7.1

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 2 av 2

Tråd: 7.1

Newcomer overland sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2007
    Poster
    182
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

7.1

hei
    sånn jeg har forstått det kommer det filmer om ikke lenge som
    kommer til og spille stereo i 4 stk bakhøyttalerene(7.1).6.1 spiller mono i surr.bak ved evt 2 stk surr.bak høyttalere.
    stemmer dette? støtter evt 3806 7.1?
    mvh
    Overland

Intermediate Dan sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2004
    Poster
    748
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Filmer er såvidt meg bekjent ikke kommet som 7.1 enda, men de skal visst komme over nyttår. Blir spennende å teste ut når den tid kommer. Står mer om dette i denne posten. Jeg har en DTS demoplate på vei i posten som leverer 7.1, kan si noe mer om den opplevelsen etter jeg har hørt litt på den.

Bakhøyttalerne blir jo foret med separate signaler, og DTS ES sender jo typisk ut 6.1 signal. Da blir de to bakerste høyttalerne i et 7.1 oppsett regnet som en høyttaler ja, altså får samme signalet. Nå har også de forskjellige recieverne, bl.a. Denon 3806 innebygde programmer som muliggjør seg de to midterste bakhøyttalerne. For min del, etter jeg gikk over til 7.1 fra 5.1 har jeg et mye bedre totalt lydbilde på film.

Denon 3806 takler 7.1 lyd ja. Men skulle jeg handlet ny reciever i dag hadde jeg nok gått for en med HDMI 1.3 versjonen og de fordelene dette medfører.

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •