Dynaudio Focus 110

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 8 av 8
    Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2007
    Poster
    30
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Dynaudio Focus 110

Er på jakt etter små, men gode høytalere. Noen som har erfaring med Dynaudio Focus 110? Var å lyttet på Dynaudio Audience 42 sammen med Primare CDI10 forrige helg og likte lydsignaturen, men syns bassen tok vekk litt av detaljene i lydbildet. Skulle tro at focus 110 til dobbel pris har et litt mer ryddig lydbilde?

Et annet alternativ er B&W CM1, noen som har sammenlignet disse opp mot Dynaudio?

Høytalerne skal spille sammen med Primare CDI10 i et rent musikkanlegg, og vil kanskje bli supplert med en subwoofer på sikt.

ameldal

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2007
    Poster
    25
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Før mitt innkjøp hørte jeg både på Dynaudio Audience 52SE of Dynaudio Focus 140. Må innrømme jeg ikke klarte å høre forskjell på disse. Felles for disse synes jeg det var mye mellomtone og lys bass. For meg virket også B&W CM1 relativt lik disse. Jeg endte opp med SA Comet som jeg syntes virket mer livlig, men som kanskje har behov for en sub i tillegg. Må innrømme design og plasseringsmuligheter også hadde innflytesle på valget.

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    19
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg har Dynaudio Focus 140 sammen med Cayin 353 amp og cd. Jeg vil anbefale alle disse komponentene på det varmeste. F140 har et stort og detaljert lydbilde, og med Cayin-forsterkeren får disse høyttalerne skikkelig trøkk i bassen. Jeg anbefaler deg å lese testene av F140 i Stereophile og i Lyd & bilde.

Når det gjelder F110, så låter disse ganske likt som F140, men med mindre trøkk i bassen.

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2007
    Poster
    30
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg lyttet også på SA Comet samtidig som dynaudio`ene, og var skuffet over disse. Synes de var for ivrige i spillestilen og hadde en kjølig klangbalanse. Fikk aldri hørt de på Primare elektronikk da, bare på harman/kardon HK970, kanskje noe lavere lydkvalitet på denne enn på Primare.

ameldal

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2007
    Poster
    25
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ser poenget ditt. Må innrømme jeg hele tiden hadde en fremtidig Sub i bakhodet når jeg gikk for Cometene.

Synes forøvrig Focus 140 og B&W CM1 hadde en varm klang mens SA Comet og DALI Mentor 1 hadde mer diskant. Dog skal jeg ikke vedde på at jeg hadde klart å skille alle disse fra hverandre i en blindtest.

Intermediate Tor Ole sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2006
    Poster
    698
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Dynaudio og Sa har helt forskjellig spillestil, mens Sa, er mer frampå og, litt mer livli, så er Dynaudio mer Hifi korekt. (Tilbakelent) Synes jeg da.
    Det er klart, 970 er en god forsterker til prisen, men i forhold til cdi10 er det mye mer ryddig lydbilde.

Lykke til med valget

Intermediate B&W'Eier sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    1,323
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Nå har ikke jeg hørt så mye stativ høyttalere, men har hørt den som blir nevnt her(Focus 110) sammenlignet med en noe større bror med navnet 220. Det spiller som en drøm på Primare elektronikk, uten tvil. Må si jeg ble imponert over denne kombinasjonen.

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2006
    Poster
    43
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg har Dynaudio Focus 110. Går mye, mye dypere i bassen enn jeg hadde forventet, og de høres mye større ut enn de er. Veldig bra lyd... Jeg er meget fornøyd.... :-D
    Har forresten hørt at Dynaudio og Primare skal være en meget god match...

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •