Nye høyttalere, er Klipsch RF-82 svaret? - Side 2

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 2 av 2 FørsteFørste 1 2
Viser resultater 21 til 30 av 30
    Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2007
    Poster
    21
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av Whoracle
    Du kan jo oxo prøve Dynaudio Audience 72SE som er på tilbud nå..
    Dynaudio Audience 72SE | Gulvstående | Høyttalere | Hi-Fi Center Kjeden

Og du kan kanskje prøve ES90 i den nye JBL serien
    JBL ES90 | Gulvstående | Høyttalere | Hi-Fi Center Kjeden

Vil nok stikke innom der nærmere jul. Men de hadde problemer med å få kjørt demoer sist jeg var der. Ellers så jeg på JBL Studio L890 JBL Studio L890 | GulvstÃ¥ende | Høyttalere | Hi-Fi Center Kjeden

Men jeg har ingen erfaring med JBL, utover at de har vært på noen av de samme "vorspielene" som meg. Altså ingen erfaring som kan vektlegges. :roll:

Intermediate Vincent_vega sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    2,338
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Glenmhor
    Vil nok stikke innom der nærmere jul. Men de hadde problemer med å få kjørt demoer sist jeg var der. Ellers så jeg på JBL Studio L890 JBL Studio L890 | GulvstÃ¥ende | Høyttalere | Hi-Fi Center Kjeden
    Skriv hvis du får testet ES serien til JBL mot studio serien... Er nysgjerrig på begge! :-D

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2007
    Poster
    21
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Vincent_vega
    Skriv hvis du får testet ES serien til JBL mot studio serien... Er nysgjerrig på begge! :-D
    Skal gjøre, men jeg er ingen ekspert.

Expert
    Medlem siden
    Jan 2004
    Poster
    5,562
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2007
    Poster
    21
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av einis
    Jeg har tenkt å kjøpe nytt, men likte utseende på Hammeren.

Expert
    Medlem siden
    Jan 2004
    Poster
    5,562
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    fra upgrade audio er de naturligvis nye. bortsett fra at du må kappe kassen selv.
    tipper du må opp en del i pris for å slå de. en eier på hifisentralen påstod 20-30.000. det vet jeg ikke men

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2007
    Poster
    21
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Wink En rask lytteprøve (Subjektiv).

Jeg var i et par butikker i dag og fikk prøvd fire høyttalere: JBL ES90, JBL Studio L890, B&W DM683 og DM684. I pris ligger de passe spredd mellom 7500 og 12000. JBL’ene ble prøvd med en enkel HK (2x70) integrert, DM684 var igjen drevet med Denon (Ikke identifisert) forsterker og DM683 fikk kraft fra en Lyngdorf (2x200).

Musikk:
    - Die Original Filmmusik Das Boot nr. 6: Erinnerungen.
    - Dire Straits. Brothers in Arms nr. 2: Money for nothing.
    Prøvd bare på B&W DM683:
    - Metallica. Enter Sandman.

Først ute var ES 90, synes det var en grei høyttaler med ok lyd. Ikke like god som RF-62 på bass, men ellers synes jeg den var litt bedre på alle områder.

Neste var L890, som nok var den høyttaleren jeg hadde likt best til da. Den skuffet nesten ikke på noen områder. Diskanten var litt ”in you’re face”, et par øyeblikk, på Brothers in Arms. Ekspeditøren sa at høytaleren ikke var helt spilt inn enda. En annen kommentar var at L890 nok kunne trenge mer kraft enn 2x70W. Det kan jeg si meg enig i, uten at kraftbehovet var akutt. Alt i alt likte jeg de høytalerne. De var klart bedre enn ES90, og jeg synes de forsvarer den høyere prisen . Det ville kanskje være mer naturlig å sammenligne med ES100 med L880, men de hadde ikke ES 100 inne og jeg ville prøve L890.

Neste høyttaler var DM684. Jeg har hørt dette paret før og de har ikke forandret seg. De mangler noe, og dette noe har jeg nå funnet ut hva er: TRØKK. De er satt opp i butikken med en for liten forsterker. Lyden er fin den, mer sivilisert enn JBL’ene. Jeg tror likevel at de store høytalerne slår DM684 på bass og fylde. Selv om du gir DM684 en bedre forsterker vil jeg likevel foretrekke L890.

Til slutt prøvde jeg DM683. De var visst forholdsvis tungdrevet og koblet til en Lyngdorf. Klangen var dagens klart beste, diskanten likeså. Bassen var klarere enn på L890, men ikke like fremtredene og klangfull. Jeg var litt i tvil på DM683 og tungrock, men etter en runde Metallica tvilte jeg ikke lenger. DM683 låter best med rett forsterker. L890 ville kanskje tatt ”Enter Sandman” marginalt bedre, men det får jeg nok ikke vite.

Mitt problem i dette er at jeg ikke har rett forsterker, og at rett forsterker til DM683 er kostbar. Litt synd å kjøpe en høyttaler for så å komme hjem og oppdage at James Hetfield fått KOLS, Lars Ulrich spiller på vaskebøtter og Mark Knopfler er anemisk. Jeg må nok ned med recieveren min for å sjekke at den er til å leve med i 6 mnd. Noe som taler for det er at det bare er 1db i forskjell på følsomheten mellom DM683 og L890, og L890 fungerte helt ok på 70W.

Da er det bare å høre på resten igjen.

Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    2,338
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Først ute var ES 90, synes det var en grei høyttaler med ok lyd. Ikke like god som RF-62 på bass, men ellers synes jeg den var litt bedre på alle områder.
    Så du vil si at ES 90 er bedre enn klipsch RF 62 på alle områder bortsett fra bass? Hvordan er diskanten på ES 90 og L890 vs. klipsch?

Mitt problem i dette er at jeg ikke har rett forsterker, og at rett forsterker til DM683 er kostbar. Litt synd å kjøpe en høyttaler for så å komme hjem og oppdage at James Hetfield fått KOLS, Lars Ulrich spiller på vaskebøtter og Mark Knopfler er anemisk. Jeg må nok ned med recieveren min for å sjekke at den er til å leve med i 6 mnd. Noe som taler for det er at det bare er 1db i forskjell på følsomheten mellom DM683 og L890, og L890 fungerte helt ok på 70W.
    Så det blir L890? Hehe

Nå er det jo mange som mener at klipsch er de ultimate filmhøyttalere, men hvordan tror du Jbl vil funke til film vs. klipsch?

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2007
    Poster
    21
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Smile

Så du vil si at ES 90 er bedre enn klipsch RF 62 på alle områder bortsett fra bass? Hvordan er diskanten på ES 90 og L890 vs. klipsch?

Så det blir L890? Hehe

Nå er det jo mange som mener at klipsch er de ultimate filmhøyttalere, men hvordan tror du Jbl vil funke til film vs. klipsch?
    Nei jeg vil ikke uttale meg så bestemt. Jeg fikk ikke hørt mot hverandre, og det er nå en stund siden. Likte klangen generelt bedre på JBL enn på Klipsch, men bassen var nok bedre på sistnevnte. Jeg kunne leve med diskanten på Klipsch, men forstår at andre ikke liker den. Det kan muligens rettes med elektronikken, men det er mer enn det jeg vet.

Jeg tror jeg vil ha trivdes best med JBL også på filmlyd. Det er uten å ha hørt noe annet enn musikk.

Hadde jeg skulle kjøpt idag hadde det nok blitt L890 ja. De var dem jeg følte meg tryggest på. Men jeg har utsatt hele stereokjøpet til sommeren. Nå blir det TV, PS 3 og 2 små høyttalere til mine HK'er.

Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    2,338
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Nå blir det TV, PS 3 og 2 små høyttalere til mine HK'er.
    Hk'er???
    Har du så mange?

Ja PS3 er ikke noe dumt kjøp! Er du litt spillefreak samtidig som du digger HD filmer blir du å oppleve nirvana!

Side 2 av 2 FørsteFørste 1 2

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •