Dynavoice M-65! Forsterker og sub!

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 9 av 9
    Intermediate zantrix sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2006
    Poster
    640
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Dynavoice M-65! Forsterker og sub!

Noen som har tips til forsterker og sub som matcher de høytalerene?
    Er meget fornøyd! fikk dem igår og de spiller veldig bra de trøkker veldig godt på film, ble svært positivt overrasket! noen som har tips om hvor mange bass-dampers og hva x-phasen bør stå på? )

Active St3ffaN sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    378
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Yamaha funker bra til Dynavoice, for eksempel Yamaha RX-V661 (ligger en brukt til salgs på avtorget nå). En SVS eller XTZ sub funker vel alltid, for eksempel SVS PB10-NSD.

Medlem siden
    Mar 2006
    Poster
    640
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

:)

okei! kanskje det! men hva koster svs-en ca?
    Kunne vært noe det! men Harman Kardon? funker ikke det bra til M-65 da?

Active zemtex sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2005
    Poster
    418
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hei

Har selv M65, pluss machende senter og surr (C5 og S5), sammen med Pioneer amp+dvd og XTZ sub.

Det første jeg må si er; bare vet du! Hvis du er fornøyd, right-out-of-the-box, sågi dem et par mnd med bruk. Først da våker de til liv. I starten er de noe kvasse og litt ubehagelige i toppen (måtte bruke -4db settingen på delefiltret, men etter som ukene gikk, ble det -2db, 0db, +2db og nå +4db). Dette fordi ettersom ukene har gått, har disk/mellomtone blitt mer mykt og behagelig, slik at nivået kan justeres opp...

Når det gjelder amp, finner du nok mange tips her i forumet, du før bare sette et budsjett først

Angående sub, så byttet jeg ut en litt eldre cv sub(10") med en XTZ W12. Dette spiller for å si det mildt bra sammen. En bedre amp en den jeg har hadde nok hevet nivået enda mer, men til en total sum på knappe 9.000 nytt (alt kjøpt via sverige og nettet) så spiller det ræva av alt man måtte finne på div expert, elkjøp o.l. butikker !

-Kai

Medlem siden
    Mar 2006
    Poster
    640
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Kai

Ah, jeg skjønner! så de trenger lang innspilling før de spiller skikkelig?
    Må si meg fornøyd allerede jeg. Men tenkte jeg skulle prøve på 0 db idag! Hvor mange basspropper bruker du?

- Christoffer

Medlem siden
    Mar 2006
    Poster
    640
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Sub

Tenkte og bygge sub av ett JBL p1224 element som er et veldig godt element! hvordan tror dere det funker med en god kasse, godt delefilter og god forsterker?

Active zemtex sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2005
    Poster
    418
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg har plugget igjen alle portene. 2+2 med de orgianle pluggene, og de 4 siste med sokker

Hvilket budsjett har du på et slikt sub prosjekt... for du må alltids regne med en god del mer enn bare komponentene.. Det må dempestoff til, finish (lakk, finèr e.l.) fronttrekk osv osv osv osv... Desverre er forsterkere for sub bruk ganske dyre, så JEG vil anbefale deg å vurdere en "over disk sub" en stund før du kjøper inn en masse deler... En XTZ 10" eller 12" gir eierglede... Den store pianolakken og den ellers gode finish'n kvalitetsfølelsen er ikke å ta feil av.. OG så rister den liv i både sofan og magesekken

mvh Kai

Medlem siden
    Mar 2006
    Poster
    640
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Hmm!

Blir ikke så dyrt for det prosjektet med JBL-en! og jeg har hørt den nå! den spiller SYKT! ;D kan bli god saker! men får se hva jeg ender opp med iløpet av helgen

Medlem siden
    Mar 2006
    Poster
    640
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Da hadde jeg komt langt nok på innspillinga på M-65 at jeg kunne sette xphasen opp til 4+ og det ble herlig lyd nå siden jeg har fått subben, og du verden så det spiller helt herlig på film ;-) men på 4+ kan man spille høyt før det låter skarpt eller dårlig?

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •