Ny Centerhøytaler <3000,-?

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 5 av 5
    Active Kvindølen sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2007
    Poster
    323
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Ny Centerhøytaler <3000,-?

Hei.

Siden dette er første posten er det vel best å begynne med en liten presentasjon.

Har vært ivrig leser av AVforum i ca. 6 måneder nå.

Etter 11 år med et billig surround system fra Phillips og et par Proson V twin 1000 og 28" crt :???: ,
    fikk jeg i sommer endelig råd (og tillatelse ) til å legge av 25k av feriepengene til ny hjemmekino.

Dessverre så har det selvføleglig endt at jeg nå er helt hekta :cry: ,ingen bra ting for en småbarnsfar med tvilsom økonomi.

Sitter nå med:

-LG 42LC51
    -Thomson Scenium dvd recorder (blir sannsyneligvis byttet ut med en BD-UP5000 når den kommer)
    -Yamaha RX-V661
    -Dynavoice F6,S-4 og C-4
    -ZTX 99 W10.16
    Rom: Kjellerstue 4*5meter

Blir i hovedsak brukt til film,men også litt musikk i alt fra Johnny Cash til Sepultura.

Problemet er at selv om det var topp de første 2 månedene holder det (selvfølgelig :roll: ) ikke mål lenger.
    Har ingen mulighet til å bytte alt nå,men føler centeren er det desidert svakesete leddet.
    Fikk en ide idag om ikke min bedre halvdel kunne kjøpe en center til meg til jul.

Ønsker å gå over til Klipsch (gotatt designmessig av fruen til og med)med tiden,men har få muligheter til å ta med hjem for å teste.

Vil en RC-52 kunne brukes for en tid,eller er det for stor fare for at det "kolliderer" med resten?

Alle andre forslag motas også med takk,har bla. sett på JBL ES serien.

Geir

Moderator devilej sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2004
    Poster
    10,061
    Takk & like
    Blogginnlegg
    1
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Kvindølen
    Hei.

Siden dette er første posten er det vel best å begynne med en liten presentasjon.

Har vært ivrig leser av AVforum i ca. 6 måneder nå.

Etter 11 år med et billig surround system fra Phillips og et par Proson V twin 1000 og 28" crt :???: ,
    fikk jeg i sommer endelig råd (og tillatelse ) til å legge av 25k av feriepengene til ny hjemmekino.

Dessverre så har det selvføleglig endt at jeg nå er helt hekta :cry: ,ingen bra ting for en småbarnsfar med tvilsom økonomi.

Sitter nå med:

-LG 42LC51
    -Thomson Scenium dvd recorder (blir sannsyneligvis byttet ut med en BD-UP5000 når den kommer)
    -Yamaha RX-V661
    -Dynavoice F6,S-4 og C-4
    -ZTX 99 W10.16
    Rom: Kjellerstue 4*5meter

Blir i hovedsak brukt til film,men også litt musikk i alt fra Johnny Cash til Sepultura.

Problemet er at selv om det var topp de første 2 månedene holder det (selvfølgelig :roll: ) ikke mål lenger.
    Har ingen mulighet til å bytte alt nå,men føler centeren er det desidert svakesete leddet.
    Fikk en ide idag om ikke min bedre halvdel kunne kjøpe en center til meg til jul.

Ønsker å gå over til Klipsch (gotatt designmessig av fruen til og med)med tiden,men har få muligheter til å ta med hjem for å teste.

Vil en RC-52 kunne brukes for en tid,eller er det for stor fare for at det "kolliderer" med resten?

Alle andre forslag motas også med takk,har bla. sett på JBL ES serien.

Geir
    Hei og velkommen til forumet :-D
    Det du bør gjøre her er å bestemme deg for hvilken vei du vil gå i anlegget ditt. Er det Klipsch du ønsker å bruke hele veien er en RC52 et godt valg.
    Den har nok en annen lydsignatur enn F6, men det er ikke noe problem å leve med mens du sparer til nye fronter
    Mvh
    DevilEj
    Einar Johnsen

Medlem siden
    Dec 2007
    Poster
    323
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Takker for svar.

Må nok dessverre leve med resten av høytalerene en stund,da både totaloppussing av kjellerstue og prosjektor kjøp kommer foran på listen.

Ønsker en TW-1000 med tanke på kort sitteavstand/kort avstand mellom lerret og pj og lav takhøyde ,men med mindre den skulle falle under 15k så må jeg nok nøye meg med en TW-700 el.

Regner med at det er minimalt å hente på pris på en enkel center høytaler,men får vel ta en mailrunde alikevel.

Noen som vet om det finnes Klipsch forhandlere på Sørlandet forresten??

Nærmeste butikk jeg har funnet er APIS i Stavanger.

Intermediate
    Medlem siden
    Oct 2006
    Poster
    557
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Finner du dem ikke på nettet?

Medlem siden
    Dec 2007
    Poster
    323
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jo,vet det er flere nettbutikker som selger Klipsch,tenkte mest på om det var butikker i nærheten for å kunne gå og se,eventuelt høre på høytalerene.
    Finner ingen nærmere enn Stavanger,god mulig jeg ikke har søkt godt nok da.

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •