Dali Mentor 8 - Side 3

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 3 av 3 FørsteFørste 1 2 3
Viser resultater 41 til 49 av 49

Tråd: Dali Mentor 8

Moderator Roger Waters sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    7,048
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av skorob
    Du må påberegne LANG innspilling på Mentor / ikon...

Uansett tror jeg folk flest kommer VELDIG langt med MEntor 6, mange sier den har litt mangler i mellomtone registeret, men tror det blir litt placeboeffekt ved at den ikke har en dedikert mellomtone. Min mening om dali er at det oftest er de uten egen mellomtone som låter mest behagelig (Ikon 6, Mentor 6, helicon 400, dvs de med hybrid diskanten).

NAD 375 er en spennende partner . Men akk, det finnes da så mange flere butikker enn HFK . Krell KAV 400 ligger ofte på bruktmarkedet, den burde matche veldig bra .

EDIT: Evenutelt gå for en MArantz cdspiller :P, fytte granskauen å den kan "rydde" opp i "kvasse" høyttalere. IMPONERT! Morro .
    Skal du bytte inn din Marantz til en Denon DCD-1500 ? Hadde en slik spiller før jeg også, men synes den var litt treg i oppstarten og noe ustabil. Marantz'en er jeg veldig fornøyd med for å si det sånn.

Intermediate Tronna_83 sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2008
    Poster
    1,696
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av skorob
    Du må påberegne LANG innspilling på Mentor / ikon...

Uansett tror jeg folk flest kommer VELDIG langt med MEntor 6, mange sier den har litt mangler i mellomtone registeret, men tror det blir litt placeboeffekt ved at den ikke har en dedikert mellomtone. Min mening om dali er at det oftest er de uten egen mellomtone som låter mest behagelig (Ikon 6, Mentor 6, helicon 400, dvs de med hybrid diskanten).

NAD 375 er en spennende partner . Men akk, det finnes da så mange flere butikker enn HFK . Krell KAV 400 ligger ofte på bruktmarkedet, den burde matche veldig bra .

EDIT: Evenutelt gå for en MArantz cdspiller :P, fytte granskauen å den kan "rydde" opp i "kvasse" høyttalere. IMPONERT! Morro .
    Vet de trenger en del innspilling, men ikon centeren burde være innspilt nå

Jeg er litt glad i litt fyldig mellomtone jeg da, og har registrert at det har blitt sagt at Mentor 6 kan ha litt slank mellomtone. Samtidig så har den jo mindre basselementer.

Medlem siden
    Aug 2008
    Poster
    1,696
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Regner uansett med at Mentor 6 har en mellomtone som er bedre enn den som sitter i mine Concept 8

Newcomer
    Medlem siden
    Apr 2008
    Poster
    62
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Tror ikke du skal være redd for det, altså. Mentor 6 eier jo Concept på alle felt. Den er over fire ganger så dyr, så det skulle jo bare mangle. Bortsett fra _mengden_ trøkk fra 8'eren da, antakelig.

Husker ikke mellomtonen til Mentor 6 som slank. I direkte sammenligning med Mentor 8, så kan man si at det låter slankere, men da i forhold til noe annet, og ikke isolert sett slankt. Selvsagt kan det oppleves slik med feil elektronikk, man må ha noe varmtklingende for å få den "fete" lyden.

Medlem siden
    Aug 2008
    Poster
    1,696
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Hedon
    Tror ikke du skal være redd for det, altså. Mentor 6 eier jo Concept på alle felt. Den er over fire ganger så dyr, så det skulle jo bare mangle. Bortsett fra _mengden_ trøkk fra 8'eren da, antakelig.

Husker ikke mellomtonen til Mentor 6 som slank. I direkte sammenligning med Mentor 8, så kan man si at det låter slankere, men da i forhold til noe annet, og ikke isolert sett slankt. Selvsagt kan det oppleves slik med feil elektronikk, man må ha noe varmtklingende for å få den "fete" lyden.
    Håper de passer Yamaha og at 3900 er sterk nok

Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    7,048
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Den receivern din blir aldri sterk nok mann, ikke før du smeller inn en effekt og da hjelper det. Når min tidligere Denon 4306 på 7X130W i 8ohm ikke klarte å spille opp Ikon 7 til dans. Åssen skal den klare det da ? Jeg måtte vri lyden nesten i bunn til å få det til å slå, er ikke tull engang og en receiver er dog noe svakere enn en stereo forsterker. Face it, u need Powah!

Expert
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    7,881
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Roger Waters
    Skal du bytte inn din Marantz til en Denon DCD-1500 ? Hadde en slik spiller før jeg også, men synes den var litt treg i oppstarten og noe ustabil. Marantz'en er jeg veldig fornøyd med for å si det sånn.
    Nei da... bare jeg får en Marantz 7001 svart jeg så... så er jeg fornøyd :P. Spillern er kjempebra, fungerer FETT på høyttalere med litt kvass diskant .

Medlem siden
    Aug 2008
    Poster
    1,696
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Roger Waters
    Den receivern din blir aldri sterk nok mann, ikke før du smeller inn en effekt og da hjelper det. Når min tidligere Denon 4306 på 7X130W i 8ohm ikke klarte å spille opp Ikon 7 til dans. Åssen skal den klare det da ? Jeg måtte vri lyden nesten i bunn til å få det til å slå, er ikke tull engang og en receiver er dog noe svakere enn en stereo forsterker. Face it, u need Powah!
    Skjønner akkurat hva du mener Roger, men uansett mener jeg en reciever til 16 000 som har danka ut alt annet av receivere i tester i samme prisklasse burde levere litt styrke. Også på musikk.

Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    7,048
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Tronna_83
    Skjønner akkurat hva du mener Roger, men uansett mener jeg en reciever til 16 000 som har danka ut alt annet av receivere i tester i samme prisklasse burde levere litt styrke. Også på musikk.
    Det er helt klart men receivere klarer sjelden å drive høytalere med store elementer som man ønsker desverre, har hatt samme problem selv og vet hva jeg snakker om.

Parasound NC-2250

Denne er jo et sinnsykt bra kupp faktisk, meldet selger om prisen så lå den rundt 7k +++ Da har man muligheter til en skikkelig billig oppgradering.

Side 3 av 3 FørsteFørste 1 2 3

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •