Det begynner å bli noen år siden jeg fulgte med i alt nytt som rørte seg i hifi verden... Men interessen er jo fortsatt tilstede, dog med litt mindre tilgjengelig tid enn før... :???:

Etter mange år med nærfelts-studiomonitorer ifm. hjemmestudio aktivitet, har kjærringen begynt å mase på noen større gulvstående høytalere som gir oss en bedre lytteopplevelse sammenlignet med disse noe tørre og veldisiplinerte studiomonitorene. Jeg for min del synes de blir litt vel detaljerte i diskanten samtidig med at slike småmonitorer ikke akkurat er kjent for å gi god og fyldig bass... noe jeg savner.

Av utstyr som er av betydning for mitt spørsmål er jo forforsterkeren som er av typen EC 4.5, sluttrinnet; EC AV100 og en Marantz CD-63mkII KI-Signature spiller. Noe sier meg at dette utstyret begynner å dra på årene... men men... det jobber nok fint noen år til.

Er på jakt etter brukte høytalere i prisklassen 10000,- som kan passe med mitt eksisterende utstyr. Musikkmessig hører vi på det meste, kanskje med unntak av de klassiske retningene... Vi er vel ikke gamle nok til denslags... hehe. Høytalerene blir stående i en stue på 40 kvm.

Hva vil dere anbefale?

Regner med at det finnes noen eldre "best i test" høytalere, som nødvendigvis ikke er helt nye der ute som vil spille godt ihop med mine EC`er..??

Eller kanskje det finnes noe nytt på markedet som kan passe oppsettet mitt?

Takker for inspill, erfaringer fra forumet.

JoBergen