Hvem er perfekt partner til RXV1800

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 5 av 5
    Newcomer bulle17 sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2006
    Poster
    232
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Hvem er perfekt partner til RXV1800

Har investert i en Yamaha RX-V1800 Receiver. Har fra før Audiovector KX som bakhøyttalere. Frontrekka derimot, er jeg interessert i å bytte ut med nye fronter og ny center.

Er ikke hysterisk opptatt av å ha samme merke foran som bak. KX spiller godt med det meste tror jeg.

Er det noen som har tips om god høyttaler-match for Yamaha? Yamaha er et helt nytt bekjentskap for min del, så jeg kjenner heller ikke til om det fra "gammelt av" er spesielle merker som trives bedre sammen med Yamaha enn andre.

I mitt oppsett er det nok 80% film og 20% musikk. Men jeg er såpass kresen på musikklyd at jeg gjerne vil ha gode allroundere. Fra før av er jeg svak for B&W 604, hørte også Triangle til en kompis i dag, og ble mektig imponert av lyden. Dali synes jeg har en tendens til å bli litt skrikende i diskanten.

Tross alle mine fordommer, er jeg åpen for det meste. Spesielt hvis det - som tidligere nevnt - finnes merker som tradisjonelt er en god match med Yamaha forsterkere.

Newcomer T_Trosten sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2007
    Poster
    48
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Er og titter på nytt anlegg til meg selv nå, og når ser det ut som at jeg skal gå til innkjøp av Monitor Audio RS6, sammen med Yamaha RX-V861, altså lilebroren til forsterkeren din.

Nå skal det sies at dette blir det første hifi anlegget mitt, men jeg har vært og hørt litt rundt om kring. Og har kommet fram til at det er her jeg får mest lyd for pengene.

Medlem siden
    Aug 2006
    Poster
    232
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av T_Trosten
    Er og titter på nytt anlegg til meg selv nå, og når ser det ut som at jeg skal gå til innkjøp av Monitor Audio RS6, sammen med Yamaha RX-V861, altså lilebroren til forsterkeren din.

Nå skal det sies at dette blir det første hifi anlegget mitt, men jeg har vært og hørt litt rundt om kring. Og har kommet fram til at det er her jeg får mest lyd for pengene.
    Takker for innspill. Skal innrømme at dette er et høyttalermerke jeg har lite kjennskap til - og slike merker er det alltid morsomt å bli gjort oppmerksom på.

Intermediate gubben sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2005
    Poster
    2,832
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Gjett 7 ganger :-D

Er kjempefornøyd med mitt oppsett , kan spille til du blir kvalm uten at du mister kontrollen. Uten å være expert tror jeg dette er en heldig combo..
    MEN , det finnes mye annet snacks der ute ,så beste rådet er å høre selv (som alltid ops: )

Medlem siden
    Aug 2006
    Poster
    232
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Svarer meg selv en tur, alltid moro det

Sjekka priser med Klipsch, og fikk følgende svar fra importør:

Yamahaen din passer udmerket til Klipsch. Det er faktisk Yamaha som er Klipsch sin distributør i Japan, og vi vet at de også benytter Klipsch når de "voicer" produkter.

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •