B&W CM7 og B&W DS3, passer de sammen?

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 7 av 7
    Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2007
    Poster
    52
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

B&W CM7 og B&W DS3, passer de sammen?

Hei godtfolk!
    Er det noen som vet hvordan B&W CM7 og DS3 fungerer sammen?
    Hadde vært stilig med bakhøytalere som jeg kunne hengt på veggen, for å få litt mer fræs når jeg ser på film.
    Ville dette vært et bra valg, eller passer de kanskje ikke sammen i det hele tatt?

Har en Primare I21 forsterker som jeg har CM7 koblet til, må jeg ha en annen forsterker til DS3'ene? Eller hvordan funker dette?

Newcomer Knoll sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    194
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Disse høyttalerne fungerer helt utmerket sammen! Har selv denne kombinasjonen med en cmc som center!

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2007
    Poster
    52
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Så bra! Da blir det nok sånne på meg, men jeg lurer fortsatt på hvordan jeg skal koble dem til forsterkern? Skal nevnes at jeg er helt ny på dette folkens! ops: Kan de kobles i samme inngang som jeg har høyttalerne i, om jeg tar av bananpluggene? Hoff, føles som om jeg er langt på vidda!

Expert da-ty@online.no sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    5,595
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Smile

Sitat Opprinnelig postet av Scarlet Sins
    Så bra! Da blir det nok sånne på meg, men jeg lurer fortsatt på hvordan jeg skal koble dem til forsterkern? Skal nevnes at jeg er helt ny på dette folkens! ops: Kan de kobles i samme inngang som jeg har høyttalerne i, om jeg tar av bananpluggene? Hoff, føles som om jeg er langt på vidda!
    Hei. Er ikke Primare I21 en 2 kanals stereoforsterker? Regner med at DS3 skulle være bakhøyttalere i et kino oppsett.

Intermediate Gimsegutten sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2006
    Poster
    665
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Primare I21 er en tokanals integrert forsterker ja.

Hvis du vil ha mer sving på hjemmekinoen kunne jo en aktiv subwoofer vært en ide. Det er jo uproblematisk selv om det er en stereoforsterker (Primare I21 har vel utgang for dette også).

Skal du derimot ha bakhøyttalere i tillegg, bør du vel kanskje bytte ut Primareforsterkeren med en surroundforsterker. Da må du imidlertid veldig mye opp i pris for å bevare den samme lydkvaliteten ved musikk!

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2007
    Poster
    52
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Okei, men da blir bakhøyttalere uaktuelt for meg. Subwoofer kunne jo vært tingen, noen forslag til en som passer med CM7? En bra en som ikke koster fletta, helst ikke over 5000.

Hvilken utgang må forsterkern min ha for å drive en subwoofer? Sånn at jeg vet at det vil funke. Pre out?

Expert da-ty@online.no sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    5,595
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Smile

Sitat Opprinnelig postet av Scarlet Sins
    Okei, men da blir bakhøyttalere uaktuelt for meg. Subwoofer kunne jo vært tingen, noen forslag til en som passer med CM7? En bra en som ikke koster fletta, helst ikke over 5000.

Hvilken utgang må forsterkern min ha for å drive en subwoofer? Sånn at jeg vet at det vil funke. Pre out?
    Vanligvis er pre out beregnet til effekttrinn til frontene.

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •