HT som matcher Nad c372 & c272

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 1 av 2 1 2 SisteSiste
Viser resultater 1 til 20 av 25
    Intermediate Vincent_vega sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    2,338
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

HT som matcher Nad c372 & c272

Spm er som i tittelen, hvilke HT matcher Nad c372 & c272?

Jeg har for tiden et par Cerwin Vega HT som jeg har lyst til å bytte etter hvert, og dermed lurer jeg på hva som fungerer bra med mine forsterkere...

Har kraftig vurdert Klipsch RF serie men er nå litt usikker, har jo egentlig lyst på Dali og da, siden jeg stiller krav til at HT må fungere bra til både film og musikk. Men det er jo så mye å velge mellom der ute og jeg har lite erfaring med matching av HT mot forsterkere... så derfor spør jeg dere som vet

Moderator devilej sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2004
    Poster
    10,061
    Takk & like
    Blogginnlegg
    1
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Både Dali og B&W fungerer bra med Nad. Begge kan testes på hifiklubben, så ta deg en tur dit for en lytteseanse
    Mvh
    DevilEj
    Einar Johnsen

Intermediate xanakor sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    1,305
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    kanskje dali suite 2.8 hadde vært noe?

Høyttaler - Gulvhøyttaler | Hi-Fi Klubben: DALI Suite 2.8 Høyttalere

passer ganske bra med nad.

mvh
    stian

Newcomer espengundersen sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2004
    Poster
    256
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Dali concept 10? du har jo cw fra før så jeg vill tippe du er et bassmonster som ønsker litt mer rafinert lyd uten å miste trøkket?

Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    2,338
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ehhh, ekstrem bass er vel noe jeg begynner å ønske meg vekk ifra nå...

B&W høyttalere har jeg hørt før og jeg må dessverre si at jeg synes de er kjedelige! :-|

Enn Dali Mentor serien? Hørte på Ikon 6 å 7 men de var litt for spisse i toppen og hadde litt for tam bass synes jeg, kanskje det var lytterommets feil, eller HT'ene var dårlig innspillte... men mentor serien er vel uansett bedre?

Forresten, vil Klipsch funke med Nad? Har planer om å kjøpe receiver og kanskje andre effekt forsterkere en vakker dag men nye HT må til først! Så Nad'ene blir brukt en stund fremover :-D

Intermediate dancemainia sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2006
    Poster
    885
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    klipsch rf-82 er jo forsåvitt et veldig bra valg, men jeg tror egentlig det blir en dårlig match med nad.Men jeg kan jo likke gjerne anbefalle de høytlerne jeg selv har qln artech 12, di stiller i same klasse som cv, men di har mye penere lyd, tror det blir ganske bra med nad

Qln Artech 12 | Gulvstående | Høyttalere | Hi-Fi Center Kjeden

Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    2,338
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Wow de Qln'ene gikk dypt ihvertfall!

En tanke jeg har lekt meg med er å slå på stortromma og muligens koste på meg noen dyrere HT som jeg kan ha noen år frem i tid... Jeg liker Dali Mentor og Helicon serien! Blir vel ikke så galt med de på Nad'ene mens jeg sparer til ny elektronikk?

Er nysgjerrig på andre alternativ å :-D

Medlem siden
    Oct 2006
    Poster
    885
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Vincent_vega
    Wow de Qln'ene gikk dypt ihvertfall!

En tanke jeg har lekt meg med er å slå på stortromma og muligens koste på meg noen dyrere HT som jeg kan ha noen år frem i tid... Jeg liker Dali Mentor og Helicon serien! Blir vel ikke så galt med de på Nad'ene mens jeg sparer til ny elektronikk?

Er nysgjerrig på andre alternativ å :-D
    hvis du skal ha noe som holder en god stund ville jeg godt for klipsch rf82, men jeg vet ikke helt hvordan det blir med nad, men det er vel kanskje noen andre på forumet her som har erfaring

Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    2,338
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av dancemainia
    hvis du skal ha noe som holder en god stund ville jeg godt for klipsch rf82, men jeg vet ikke helt hvordan det blir med nad, men det er vel kanskje noen andre på forumet her som har erfaring
    Hørte på RF-82 for ikke så lenge siden, og jeg likte de, var akkurat som klipsch hadde brukt lydnivået fra CV! og lydbildet fra Dali på en måte! Hehe... :twisted:

Intermediate B&W'Eier sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    1,323
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Mentor er en mye mer behagelig høyttaler enn både concept og Ikon serien. Mer oppløst og ikke minst mye mer tyngde i bånn. Mellomtonen er også veldig god. Men syntes fremdeles B&W er best. Men det er kanskje fordi jeg selv er veldig forelsket i lyden, og er en "B&W Eier" selv. Men Klipsch er ikke noe særlig god match med nad. Du får mye trøkk og morro, men syntes toppen fort blir VELDIG slitsom med NAD.

Om du skal opp i 30-40000 klassen, så er det uendelig mye å velge mellom.
    Så anbefaler deg å ta en lytt på 804S fra B&W om du ikke har hørt på dem. 803S for den del, men en NAD 372 og 272 blir litt skam å brukes på noen av dem syntes jeg da. Dog Mentor og Helicon fra Dali.

EDIT: Skriveleif. Og en ting. En god høyttaler fortjener god elektronikk.

Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    2,338
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av B&W'Eier
    Mentor er en mye mer behagelig høyttaler enn både concept og Ikon serien. Mer oppløst og ikke minst mye mer tyngde i bånn. Mellomtonen er også veldig god. Men syntes fremdeles B&W er best. Men det er kanskje fordi jeg selv er veldig forelsket i lyden, og er en "B&W Eier" selv. Men Klipsch er ikke noe særlig god match med nad. Du får mye trøkk og morro, men syntes toppen fort blir VELDIG slitsom med NAD.

Om du skal opp i 30-40000 klassen, så er det uendelig mye å velge mellom.
    Så anbefaler deg å ta en lytt på 804S fra B&W om du ikke har hørt på dem. 803S for den del, men en NAD 372 og 272 blir litt skam å brukes på noen av dem syntes jeg da. Dog Mentor og Helicon fra Dali.

EDIT: Skriveleif. Og en ting. En god høyttaler fortjener god elektronikk.
    Tror kanskje at jeg egentlig er ferdig med den "trøkk og moro" fasen nå. Jeg blir ihvertfall å vurdere mer seriøse ht'er enn CV! lignende greier fremover...

Jeg er nok en mer Dali type siden jeg har vokst opp med Dali hos fadern, og er vant med den type lyd. Akkurat som du som liker B&W er mer vant til B&W's lyd og velger å "safe" med de...

Og ja, jeg er enig i at så gode HT fortjener like bra elektronikk! Det skulle da bare mangle!

Men grunnen til at jeg opprettet tråden var nysgjerrighet for hva som passer til de Nad'ene jeg har... Tror ikke denne diskusjonen blir å utløse noe kjøp fra min side, men hvem vet?

Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    1,323
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    NAD passer sammen med det meste. Bare på forskjellig måte Og ja, skjønner du er ferdig med "trøkk og morro" fasen. er vel ikke for ingenting man lar CV bli der det er og kjøpe seg High-End høyttalere. Er jo et ganske stort skritt, samtidig som det er fullkomment og bra :-D

For å være dønn ærlig tror jeg Mentor hadde passet deg bra. Kanskje den nye Mentor 8 hadde vært noe for deg?

Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    2,338
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    For å være dønn ærlig tror jeg Mentor hadde passet deg bra. Kanskje den nye Mentor 8 hadde vært noe for deg?
    Den hadde sikkert vært noe for meg!

Men ikke for lommeboka (ennå) Har enda god tid til å få hørt den og noen andre alternativer før staten hoster opp noen kroner etter skatten! Hehe :twisted:

Medlem siden
    Oct 2006
    Poster
    885
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    2,338
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hei, der har du kanskje noe? Jeg har jo forsåvidt låst fast tanken på å kjøpe meg HK receiver til neste år, så JBL hadde vel kanskje vært kult?

Jeg har hørt studio L-serien på en HK AVR-445 tror jeg det var, var en ganske kort demo der å da...men jeg tror jeg skal prøve å få en ny demo på JBL ht'er på HK receiver neste gang jeg er i tromsø! :-D

Sist jeg var å hørte studio L-serien så syntes jeg de var litt tamme i bassen, men det er vel ingenting et par SVS pc-ultra ikke kan fikse? Hehe....:twisted:

Medlem siden
    Oct 2006
    Poster
    885
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Vincent_vega
    Hei, der har du kanskje noe? Jeg har jo forsåvidt låst fast tanken på å kjøpe meg HK receiver til neste år, så JBL hadde vel kanskje vært kult?

Jeg har hørt studio L-serien på en HK AVR-445 tror jeg det var, var en ganske kort demo der å da...men jeg tror jeg skal prøve å få en ny demo på JBL ht'er på HK receiver neste gang jeg er i tromsø! :-D

Sist jeg var å hørte studio L-serien så syntes jeg de var litt tamme i bassen, men det er vel ingenting et par SVS pc-ultra ikke kan fikse? Hehe....:twisted:
    jeg kan jo bare nevne at es90 nettop fikk en 5er i hjemmekino, de var faktisk bedre en studio l serien på vise omeråder som mer fundament i bunnen stramere bass og mer engasjerende lenger opp i registeret

Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    2,338
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    jeg kan jo bare nevne at es90 nettop fikk en 5er i hjemmekino, de var faktisk bedre en studio l serien på vise omeråder som mer fundament i bunnen stramere bass og mer engasjerende lenger opp i registeret
    Jaha? Det høres jo lovende ut! :-D

Tror kanskje JBL blir snillere for ørene min på HK receiver enn Klipsch... Men med engasjerende så mener du vel ikke hylende men behagelig diskant?

Lover jo også bra at JBL er et merke som stort sett brukes av de fleste kinoene rundt på denne kloden...

Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    1,323
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Skal jeg komme med min mening til JBL, så sier jeg bare skarpt, skarpt, skarpt.. Array er noe helt annet, men dog mye dyrere, men syntes fremdeles JBL ikke har klart å styrt unna lys og skarp diskant på den nye serien demmers. Men jøss. Bassen var knall trøkket når det skulle, og dem spilte ikke dårlig med dypbass heller. Hadde diskanten vært mindre lys og skarp så hadde jeg nok sittet med JBL nå. Smak og behag, men dette er jo MIN mening :-)

EDIT: Skriveleif

Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    2,338
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Skal jeg komme med min mening til JBL, så sier jeg bare skarpt, skarpt, skarpt.. Array er noe helt annet, men dog mye dyrere, men syntes fremdeles JBL ikke har klart å styrt unna lys og skarp diskant på den nye serien demmers.
    Jo, der er noe diskant men slik jeg hørte var det på "imponator-volum", på akseptabelt lydnivå var de slett ikke så gærne...

Man spiller jo ikke til elementene ryker og gnistrer hele tia, det gjør jeg ikke med CV! engang...

Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    2,338
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0