802D vs Alto - Side 2

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 2 av 3 FørsteFørste 1 2 3 SisteSiste
Viser resultater 21 til 40 av 42

Tråd: 802D vs Alto

Guru Snickers-is sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2003
    Poster
    11,171
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av hrro
    Back....
    Nå har jeg brukt julen til å høre på et utvalg av høytalere, bl.a. B&W 802D og 803D, Usher, Triangle Cello, Tanney Glenair, Pioneer S-1EX og S-3EX, Dali MS4, Elac, Patos Lyrics, ..... Nå gjenstår kun Revel Ultimo og Alto Utobia som jeg har de største forventningene til. Valget idag ville stå mellom;
    1) Usher BE -10
    2) Pioneer S -3EX/S- 1EX

Må si at overnenvte to var milevis foran eksempelvis 802D... men jeg GLEDER meg til å høre Alto (favorittene før jeg startet å lytte) og Revel.

Arbeide med den nye kinoen starter over nyår - gleder meg som en unge.
    I'll be back .... :-D
    I det selskapet du her har med å gjøre tror jeg du allerede har funnet noe av "kremen" i de testene du har gjort. Imidlertid er det nok ikke så dumt å prøve ATC. En runde med Von Schweikert, Response, JBL og Legacy kan kanskje også være lurt.

KV sine 801D er vel for salg nå. Det samme tror jeg OMF sine Overkill er (en mildt sagt rå høyttaler). Jeg vet muligens også om et par Montana med forsterkersett til en veldig fin pris.

Intermediate wotg sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2004
    Poster
    2,761
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Whitedmon
    Har de senere år hatt flere modeller fra Revel, men ville nå ha noe nytt. Revel er etter min mening blitt for harde i mellom tonen og bassen, med sine nye serier/modeller.
    Har du hørt produktene i Ultima serien?
    Hard mellomtone er den siste beskrivelsen jeg vill brukt. Bassen er dog ganske brutalt kontant, men hard. Nei det er jeg ikke enig i.
    Ultima Studio er ganske kilne på elektronikk, kanskje du hørte en dårlig match?

Medlem siden
    Nov 2003
    Poster
    11,171
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av wotg
    xxxxxxxxxxxxx er ganske kilne på elektronikk, kanskje du hørte en dårlig match?
    Det er normalt ikke et kjennetegn ved velkonstruerte høyttalere.

Medlem siden
    Apr 2004
    Poster
    2,761
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Talking

Sitat Opprinnelig postet av Snickers-is
    Det er normalt ikke et kjennetegn ved velkonstruerte høyttalere.
    Nei Kevin Voecks er jo bare en drittunge i forhold til deg snicers...
    Revel Ultima studio har ikke verdens høyeste følsomhet og krever derfor endel juice for å yte bra. jeg har prøvd mange forsterkere, blandt annet dine egene 600W blokker og mtp. høyttalerenes natur og meget gode oppløsning så avsløres komponenter i kjeden nådeløst, da spesielt effektforsterkeren.
    Ultima Studio er av mangel på en bedre beskrivelse en forvokst studiomonitor. At de er "kilne" på hva slags elektronikk de brukes sammen med har da ingen ting med kvaliteten på høyttaleren å gjøre, snarere tvert imot. Disse høyttalerene lar deg høre hva som foregår i avspillingskjeden ned til microdetaljer.
    Som konstruktør vet du sikkert selv at man ved å designe en effektforster så må man gjøre visse valg, ikke bare hva forsterkeren skal koste og hvordan den skal se ut, men også hvordan det skal låte. Derfor høres f.eks Rotel ganske sjangrende ut, mens f.eks Parasound mangler litt tyngde osv.
    Nøkkelordet er synergieffekt

Medlem siden
    Nov 2003
    Poster
    11,171
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Misforstå meg rett.

Min erfaring er at høyttalere som får gode tester MEN blir beskyldt for å "nådeløst avsløre feil i signalkjeden" har en tendens til å bli beskrevet som svært kliniske eller på andre måter ikke særlig gode bare de får en del år på baken.

Det samme gjelder stort sett produkter som blir beskyldt for å "nådeløst avsløre svakheter i innspillinger".

Men siden du nevner Kevin Voecks, det er svært store forskjeller i både lyd og ideologi i mange av konstruksjonene han har vært innblandet i. Da kan vel ikke alle være perfekte?

Intermediate C. Alshus sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2004
    Poster
    3,211
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Misforstå meg rett.

Min erfaring er at høyttalere som får gode tester MEN blir beskyldt for å "nådeløst avsløre feil i signalkjeden" har en tendens til å bli beskrevet som svært kliniske eller på andre måter ikke særlig gode bare de får en del år på baken.
    Hva regnes som endel år på baken? Er syv-åtte år nok?

Medlem siden
    Apr 2004
    Poster
    2,761
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Misforstå meg rett.

Det samme gjelder stort sett produkter som blir beskyldt for å "nådeløst avsløre svakheter i innspillinger".

Men siden du nevner Kevin Voecks, det er svært store forskjeller i både lyd og ideologi i mange av konstruksjonene han har vært innblandet i. Da kan vel ikke alle være perfekte?

Kevin Voecks har bakgrunn fra bla. Snell under deres storhetstid. Han ble hentet inn av Harman group med det mål for øyet å lage en "kompromissløs" høyttaler serie, men som alikevel ikke kostet skjorta. Jeg personlig mener han lyktes bra med den oppgaven. Uten å vektlegge tester for mye så noterer jeg meg at både Ultima Salon og Ultima Studio fikk enormt bra tester. Når Stereophile testet Ultima Studio endte anmelderen med å kjøpe testparet.
    Det har nettopp kommet en Ultima 2 serie med nye oppdaterte elementer bla. beryllium, den nye serien har også fått en mere konservativ styling, prisen har også gått opp endel.

Medlem siden
    Nov 2003
    Poster
    11,171
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av C. Alshus
    Hva regnes som endel år på baken? Er syv-åtte år nok?
    Hva som er nok alder til at enkelte finner det for godt å endre mening om et produkt må du nesten spørre dem som endrer mening om.

Intermediate bamse sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2004
    Poster
    747
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av marsboer
    J
    Er dette beskrivelsen av den perfekte lyd?
    Nei.
    Det er beskrivelsen av en utrolig fornøyd eiers opplevelser!

Mvh
    marsboer
    Men nå er du lei av B&W lyden siden du skal selge dem?

Intermediate freddie sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2006
    Poster
    3,175
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av bamse
    Men nå er du lei av B&W lyden siden du skal selge dem?
    Har marsboer lagt ut sine for salg?

Newcomer motorpsycho sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2007
    Poster
    245
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    He?? Korekt meg vist eg ikkje har forstått en ting no, men eg blei litt forvirret her plutselig!! Skal Marsboer sellge 802D ene sine????

Intermediate marsboer sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2005
    Poster
    3,764
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Lyden skal ikke oppgraderes, jeg er kjempefornøyd med lyden. Det skal nedgraderes kraftig. Type en tidel av prisen mest sannsynlig.

Det jeg er misfornøyd med er at Inguz romkorreksjonen har både gjort meg arbeidsledig mtp på tweaking i anlegget, samt at det har gått opp minst et par lys for meg pga dette.

Medlem siden
    Apr 2004
    Poster
    2,761
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Alle er forskjellige, men for meg høres dette bakvendt ut.
    Er det økonomi som ligger i bunn for en slik avgjørelse?

Medlem siden
    Dec 2005
    Poster
    3,764
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Økonomi er en viktig del ja. Det frigjøres masse penger som kan brukes på andre ting.

Nå vet jeg også det jeg ikke visste før: Hvordan man kan oppnå utrolig bra lyd!

Dette har jeg lyst til å bruke i praksis på et billig anlegg for å se hvor langt det kan fungere. I hovedsak basert på hva som jeg nå har erfart at faktisk betyr mest for lydgjengivelsen.

Expert Flageborg sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2003
    Poster
    5,594
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Så da blir det ingen Demo på oss

Medlem siden
    Dec 2005
    Poster
    3,764
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hehe, joda. Hva med lørdagen som kommer (5. januar)?

Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2007
    Poster
    13
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Søken går videre....
    Igår var jeg på Oslo Hi-Fi Center å lyttet på Adyton Imgaic som ble drevet av to Adyton Cardis 1.8 effektforsterkere. Bassen sto en Burmaster for...

Jeg har alldri opplevd maken til lyd - åpent, detaljert, helhetlig lydbilde, full kontroll selv om vi spilte meget høyt. Når vi spilte type dagens listepop, ble opplevelsen litt dårligere - ikke fult så morsomt å høre Brandy eller Hamilton eksempelvis. Hørte også på T+A Criterion TCI series (TCI 2E).

Ble imponert over Adyton og Imagic men ble veldig usikker på hvordan dette vil fungere til film i et kinerom - er det noen som har noe erfaring?

Newcomer Whitedmon sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2006
    Poster
    292
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Revel!

Sitat Opprinnelig postet av wotg
    Har du hørt produktene i Ultima serien?
    Hard mellomtone er den siste beskrivelsen jeg vill brukt. Bassen er dog ganske brutalt kontant, men hard. Nei det er jeg ikke enig i.
    Ultima Studio er ganske kilne på elektronikk, kanskje du hørte en dårlig match?
    Hei!

Var vel den som var mest frelst på Revel i hele Norge før og stod i bræsjen for å få de inn på det norske markedet!

Problemet er jo at prisen på den nye serien er gått opp 30%! et par studio II koster jo nå rundt 130", mens OMD-28 kostet meg noe under veilprisen på 75000.-
    Det er jo nesten halv pris!, ble halv pris med hva jeg kom ut med av tilbud.

Revel F52 er jo helt håpløs, krever vanvittig med arbeid for å få dem til å låte bra.

Mine første Revel var F30, noe innesluttet i toppen, men til dags dato det beste jeg har hørt til under 35"

Ville nok heller kjøpt med Studio II enn 802D, om jeg først skulle brekke av 100"

Expert BGuarden sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2006
    Poster
    7,813
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Søken går videre....
    Igår var jeg på Oslo Hi-Fi Center å lyttet på Adyton Imgaic som ble drevet av to Adyton Cardis 1.8 effektforsterkere. Bassen sto en Burmaster for...

Jeg har alldri opplevd maken til lyd - åpent, detaljert, helhetlig lydbilde, full kontroll selv om vi spilte meget høyt. Når vi spilte type dagens listepop, ble opplevelsen litt dårligere - ikke fult så morsomt å høre Brandy eller Hamilton eksempelvis. Hørte også på T+A Criterion TCI series (TCI 2E).

Ble imponert over Adyton og Imagic men ble veldig usikker på hvordan dette vil fungere til film i et kinerom - er det noen som har noe erfaring?
    Tror dette, utifra din beskrivelse kan fungere fint i ett kinorom. Virker som ett system som krever endel plass. Men hvis du har det, og magefølelsen din sier at dette er tingen for deg, så hvorfor ikke? Høres iallefall ut som ett spennende oppsett

Newcomer swans sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2006
    Poster
    199
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Back....
    Nå har jeg brukt julen til å høre på et utvalg av høytalere, bl.a. B&W 802D og 803D, Usher, Triangle Cello, Tanney Glenair, Pioneer S-1EX og S-3EX, Dali MS4, Elac, Patos Lyrics, ..... Nå gjenstår kun Revel Ultimo og Alto Utobia som jeg har de største forventningene til. Valget idag ville stå mellom;
    1) Usher BE -10
    2) Pioneer S -3EX/S- 1EX

Må si at overnenvte to var milevis foran eksempelvis 802D... men jeg GLEDER meg til å høre Alto (favorittene før jeg startet å lytte) og Revel.

Arbeide med den nye kinoen starter over nyår - gleder meg som en unge.
    I'll be back .... :-D
    mener du burde snike deg til en lytt på Piega, og Swans, hrmm. jeg valgte swans ( som i nick ) riktignok en mod. som nå er utgått, ingen penger på finish, kun lyd. de nye har nok brukt masse penger på det også, på godt og ondt.
    utenom Pioneer sine, var jeg vel innom alld de andre du nevner + noen til, ble sittende med Piega og Swans. kjøpte faktisk begge to. men etter ca 9 mnd måtte Piegaen vike. grunnen var rett og slett MERE, da jeg også bruker de til film.
    må innrømme at en av de som passet meg dårligst, var B&W, men det var mod 801D.
    den jeg egentlig ville ha den gangen. dette var for ca 1,5 år siden, var Burmester B-50. men Geir på hi-fi senteret ble litt for dyr den gangen.

NÅ VET JEG HVA JEG VIL HA. og det er MBL, men sparingen går dårlig, så må nok vente litt.huff og grrr.

Side 2 av 3 FørsteFørste 1 2 3 SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •