Hodetelefoner som høres OG ser bra ut, hvilke da??

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 9 av 9
    Intermediate Perminator sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2004
    Poster
    941
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Hodetelefoner som høres OG ser bra ut, hvilke da??

Først av alt; vet ikke hvor tråder om hodetelefoner skal, men jeg prøver meg her, så får moderator bare flytte den hvis nødvendig.

Jeg er på utkikk etter et par hodetelefoner som har bra lyd, men som heller ikke gjør seg bort utseendemessig. Ikke det at jeg er noen moteløve, men når en går rundt med hodetelefoner hele dagen som jeg ofte gjør, synes jeg det er greit å ikke føle seg som en idiot. Kort fortalt, her er mine krav (ønsker):

- God, balansert lyd (f.eks. ikke for mye bass, som Portapro)
    - Lav følsomhet, så ipod'en ikke sliter med å dra den
    - Gjerne lukket, for omgivelsenes skyld (men ikke av typen øreklokker)
    - Grei design

Koss portapro og Akg k 24 er prøvd fra før av, men de når ikke helt opp lydmessig, og dessuten lekker de ganske mye lyd. Har nå Creative HQ-1700, men selv om lyden funker greit, er det et eller annet ved utseendet dems som jeg ikke fikser.

Nå i dag fikk jeg øye på et par fra Wesc, som i mine øyne ser riktig så bra ut (i hvert fall på bildet), og som visstnok skal være gode lydmessig også. Derfor spør jeg: Er det noen som har (hørt) disse? Ser de ålreit ut, og er lyden bra? Er det noen som har tips til andre hodetelefoner som passer mine ønsker?

Blir svært takknemlig for svar, da jeg begynner å bli litt lei av å bestille usette hodetelefoner på nett (finnes det ingen gode forhandlere av dette som har fysisk butikk??).

Active
    Medlem siden
    Aug 2006
    Poster
    476
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    WESC er det vel Senheiser som står bak, akkurat som SkullCandy. Har lest et par tråder her om at sistnevnte suger så jeg ville helt klart gått for noe annet.

Medlem siden
    Aug 2004
    Poster
    941
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg var faktisk og hørte på Wesc Premium i byen nå. Gikk tilfeldigvis forbi Session her i Trondheim, og -heisann- der så jeg et par gjennom vinduet. Dama bak kassa var veldig ålreit, og tok opp en ny pakke som jeg fikk høre på.

Men; lyden var mildt sagt skuffende. Vet ikke om hodetelefoner er slikt som må spilles inn, men ut av boksen var disse vesentlig dårligere enn Creative. Hørtes ut som lyden var innestengt i en metallboks - det var klasseforskjell på dem og Creative'ene. Dessverre, for utseendemessig er det meget gode.

Så da spør jeg igjen, noen som har andre forslag?

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2007
    Poster
    266
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Er det bare klokker som er interessant? Viss ikke kan Shure anbefales. Bra lyd, ganske lettspilte, og siden de demper lyd utenfra bra, trenger du uansett ikke spille så høyt. Bakdelen er selvfølgelig prisen. Også er jo ikke alle like begeistret for plugger selvsagt.

Expert BGuarden sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2006
    Poster
    7,813
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Testa goldring og sennheiser's og G var relativt skarp i klangen og jeg har en mistanke om at de ikke var tilspilt, mens sennheiseren hadde en noe mere balansert klang. Tror dette og bunner i klangen til samsung-spillesen.

Intermediate Gratulerer sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2006
    Poster
    1,784
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ser ut som om du ville likt Grado, spør du meg. Og at du finner Grado-hodetelefoner med god lyd er slett ingen hemmelighet...

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2007
    Poster
    178
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg har Grado RS1 og er meget fornøyd.

RS1

Newcomer cupa sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2007
    Poster
    15
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    ta en titt på sennheiser pxc klassen. regner med at de fleste forhandlere har de.

Medlem siden
    Aug 2004
    Poster
    941
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Er nok bare klokker som er aktuelt ja, propper har jeg dessverre aldri klart å like.

Grado kan i aller høyeste grad være aktuelt, har hørt mye bra om de, og utseende er absolutt holdbart. Men SR 1 er nok uaktuelt, da 9000,- er sånn ca ti ganger budsjettet mitt. Er det ikke SR 60 som er så populær? Vil den fungere bra på en iPod, eller er den beregnet på hjemmebruk?

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •