Linn Sizmik 10.25 eller Velodyne DD-12

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 6 av 6
    Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2006
    Poster
    15
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Linn Sizmik 10.25 eller Velodyne DD-12

Hej

Håber på jeres hjælp til valg af subwoofer til musik og film.
    Tænker på at købe Linn Sizmik eller Velodyne DD-12.

Intermediate Snooky sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    558
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Gode sub'er begge to, men ganske forskjellige slik jeg har opplevd de hvertfall.
    Sizmik spiller en god del dypere enn DD-12, men har samtidig sine mangler når det gjelder brukervennlighet og justeringsmuligheter. Så er rommet vanskelig kan EQ være nødvendig for fullgod integrering av denne.

Hvilke høyttalere skal de jobbe sammen med? Flere sub'er? Hvor stort er rommet de skal fylle? Nyttige inngangsverdier for å kunne gi en tildels gjennomtenkt vurdering.

Active
    Medlem siden
    May 2006
    Poster
    407
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Linn Sizmik kjenner jeg ikke. Velodyne har jeg hatt i ca et halvt år nå. DD-10 vel og merke. Men teknisk skal den være identisk med DD-12, om jeg ikke tar helt feil.

Jeg har et 5.1 oppsett som brukes til film, musikk og generell TV. Stuen min er ca 35 m2. Anlegget står i en del av stuen som er ca 3x4 meter. I min stue er DD-10 mer en nok etter min smak, også på film, men det er jo individuelt hvor mye trøkk man ønsker.

Jeg skal ikke greie ut så mye om lyden i DD-10. Annet enn å si at jeg er blitt meget glad i denne lille tassen som spiller så fantastisk musikalsk. Selv om elementet flytter seg som en blåsebelg, spiller DD-10 bare dyp og herlig bass, uten antydning til pust og pes. På film kunne det sikkert drønnet mer, men jeg hadde musikk som første prioritet.

Oppsettet av subben er meget enkelt når man bruker "auto oppsett". Manuelt er det litt mere styr. Brukervennligheten kunne godt vært bedre, i alle fall burde man kunne kopiere mellom presets. Etter 2 dager var det imidlertid på plass hos meg. Jeg har to lagrede presets: En for film der jeg deler på 80Hz og en for musikk i to kanaler der jeg ikke deler men lar front høyttalerene spille sammen med SUBen. Dette var også den største utfordringen. Uten deling ble det en topp ved ca 80 Hz som forplantet seg nedover i registeret som bølger på en snor. Velodyne sin EQ er imidlertid ganske avansert i manuell modus, noe knotete, men resultatet er overveldende. I begge oppsettene har jeg en frekvensgang fra 100 til 15 Hz som ikke avviker mer en ca 2 dB, på det største.

Så langt er jeg meget fornøyd med Velodyne. Jeg har ikke all verdens erfaring. I min søken etter ny SUB lyttet jeg til B&W PV1, Velodyne SPL-1000 og DD-10.

Lykke til.

Intermediate wotg sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2004
    Poster
    2,761
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Dd12!

Moderator HåkonN sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    6,958
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Kjenner ikke Linn sin subwoofer, men Linn har mye bra produkter. Det jeg liker best (sett bort i fra lyden) med DD-subwoofere er innebygget EQ, fjernkontroll m/presets, justerbar servo. Fjernkontrollen blir mye brukt her i huset, og jeg tror det hadde blitt merkelig for meg å byttet til en sub uten disse mulighetene nå.

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2006
    Poster
    15
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Tak for svarene.
    Mine højttalere er System Audio 3070, 2070 og AV70.
    Min stue er ca. 20 m2 men er åben til køkken/alrum på ca. 15 m2.
    Vil to subber være bedre end én?

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •