B&W 801D og B&W Signature Diamond

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 5 av 5
    Newcomer motorpsycho sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2007
    Poster
    245
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Talking B&W 801D og B&W Signature Diamond

Har nettopp komt heim fra hifiklubben (bergen) der eg har vert på demo/lyttestund med de to høgtalerene her B&W 801D og B&W SD.

Først ut var B&W sin nye jubeleumsmodel; B&W Signature Diamond.
    Har sett den på avbildet på nettet tidligere (då i kvitt)og tenkt; Fy sat*an for en stygg høgtaler. Men dette vill eg avvise med en gang no. Syns den var utrolig lekker faktsik. Det paret som de hadde på hifiklubben i dag var i svart, og det såg som sakt nydelig ut. Dette paret var drevet av classe' elektronikk, ingen dorlig match. Kabinettet var forma rundt, og dette var med på å gi veldig bra spredning, og lite vibrasjoner i kabinettet. Diskanthuset var meget spessielt, lagd av marmor, så helt dødt materialet, og vist nok en mye bedre diskant enn det som sitter i 800 serien. Alikavell så fekk eg ikkje det allerbeste inntrykket av HT'en pga av at eg satt ganske dorlig til i forhold til sweetspot. Fra der eg satt så greide eg ikkje å "glemme" ht'ene når de spilte.
    Men vill uansett si at SD spilte meget bra, men at denne HT en har helt klart sine begrensninger. Passer veldig bra til jazz, og akustisk gitar musikk. Men når det kommer til trøkk, så er den på langt nær det samme som 801D ( kanskje ikkje så rart ). Men vist du er mannen (kvinnen) som hører mest på denne type musikk så er det helt klart ingen dorlig valg.

Nr 2 ut i rekken var den største høgtaleren eg noen gang har sett, næmelig 801D. Dette var en HT som appelerte til meg med en gang eg la øynene på den. For noen ht er! Eg var veldig spent på å høre desse, korleis ville desse spille i forhold til SD. Eg fekk meg en god plass, sweetspot:-D Eg mener å huske at det blei fortalt at 801D vart dreven av 2 stk CA-M400 som var kobla opp som monoblokker og en CP-700 som forforsterker, drivverk var CDP-102 (men dette er eg altså ikkje 100% sikker på). Uansett så låt dette helt fantastisk, munnen min gapte fra side til side, dette er helt klart det beste eg har hørt i mitt liv. Med en gang musikken kom på, forsvant HT'ene. Vi spilte mye forskjellig, litt jazz, blues, rock osv, til dømes tom waits, motorpsycho, miles davis, og alt lått perfekt. "Det kom ikkje en lyd ifra ht'ene", alt lyd kom fra "luften" framfor meg. Det spilte så oppløst at eg ikkje greier å finne ord for det. Det jenga alt perfekt, og med så mye trøkk at en nesten datt av stolen. Eg har absolutt funnet drømmen min:-D

Så når pengen begynner å stømme inn, så vet eg kva eg skal ha!!!
    (vist eg ikkje finner noe som er enda bedre då)

Intermediate marsboer sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2005
    Poster
    3,764
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Høres ut som om du har fått noe så sjelden som en bra demo av B&W's toppserie hos Hi-Fi klubben! Artig at de fikk vist hva de var gode for

Medlem siden
    Aug 2007
    Poster
    245
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av marsboer
    Høres ut som om du har fått noe så sjelden som en bra demo av B&W's toppserie hos Hi-Fi klubben! Artig at de fikk vist hva de var gode for
    No er no ikkje eg den som har mest peiling akkuratt, ganske så ny i gamet, men eg syns det var en meget bra demo.
    Men de spiller nok mye MYE bedre enn det de gjorde i lokalene til hifiklubben vist de blir plassert i eitt bra lokale. Men eg fekk uansett eit meget bra inntrykket av 801D. En utrolig god høgtaler, smiler brett kvar gang eg tenker på den

Moderator e-h sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2006
    Poster
    427
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    For en gangs skyld kunne dem jo varte med ok forsterkeri. Ikke rart at det ble en bedre runde enn forrige gang jeg var der i hvert fall

Medlem siden
    Aug 2007
    Poster
    245
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av e-h
    For en gangs skyld kunne dem jo varte med ok forsterkeri. Ikke rart at det ble en bedre runde enn forrige gang jeg var der i hvert fall

Hehe, vist en skal no kunne få ut litt av potensialet til 801D i hifiklubben bergen sine lokaler er de absolutt nøtt til å ha skikkelig forsterkeri. Heldigvis hadde de det denne gang:-D Men er ikkje altid det er tilfelle når eg har vert på demo derL:???:

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •