CV DC vs AL1000

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 10 av 10
    Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2007
    Poster
    3
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

CV DC vs AL1000

Har et par DC-12 som jeg har en Electrocompaniet AW-100 koblet til. Lurte på å bytte DC-12 til AL1000. Er det noen her som kan fortelle meg om hva som er forskjellen på DC-12 og AL1000 når det gjelder lydbildet?

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2007
    Poster
    45
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av tbrede
    Har et par DC-12 som jeg har en Electrocompaniet AW-100 koblet til. Lurte på å bytte DC-12 til AL1000. Er det noen her som kan fortelle meg om hva som er forskjellen på DC-12 og AL1000 når det gjelder lydbildet?
    Hej.al ock dc serien är nog cerwins bästa modeller.Har haft al-750,nu har jag ett par dc-15.Föredrar dc-serien.mvh.Ps,har haft ett par v-15f också.Jämför man al ock dc serien mot dom så är v-15f sämre på allt,klenare lådor,sämre filter ock mellanreg ock diskanter med små magneter.

Newcomer drake one sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    62
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    mener å huske AL 1000 spiller stort på alle måter.
    mye av alt.
    er noen år siden jeg hadde AL 1000.
    DC 12 er egentlig en grei høytaler det...

Electrocompaniet har jo en litt mørk signatur,så tror du får en del ut av AL 1000,så lenge du har stort nok rom.

Intermediate B&W'Eier sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    1,323
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Syntes faktisk AL serien er den råeste fra CV som faktisk klarer å spille litt grei lyd også. Hadde Cerwin Vega levert sånne høyttalere enda med samme lyd karakter, så hadde det kanskje andre enn bare bassglade mennesker kjøpt dem også. Lenge leve drømmen! :-)

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2004
    Poster
    17
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har vært stolt eier av både DC-12 (2 år) og AL1000 (mk1) (10 år) og kan ikke si annet enn at de leverer varene! Det jeg merka stor forskjell på etter at jeg kjøpte hus var at AL1000 trivdes MYE bedre i den store stua enn på gamle gutterommet på 15 kvm. Plutselig var det plenty med bass!
    Har vært inne på tanken om å bytte til mk2/1002 pga forbedringene, men hvorfor bytte ut noe man er fornøyd med. Savner kanskje mest stoffronter siden minstemann er litt klåfingra og katta har funnet ut at bassen er fin å bruke som klorebrett... må etterhvert få skiftet elementene.

DC-12 ble drevet av en Nad 216 i sin tid og fungerte ypperlig.
    AL1000 drives i dag også av en Nad 216, men planen er å skaffe en til som kan supplere men noen watt i form av brokobling

En ting som kan være litt tricky hos meg er at det meste av bassen forsvinner så fort man beveger seg ut av hotspot'en og det blir litt tamt å høre på musikk andre steder i huset. Kanskje det blir romkorreksjonssystem på meg en gang..

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2007
    Poster
    262
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Al1000 kan spille rå fett de, men liker også dc sinn serie, det er mer rettferdig å stille dc15 mot al1000 da de ligner mest på hverandre i spec. Men al ser jo også ganske fine ut.

Intermediate reimers sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2005
    Poster
    1,382
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    jeg liker al1000 best av de to... hadde al1000 før har nå dc15 ikke det at jeg ikke er fornøyd med dc15 da :P begge spiller meget tøft

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    137
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Wink heihei

eg har hatt begge deler, eller det vil sei al 1000 mk2 og dc-12 å dc1515..
    al 1000 er myyyye råere en dc12 det kan eg med honden på hjerte si. men al krever mye kraft

så finner du deg et par strøkne al 1000 så slå til! har hatt al 1002 også, dem er og råååe høytalerer

Intermediate Vincent_vega sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    2,338
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av sollerön
    Jämför man al ock dc serien mot dom så är v-15f sämre på allt,klenare lådor,sämre filter ock mellanreg ock diskanter med små magneter.
    Mener du at V-serien er dårligere enn DC og AL seriene?

Jeg er ikke så god på svensk serru...

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2008
    Poster
    32
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av tbrede
    OT. Men uvant kombinasjon med Electrocompaniet og Cerwin Vega.:razz:

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •