Dali Mentor 8

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 1 av 3 1 2 3 SisteSiste
Viser resultater 1 til 20 av 49

Tråd: Dali Mentor 8

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2007
    Poster
    13
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Dali Mentor 8

Som dere kanskje har fått med dere så har Hifi Klubben fått inn Mentor 8 i vareutvalget sitt. Jeg tenke jeg skulle ned en tur denne uken og få en demo (i Stavanger).

Hva tror dere om MENTOR 8 ?

Jeg fant ingen spesifikk tråd om denne høyttaleren på forumet så jeg tillot meg å lage en ny tråd.

Jeg skal ha nye høyttalere innen sommeren og jeg vurderer sterkt Mentor 8 og SVS PB12-Plus/2, PB13-Ultra eller PB13-Ultra/2 når den kommer ( har hørt rykter om sommeren 2008 ).

Hva slags forsterker liker Dali best? Vincent/Elektrocompaniet/Rotel, etc. Erfaringer? Jeg har en Pioneer VSX-AX2 hjemmekinoforsterker fra før av som jeg er fornøyd med, men jeg vil tro at Mentor 8 fortjener litt mer kraft!

Av høyttalere har jeg B&W CDM7 (forgjengeren til B&W 704). Jeg er fornøyd med disse, men de begynner å bli gamle. Har hatt de i snart 10 år. Nå er det altså snart på tide med en oppgradering

Guru Tiger sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    14,452
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2007
    Poster
    13
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har sett den tråden, men det virker ut som om det er en "lanseringstråd". Men for all del, hvis det er bedre å bruke den så kan moderatorene stenge denne tråden.

Intermediate Tigerberget sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    1,803
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hvis du skal bruke SVS subber sammen med denne høyttaleren så vil vel Mentor 6 holde i massevis? Jeg ville heller brukt mellomlegget på 12.000,- på noe annet gøy, som f.eks en dyrere forsterker.

Guru Tiger sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    14,452
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Var å så på Mentor 6 i helgen. Fikk en kort demo, men det var for mange folk til at jeg fikk et fullgodt inntrykk. Mentor 8 var gedigen. Ville tatt en tur for å se/høre den selv. Nente jeg at Mentor 8 er omtrent like stor som et skilderhus?

Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    1,803
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Mentor 8 Størrelse: 110,0 x 24,8 x 44,0

Mentor 6 Størrelse: 103 x 20 x 39 cm

Joda, det skiller litt mellom dem, pluss at Mentor 8 sikkert gir mer lydtrykk pga større elementer.
    Jeg har ikke hørt/sett Mentor 8, men 6 har jeg her ved siden av meg.

Synes bare det blir litt råflott med 8 og 2 SVS subber, men det vil jo låte lekkert uansett da...:-D

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2007
    Poster
    13
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Tigerberget
    Hvis du skal bruke SVS subber sammen med denne høyttaleren så vil vel Mentor 6 holde i massevis? Jeg ville heller brukt mellomlegget på 12.000,- på noe annet gøy, som f.eks en dyrere forsterker.
    Kjøper ingenting før til sommeren, så jeg får tenke litt på det. Har en høyttaler i dag med to 6.5" basselementer og jeg synes det blir litt tamt. Men, nå har jeg ikke SVS sub da. Har en Yamaha YST-SW800. Jeg vil ha litt mer trykk i fronthøyttalerene

PS: Skal ikke ha to SVS'er (foreløpig). Holder med èn

Intermediate B&W'Eier sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    1,323
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har hørt Dali Mentor 6 på både NAD M3 og en Lyngdorf intregrert sak som spilte som rakkern med room-perfect og hele pakka. Syntes M3 og Lyngdorf spilte nydelig på Mentor. NAD er jo rimeligere, men syntes den har noe mer frempå mellomtone(noe jeg liker godt), og varm å fyldig lyd som er krystallklart. Mentor 8 skal jeg selv høre på, men er ganske usikker på om dem får inn dem på HFK i Porsgrunn. Men NAD M3 og Lyngdorf sin integrerte(største?) forsterker anbefales på det varmeste.

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2007
    Poster
    13
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av B&W'Eier
    Har hørt Dali Mentor 6 på både NAD M3 og en Lyngdorf intregrert sak som spilte som rakkern med room-perfect og hele pakka. Syntes M3 og Lyngdorf spilte nydelig på Mentor. NAD er jo rimeligere, men syntes den har noe mer frempå mellomtone(noe jeg liker godt), og varm å fyldig lyd som er krystallklart. Mentor 8 skal jeg selv høre på, men er ganske usikker på om dem får inn dem på HFK i Porsgrunn. Men NAD M3 og Lyngdorf sin integrerte(største?) forsterker anbefales på det varmeste.
    Jeg vil tro at det er disse to du mener;

LYNGDORF TDA 2200 RoomPerfect Prisen på herligheten er 32.998 kr.

NAD M3 Til den nette pris av 24.998 kr.

Aiai, dette kan bli et dyrt år!
    NAD M3 kunne vært spennende. Kan høre om jeg kan få en av demo den på Mentor 8 mens jeg er på HFK.

Intermediate Gratulerer sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2006
    Poster
    1,784
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av B&W'Eier
    Men NAD M3 og Lyngdorf sin integrerte(største?) forsterker anbefales på det varmeste.
    Det er nok ikke den største. Dette er den største ordinære forsterkeren deres:
    Stereo - Forsterker | Hi-Fi Klubben: LYNGDORF Millennium Mk IV Integrert forsterker

45x45 centimeter og 28 kilo for en digital forsterker. Der snakker vi!

Men den aller største og de største høyttalerne finner du her:
    STEINWAY LYNGDORF

Kommentarer er overflødig...

Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    1,803
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg har en SVS PB-12plus/2 i oppsettet mitt med Mentor 6, og lurer på å kjøpe en til hvis jeg finner en brukt i cherry. (som er meget vanskelig..!)

Skal bruke Lyngdorf 2175 på dette som kommer i hus denne uka, og jeg tror med et slikt oppsett blir Mentor 8 uansett for overflødig. Hva skal du med 8 tommere hvis du alikevel skal dele av på rundt 80Hz?

Newcomer 3e1 sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2007
    Poster
    108
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sjekk: Stereo - Stereosystem | Hi-Fi Klubben: LYNGDORF SDAI2175 + CD1

Dette har jeg hørt på M6 og synes at det var en god math,
    Cd1 kostet 18k når den kom...kilde,pre og effekt til 20k.
    Så om du har muligheten så ta en lytt på dette.

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2007
    Poster
    13
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg har en SVS PB-12plus/2 i oppsettet mitt med Mentor 6, og lurer på å kjøpe en til hvis jeg finner en brukt i cherry. (som er meget vanskelig..!)

Skal bruke Lyngdorf 2175 på dette som kommer i hus denne uka, og jeg tror med et slikt oppsett blir Mentor 8 uansett for overflødig. Hva skal du med 8 tommere hvis du alikevel skal dele av på rundt 80Hz?
    "Mye vil ha mer" Det er vel meg i et nøtteskall.. Jeg har gått og siklet på Mentor 8 siden jeg så dem på Dali sine hjemmesider. Om jeg har behov for de er en helt annen sak.. Tenkte jeg kunne prøve og se åssen det blir med SVS sammen med mine B&W høyttalere først. Kjøper SVS på nyåret en gang. Spørsmålet er om jeg skal ha PB12-Plus/2 eller PB13-Ultra.

Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    1,803
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Okei. Da er jeg tom for argumenter. Jeg vet hvordan "vil ha" følelsen er!

Det blir uansett meget heftig!

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2007
    Poster
    13
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Okei. Da er jeg tom for argumenter. Jeg vet hvordan "vil ha" følelsen er!

Det blir uansett meget heftig!

Hehe, håper da det..
    Jeg var nede på HFK i går og hørte Mentor 8 sammen med NAD M3. Høyttalerene var ikke ferdig innspilt, men det var fortsatt en hyggelig opplevelse for å si det sånn. Jeg fikk også høre B&W 804S sammen med M3. Jeg synes at de spilte bedre enn Mentor'en..
    Som en kamerat av meg sa det så var "Mentor 8 den høyttaleren man bruker på vorspiel, mens B&W 804S er den man bruker når man skal kose seg med god mat og fyldig musikk" (Bruker dette eksempelet for å sette ting i perspektiv). Som sagt så var ikke Mentor'en ferdig innspilt.

Newcomer espengundersen sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2004
    Poster
    256
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Monty82
    Hehe, håper da det..
    Jeg var nede på HFK i går og hørte Mentor 8 sammen med NAD M3. Høyttalerene var ikke ferdig innspilt, men det var fortsatt en hyggelig opplevelse for å si det sånn. Jeg fikk også høre B&W 804S sammen med M3. Jeg synes at de spilte bedre enn Mentor'en..
    Som en kamerat av meg sa det så var "Mentor 8 den høyttaleren man bruker på vorspiel, mens B&W 804S er den man bruker når man skal kose seg med god mat og fyldig musikk" (Bruker dette eksempelet for å sette ting i perspektiv). Som sagt så var ikke Mentor'en ferdig innspilt.

Eller en annen måte å si det på: Mentor spiller engasjerende mens 804 spiller nøyaktig men akk så kjedlig :-)

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2007
    Poster
    13
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av espengundersen
    Eller en annen måte å si det på: Mentor spiller engasjerende mens 804 spiller nøyaktig men akk så kjedlig :-)
    Hehe, ja, det var også en måte å si det på!

Active rogema sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2005
    Poster
    489
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Lurte litt på Mentor8 da jeg skulle handle HT. Lyttet også til 804,men jeg kan ikke si at jeg ble imponert over noen av de. Mentorene var ikke innspilt da jeg hørte de.
    Ble til at jeg kjøpte Swans F2.2 angrer ikke et sekund.

Newcomer Hansen7.1 sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2006
    Poster
    95
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hvordan er Swans f2.2 i forhold til Mentor 8 ?
    Hørtes spennende ut.. Må skrive en mail til hjemmekino om dem kan få f2.2 testet

Intermediate Tronna_83 sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2008
    Poster
    1,696
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hvordan er denne Mentor 8 som filmhøyttaler for en som er ute etter varm og fyldig lyd uten antydning til skrik i toppen?

Noen som kan beskrive klang-karakteren på denne?

Skal evt brukes med Yamaha.

Side 1 av 3 1 2 3 SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •