Hvilke(n) SVS-sub bør jeg velge?

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 4 av 4
    Active St3ffaN sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    378
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Hvilke(n) SVS-sub bør jeg velge?

Etter en stund med XTZ 99W12 har jeg lyst på noe som er en del kraftigere. Har lest mye om SVS, og har mest lyst på en subwoofer fra de.

Jeg har lest mye på forumet, men jeg finner ikke noen fasit for hvilken/hvilke subber det lønner seg å gå for. Subben må nemlig stå på en fast plass, og der som den står nå så får jeg ganske dårlig bassrespons, spesielt rundt 63hz. Det ikke mulighet til å flytte på subben, men jeg har mulighet til å kjøpe en til og plassere den bak sofaen.

Så hva lønner det seg å gå for? 2xPB10-NSD, 2xPB12-NSD, eller èn Plus/2? 2xPB10-NSD blir kanskje litt for lite? Ønsker skikkelig dypbass! Er det mulig å blande subbene, feks en PB12-NSD og en PB10-NSD bak for å rette opp frekvenskurven? Er litt redd for at det fortsatt skal være like dårlig bassrespons med bare èn SVS, siden den må stå på samme sted som XTZ'en står nå. 2xPlus/2 blir litt for dyrt synes jeg. Og med 2xPB12-NSD er man oppe i prisen på en Plus/2.

Kunne selvfølgelig begynt med 1 PB12-NSD, men får litt rabatt og sparer litt frakt hvis man kjøper 2 med en gang. Har ikke lyst å benytte meg av returgarantien til SVS heller, siden det kommer på over 1000kr i frakt.

Noen som har noen tips?

Expert cybervision_ sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2004
    Poster
    5,673
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hvor stort rom har du?

Active
    Medlem siden
    Aug 2005
    Poster
    305
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Tipper du vil få det ganske dårlig med SVS også.

Men er det ikke sånn at tubene sprer seg litt annerledes? Jeg ville gått for tube om box ikke gir bra resultater på den plasseringen.

Intermediate Vincent_vega sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    2,338
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ja tubene er vi nysgjerrige på! Er de bedre?

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •