proson 2010 = søppel, spør du meg

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 1 av 4 1 2 3 4 SisteSiste
Viser resultater 1 til 20 av 74
    Active Bass Booster sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    311
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

proson 2010 = søppel, spør du meg

fy flate for noen råtne papp høyttalere. trodde de liksom konkurrerte med cerwin vega.. NEI de konkurrerer kansje med din lokale gjenbruksstasjon(der man finner bedre høyttalere enn dette)
    kjører en cv a2.6kw2 forsterker på de, og når man kommer opp i litt lyd(uten forvrengning) så begynner bassen å høres ut som om du slår på en pappeske og du hører en lyd som tyder på at de er millimeter fra døden pga. slaglengde de ikke har.... greit at de er billig osv.. men SLUTT å skryt dette merket opp i skyene.. disse er grei nok til lav "vanlig" lytting thats it.. cerwin vega here we come , again...
    Samsung 63" Nad 272,B&W 683s2,686s2,htm61s2,asw610.

Intermediate svensken sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2006
    Poster
    774
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Bass Booster
    fy flate for noen råtne papp høyttalere. trodde de liksom konkurrerte med cerwin vega.. NEI de konkurrerer kansje med din lokale gjenbruksstasjon(der man finner bedre høyttalere enn dette)
    kjører en cv a2.6kw2 forsterker på de, og når man kommer opp i litt lyd(uten forvrengning) så begynner bassen å høres ut som om du slår på en pappeske og du hører en lyd som tyder på at de er millimeter fra døden pga. slaglengde de ikke har.... greit at de er billig osv.. men SLUTT å skryt dette merket opp i skyene.. disse er grei nok til lav "vanlig" lytting thats it.. cerwin vega here we come , again...
    nå har det vel seg slik at de 2010 er det dårligste proson har laget.
    bare fordi du har erafring med en modell vil ikke det si at hele merke er søppel. :twisted:

Newcomer Oyfinn sin avatar
    Medlem siden
    May 2006
    Poster
    268
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Du er nok inne på noe.. Har lest flere innlegg med folk som mener at Proson var bedre før. Tenker da særlig på R69. Personlig har jeg Proson som bakhøytalere, så jeg merker ikke noe spesielt til om slaglengden er god nok. Når det gjelder CV så har jeg ikke så mye personlig erfaring, men fikk med meg at QLN vant testen blant bass-monsterne.

Intermediate dj-vega sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2006
    Poster
    2,008
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    De burde heller teste cls-215 mot artech 12 og 2x cv 2,6kw forsterkere...kansje de hadde endre mening da....

Intermediate CV-Gunnar sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    1,361
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Bass Booster
    Hehe enig med deg, de Prosonene suger bokstavelig talt.
    En venn av meg har 2 par av de og et par CV E-715. E-715 med 1x15" i hver spiller fletta av alle de 8x10"!! Ganske villt

Newcomer drake one sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    62
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    syns de faktisk spilte bedre når de het Genexxa jeg... eller helt tilbake til JWS... bruker jo samme type elementer og filter ennå...
    har hatt Proson TOP 10 SAH... ser sikkert bra ut det... men syns det er greit med LITT go lyd oxo da... oppskrytt søppel!

Intermediate
    Medlem siden
    Apr 2007
    Poster
    520
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Proson, Dynavoice og Gale er strengt tatt knapt nok egnet til fyringsved.

Intermediate gorg sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2007
    Poster
    2,771
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har Proson Reality 63 mkII som bakhøyttalere. De som vant årets hjemmekinohøyttaler i lydogbilde i 2005 eller hva det var. Skjønn den som vil, men jeg forstår ikke hvorfor den vant, spørs hvilke den var satt opp mot..

Søppel er det ikke, men langt ifra beste i klassen. De fungerer fint som bakhøyttalere, men front NEI!!
    Musikk høres tamt og flatt ut sammenlignet med JBL E80.

Kanskje lydogbilde bør ha kåring av årets bakhøyttalere( høyttalere som ikke er gode nok til front og blir satt bak)

Medlem siden
    Jul 2006
    Poster
    2,008
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Husk at proson er billigt, å proson er mye bedre en eltax, dantax og mgr!
    Selv om jeg elsker cv så mener jeg fremdeles at proson er bra til mitt bruk.
    Men 2 x 710 watt på proson høyttalere?, jeg vet at man ikke får for mye kraft, men når du kjører grenseløst med effekt ut på disse høyttalerene, så er det ikke rart de kneler. Hvor høyt står forsterkeren?, og jeg tviler på at du finner bedre høyttalere på dynga, som ikke er sprengd.
    men hvor høyt regner du som "litt lyd"?

Newcomer drake one sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    62
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Er vel ikke bare DB det er snakk om... de fleste Høytalere kan spille høyt, men det jeg er mer int i er at det kan spille høyt,rent og pent.

er greit de er billige,men dem skryter det opp i skyene...

Cerwin-Vega er heller ikke så dyrt,men der får du litt mer for pengene da.
    (ikke at jeg har CV selv!)

Intermediate twelve sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2007
    Poster
    856
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg hadde Sonab en gang i tiden.. Var ikke dette også noe Genexxa-greier, eller var det noe annet?

Newcomer naboklikk sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2005
    Poster
    216
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av twelve
    Jeg hadde Sonab en gang i tiden.. Var ikke dette også noe Genexxa-greier, eller var det noe annet?

meine gute for en haug med søppel nei kødda bare. di funker di også

Intermediate Megawatt sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2007
    Poster
    536
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Genexxa med "sort marmor"front

Kjøpte et par brukte genexxa i 16års alderen. Hadde de sammen med en god harman/kardon forsterker. AVR et eller annet og en Harman/kardon cd spiller.

Mener å huske at det var god "partyfaktor" på de høyttalerne. Husker godt vi satt å KNISA, jeg og kompisene mine når THX introen kom på skjermen. Kanskje var det en 16årings uvitenhet om god lyd men mener at de var flotte høyttalere til prisen den gangen. Var ihvertfall storfornøyd med de!

Nå nettopp kjøpte stefaren til dama et par prosonhøyttalere med 2x10" i hver på netthandelen.no. Han fikk også tak på en Proson forsterker med 7X100w (den veide kanskje 8kg) Ihvertfall, jeg så frem til å mimre om yngre dager og gledet meg til å høre om dagens proson hadde samme partyfaktoren.

Ble dritskuffa mildt sagt. Høyttalerne hadde en stivhet over lyden som minnet mer om plasthøyttalerne du får i et pc-anlegg, men uten den medfølgende suben.. Man skulle nesten tro at det manglet signal mellom delefilter og 10"erne. Dette var ikke i nærheten av det mine gammle genexxa kunne prestere. Jeg hadde regnet med at 10år nyere høyttalere kanskje hadde enda litt mer detaljrikdom og dybde enn de gammle, at det nå brukes bedre materialer og delefilter enn før. Virker ikke sånn.

Intermediate xanakor sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    1,305
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av dj-vega
    De burde heller teste cls-215 mot artech 12 og 2x cv 2,6kw forsterkere...kansje de hadde endre mening da....

wtf? har du lest hva tråden handler om?

Intermediate xanakor sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    1,305
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Ringradiatoren
    Proson, Dynavoice og Gale er strengt tatt knapt nok egnet til fyringsved.
    snakker om å slå alle under en streng:P

elsker slike utsagn da man med en gang skjønner at personen har hørt 1 par eller ingen høyttalere innen merket.

en kompis av meg hadde noen proson høyttalere som var kjøpt på hificenteret i sin tid, noen beist på 150cm eller noe sånt.

det spilte jo som bare det. masse trøkk og det var jo faktisk mellomtone tilstede også!

mvh
    stian

Intermediate B&W'Eier sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    1,323
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Blir uansett litt feil å kalle Proson søppel. Dem har hatt noen HT som faktisk spilte bra. Første og andre generasjons R69 spilte jo vanvittig. Har selv et par Twin V8 fra Proson som jeg kjøpte i 1998. Har ikke hørt høyttalere til denne prisen(4K) som spiller så dypt i bassen. M-65 klarte ikke å holde følge med dypbassen i disse. Men å sammenligne billige proson med CV syntes jeg blir litt feil. Tror de fleste vet hva jeg mener da :-)

Er det noen som bør sammenlignes opp mot hverandre litt mer, så er det QLN vs CV.

EDIT: Skriveleif

Medlem siden
    Jul 2006
    Poster
    2,008
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av xanakor
    wtf? har du lest hva tråden handler om?
    Ja, den handler om Proson høyttalere 2010.

Jeg svarte til Oyfinn sitt inlegg, derfor skrev jeg det inlegget

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2009
    Poster
    2
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Proson Twin 2010 er ikke så ille syntes jeg. det er ganske bra bass i dem, det er bare at man trenger en forsterker som kan drive dem. jeg har også et par cerwin vega cls-12. jeg testet dem. jeg syntes Proson Twin 2010 hadde høy diskant. litt forlite bass for å være 2x10. ellers er di veldig bra.
    di to para er ikke så veldig mye ulike. det er bare litt mere bass i cerwin vegane

Mvh Tor Vegard

Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2009
    Poster
    41
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Kanskje litt overkill forsterker på de,ikke vet jeg

mvh thomas

Intermediate Chrisonfire sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2007
    Poster
    742
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Her drar vi kammen over alle
    Med Dynavoice får man vel den beste lyden pr krone? Tenker på F6 og M65..
    Proson 63MKII er veldig gode høyttalere, 2010 er ikke...

Side 1 av 4 1 2 3 4 SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •