Hodeklokker - Beyer Dynamic vs Phillips

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 16 av 16
    Expert AndersT2 sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2004
    Poster
    5,463
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Hodeklokker - Beyer Dynamic vs Phillips

Jeg foretokk en bra test i dag, min bror kom hjem med hodetelefonen Beyer Dynamic DT 331, som er priset til 1300,- fra før har jeg Phillips sine 890 klokker, som kostet meg 799,-.

Må si jeg ble overrasket over Beyer, etter litt lytting til musikk, litt metall og rock, og en techno møkk, så viste det seg at den hadde meget bra oppløsning og vokaler var mye mer tydlige. Men en ting mangler bass, der var mine Phillips bedre, en mye mer fylde i bassen, men de mangler litt oppløsning i diskanten.

Så foretok jeg en test til, film. Jeg brukte hodetelefon utgangen på min Sony VA555ES forsterker, DVD-spiller Toshiba SD-200E og filmen "LOTR: Fellowship of the Ring - Extended" Brukte da selvfølgelig det utrolig bra DTS-ES sportet. Med min sone 1 kopi, brukte jeg disk 2, og spilte av fra 36min til 41 min, ved 39.50 så skriker Balroqen, noe som krever mye av bass egenskapene til det man lytter med.

Når jeg spilte av med Beyer klokkene, var oppløsningen meget bra, men det var nesten ingen bass, så brukte jeg Phillips, noe som resulterte i en meget bra bass. Stemningen i disse scenene har mye med bass og gjøre, noe Beyer klokkene ikke ga meg. Så når Balroqen skriker med Beyer klokkene på, så er det nesten som å høre en sopran skrike, men med Phillips så blir du skremt, klokkene ristet bokstavlig talt av bassen, dette med samme lydnivå. (Phillips lå vel 2-3 dB over Beyer i lydnivå ved samme nivå på forsterker).

Må si Beyer klokkene skuffet stort her, jeg tar veldig forsiktig i hvis jeg sier at minst 25-30 av lydbilde ble borte pga bassen som er totalt fra hverende.

Tenkte kanskje de kunne ha noe med at Beyer klokkene er nye, og ikke spilt inn, men Phillipsene mine hadde mye bass før innspilling og var nesten ferdig innspilte fra fabrikk.

Tror dere broren min er glad for at han fikk noen dager på å teste de klokkene, de går rett tilbake. Han skal teste ett par fra Grado neste gang, skal si i fra hvordan de gjør det mot Phillipsene

Active Atano sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2003
    Poster
    395
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg har også bra erfaringer med dyrere Philips hodetelefoner - lydmessig. Meget bra. Men det de har spyttet inn i lyddelen er dog spart i konstruksjon og materialvalg. Har eid 2stk Philips til over tusenlappen, og en til 800,-, og alle tre har gått istykker - revnet pute på den ene, plastikken/gummi blir sprø etter en stund og sprekker etc. Men bevares, det veies egentlig opp pga lyd/pris-ratio etter min mening. Kjøpte mitt fjerde par igår

Newcomer Hazzard sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2003
    Poster
    200
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Huff da.. Dynamic DT 331 er ikke spesielt bra nei, men hvis du går opp et hakk til 531 vil det skje store forandringer i bassen. Eller for å være helt ærlig så ville jeg kjøpt et par DT-770pro disse låter helt utrolig bra, full frekvensrespons med en dyp og riktig bassgjengivelse. Har tre par av disse selv til kritisk studiolytting. Som sagt meget bra.

Guru Snickers-is sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2003
    Poster
    11,171
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ellers er AKG og Audio Technica veldig bra allroundere.

Intermediate polkalizer sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2003
    Poster
    1,199
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Kjøpte et par AKG 271S til 1200,- for ikke så lenge siden. Knall lyd til prisen, men ikke akkurat noe om du er ute etter masse bass.

Medlem siden
    Feb 2004
    Poster
    5,463
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Brodern kom hjem med de nye hodetelefonene, grado SR-80, som kostet ca 1700,-.

Etter å ha kjørt det samme klippet fra Lord of the Rings, så var det ett kjempesteg opp fra Beyern'e. Bassen var tilstede og den øvre delen var like bra som Beyern var, MEN, Phillips har vel ofret litt i det øvre sjiktet for å fremskaffe den bassen det settet har, for det utklasset også grado der. Men det er vel egentlig en personlig smaksak.

Men jeg vil hevde at til 800,- får du en mye bedre lyd enn hva du gjør for 1700,-, vel du kan få 2 stk. og sitte igjen med penger. Så anbefalingen vil falle på Phillips.

Men jeg vil legge til at Grado kanskje er hakket bedre når det kommer til musikk, men film er Phillips kongen. Å kjøpe Phillips og alle 3 langversjonene av Lord of the Rings til samme pris som 1 grado, da er vel ikke valget vanskelig (Ja jeg vet Return of the King ikke kommer før november)

Newcomer Frink sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2003
    Poster
    205
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg har Grado SR80, og jeg elsker dem. Utrolig fine å ha til musikk.
    Har sett en del filmer med dem også, og oppløsningen på dem er bra.

Intermediate
    Medlem siden
    Nov 2003
    Poster
    560
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det at du opplever at det er mer bass i phillipsene gjør dem ikke bedre i bassområdet. Er sånn at man ofte forbinder mer bass med bedre bass, men sånn er det ikke alltid. Det du ??burde?? tenke på mer er hvem som har den mest naturlige gjengivelsen i bassområdet når du hører på musikk o.l. Jeg sier ikke at du ikke har gjort det, men jeg får et lite inntrykk av at jo mer bass, jo bedre. Til slutt er det jo hva man selv liker\synes låter best som er best for oss selv Mye bass kan være morro.

Medlem siden
    Feb 2004
    Poster
    5,463
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det er det jeg mener, Philipsene er bedre til filmbass en til musikk bass, de har mer buldring, mens gradoene har en strammere bass. Men overalt vil jeg si at du får utrolig mye mer lyd for pengene med philips enn med grado.

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2004
    Poster
    4
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    uhm .. grado sr80 skal I ALLE FALL spilles inn rundt 100 timer før de yter bortimot optimalt. Det å teste de rett ut av esken er helt uinteressant om du skal teste de oppimot noe som er kjørt inn fra før ...

Expert
    Medlem siden
    Jan 2004
    Poster
    5,562
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av AndersT2
    Men jeg vil hevde at til 800,- får du en mye bedre lyd enn hva du gjør for 1700,-, vel du kan få 2 stk. og sitte igjen med penger. Så anbefalingen vil falle på Phillips.
    det er vel ikke rart, grado er crazy overprisa.

Newcomer PeGG sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2003
    Poster
    299
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    har et par beyerdynamic dt990pro som jeg bruker av og til, da sammen med en sony sa-wx900 og er veldig fornøyd, uten subben blir det veldig tynt men jeg føler det samme når jeg tester koss portapro uten sub også så det blir mest det at det er uvant uten sub. men disse har bra med bass i forhold til portapro som også har bra bass.

Intermediate polkalizer sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2003
    Poster
    1,199
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Er det ikke veldig vanskelig å få noe særlig fart når du jogger rundt med alt dette? Bruker du trillebår?

Intermediate
    Medlem siden
    May 2004
    Poster
    624
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    ingen som liker hd600 fra sehnheiser? med den rekordlave dollarkursen (tatt med ei klype salt) er det fullt mulig å få disse til en god pris fra statene. mange nettbutikker som selger disse.

er klar over at det har kommet en ny modell, hd650, men forskjellene skal være av mindre art iflg. eksperter? :?

Expert
    Medlem siden
    Jan 2004
    Poster
    5,562
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    portapro har lite bass? de har sinnsykt mye mer bass en f.eks hd595 som jeg bruker.

Newcomer
    Medlem siden
    Jul 2005
    Poster
    8
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av AndersT2
    Brukte da selvfølgelig det utrolig bra DTS-ES sportet.
    Veit at dette er ein gammal tråd, men korleis får du til å bruke DTS med hovudtelefonar?

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •