Er Dynavoice Finale 10 Twin noe å bytte ut mine proson R69 mot?

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 2 av 2
    Newcomer Skar89 sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2007
    Poster
    22
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Lightbulb Er Dynavoice Finale 10 Twin noe å bytte ut mine proson R69 mot?

Hei!

lurer på om Dynavoice Final 10 Twin er noe å bytte ut mine nesten nye Proson R69 mk3 mot?

Er det noe spess bedre lyd?
    noen som kan om mærke Dynavocie så vær så snill si hva dere mener

http://www.surround.no/stores/Surrou...759-910058.jpg

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2009
    Poster
    7
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Hej Skar89!
    Jag har ägt Dynavoice M-85 och äger Dynavoice DF-5 och Dynavoice Finale 10 tower. mest nöjd är jag med Finale 10 tower. Väldigt känsliga och spelar högt och fylligt med även mindre förstärkare.
    Betydligt mer "liv" i mellanregistret och spelar väldigt kraftfullt och detaljerat. Diskanten saknar lite upplösning och 3d-känsla men har istället bra dynamik och låter behagligt även på mycket höga volymer.
    Basen är rätt tung, inte den där disco-poppande basen man kanske förväntar sig. Går rätt djupt samtidigt som den kan spela rätt högt. Jag rekommenderar 2st bas moduler (Dynavoice finale 10 tower) istället för twin-versionen om du vill ha kraftig bas. Ger ett kraftigare fundament i basen. På samtalsnivåer så räcker det gott och väl med 1 basdel per kanal. 2 basdelar av dessa ger tyngre bas än ett par M-85 som jag också ägt.

Byggkvaliten är god med riktigt massiva frontbafflar, dock lite tunnare på sidorna och bakom. Terminalerna är av bra kvalitet och tillåter Quad-amping om du har tower-versionen.

Tycker inte dessa högtalare är bäst på nånting i prisklassen utan dom är rätt allround. Gillar man kraft i ljudet så har jag svårt att tro att man blir besviken. Kan spela allt från hårdrock och techno på hög volym till lugna ballader. Dom låter lika bra på hög som låg volym enligt mitt tycke.

En sak och tänka på är att ljudet är möörkt! Så tycker en förstärkare som är väldigt öppen och obeslöjad i ljudet skulle passa bättre än t.ex. Nad
    Jag driver mina med dubbla Denon PMA-860 och det låter riktigt bra!

Bilder på högtalarna, element och filter --> Minhembio.com - Hemma hos mydynavoice - Dynavoice finale 10 twin/tower

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •