proson 2010 = søppel, spør du meg - Side 4

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 4 av 4 FørsteFørste 1 2 3 4
Viser resultater 61 til 74 av 74
    Newcomer J0lian sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2012
    Poster
    19
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Proson

Proson er for det meste jalla!
    Twin 1000
    Twin 2010
    Genexxa 1000

MEN
    Proson Stratego top 10 sah Mk2
    Proson Stratego 215rr
    derimot de spiller helt sjukt!

Active commodus sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2007
    Poster
    483
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Du kan seriøst ikke mene 215 spiller bra? jeg hadde eit par sånne eit par uker før jeg solgte de igjen! fysj for noe møkk!

Expert Ostemannen sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2009
    Poster
    5,350
    Takk & like
    Nevnt
    3 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hvorfor er alt så svart/hvit? Vil anta de er greie for prisen du betaler. Blir jo litt feil å sammenlikne mot en høyttaler som koster flere ganger prisen. Man sammenlikner f.eks ikke B&W 68x mot B&W 80x serien....
    Mentor 8 - NAD M50 - NAD M51 - NAD M52 - 2x NAD 275

Sjekk ut Min Hifi!
    Her er min hjemmekino!

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2009
    Poster
    18
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Vise ord, osten

Newcomer J0lian sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2012
    Poster
    19
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av commodus
    Du kan seriøst ikke mene 215 spiller bra? jeg hadde eit par sånne eit par uker før jeg solgte de igjen! fysj for noe møkk!
    Med crown spillte de HELT sykt i en STOR hall.. så jo det mener jeg :P

Intermediate Revox sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2004
    Poster
    4,206
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av J0lian
    Med crown spillte de HELT sykt i en STOR hall.. så jo det mener jeg :P
    Føler for å slenge meg på her.

215rr og 212rr er faktisk temmelig gode høyttalere. 212rr er en klone av QLN Artech 12 som mange er godt kjent med. Ikke minst det faktum at den slo ut den tids største konkurrent Cerwin Vega CLS-15.

Refererer nok en gang til denne http://www.fynda.se/pdf/artech-duell.pdf

Dynavoice fikk vel Årets Høyttaler pris for F6 av lyd og bilde? Eller var det M65? Eller tar jeg feil? De fikk ihvertfall meget gode testresultater.

Og husk. XTZ er akkurat samme ulla det også om man først skal begynne å generalisere Proson, Dynavoice, Genexxa etc.

Active commodus sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2007
    Poster
    483
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    jaja jeg syns det var noe av det verste jeg har hørt fra proson....og jeg har hatt mye!

Intermediate Spareblære sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2008
    Poster
    1,060
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av commodus
    jaja jeg syns det var noe av det verste jeg har hørt fra proson....og jeg har hatt mye!
    Romstørrelse/akustikk, type forsterker og musikk, og det faktum at ørene trenger mange timer for å venne seg til ny lydsignatur, er faktorer som må tas hensyn til før man fordømmer et par høytalere. Eller enda verre: et merkes samtlige produkter. Enkelte personer vet ikke når de skal slutte å overdrive og generalisere. Man må også spørre seg selv om hvorvidt egen hørsel, egen smak, egne krav, egne forventninger, eget sammenligningsgrunnlag, egen forståelse, egen objektivitet og personlige omstendigheter, er allment representativt for å kunne posisjonere seg selv i kritikerrollen.

Intermediate AV-Fallet sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2010
    Poster
    2,287
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Revox
    Og husk. XTZ er akkurat samme ulla det også om man først skal begynne å generalisere Proson, Dynavoice, Genexxa etc.
    XTZ er ikke en del av JWS International som produserer Proson, Dynavoice, CAV og tidligere Genexxa og JWS. Dessuten bruker XTZ elementer fra bl.a. Seas og Peerless, mens JWS er kinaprodusert. Ikke at det er noe feil med å være kinaprodusert, de lager masse digg stash i Kina men det er to forskjellige ting.

Expert Supertramp sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2010
    Poster
    7,330
    Takk & like
    Nevnt
    15 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg synes både Proson Blackbird 12'' sub og Sat 51RR bidrar med mye god lyd for pengene.

Intermediate
    Medlem siden
    Aug 2011
    Poster
    1,337
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Supertramp
    Jeg synes både Proson Blackbird 12'' sub og Sat 51RR bidrar med mye god lyd for pengene.
    +1 ;-)

Intermediate
    Medlem siden
    Aug 2011
    Poster
    1,337
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Så du trodde virkelig at du kunne sammenligne lyden i CV! med Proson du da?! Tro om igjen!

Proson og CV! er to forskjellige ting, det ene skal høres, og det andre skal spille ordentlig, hvis du vet hva ordentlig lyd er, da...
    Jeg var ikke fornøyd med mine CV! i hvert fall. PGA rommet, og forsterkervalg, men syntes det låt elendig uansett rom jeg hadde de i.

Proson høres litt mer ut som kvalitet i mine ører, og ikke bare noe ved-kasser som står foran deg og lager ristelyder, blåser bildene ned av vegger osv...

Jeg har Genexxa GX-1000 og Proson HFC10 som jeg er UTROLIG fornøyd med. Proson går i hvert fall dypt, og det gjør ikke CV! Det at han med CV! som profilbilde over her mener, er tull og nedrakking av Genexxa. Spolene på GX-1000 blir fort varm, men det ble AT-100'ne mine på AVR-7000 også. Som sagt, så hadde jeg valgt tilbake mine Libra 1004 10 ganger før jeg hadde gått tilbake til AT-100 eller gått for XLS-215. ;-)

Intermediate Revox sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2004
    Poster
    4,206
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Skal sies at jeg har eid Genexxa GX-1000 en gang i tiden. Solid bygget kasse men elementene og kvalitetes kontrollen var rett å slett ræv. Lakk luft så det sang etter rundt elementene og elementene i seg selv var sorgen.

Eneste Proson i min oppfattning som gir CV et skikkelig run for the money er Stratego RR og de produseres ikke lenger. De tidligere modellene før det igjen er ikke så mye å skryte av. Har forøvrig også hatt Stratego 210 SAH (separat aktiv bunn og passiv toppkasse) Disse spillte ikke spesiellt bra heller. Mellomtonene var delt helt feil og de skrek fælt.

Men hvorfor har vi denne diskusjonen nå egentlig? Proson har jo ikke noe for salg lenger som konkurrer med CV. Nærmeste de kommer er Stadium 10 som ser ut som en litt nyere utgave av Stratego TOP 10 SAH. Og er de det samme så er de ikke spesiellt bra.

De som kan være interessant å stifte bekjentskap med er Dynavoice Dynamite 12. Som ihvertfall på utseende ser ut til å bruke de samme driverne som Proson Stratego 212RR brukte. Den kan fort bli en XLS-15 killer men jeg har ingen planer om å kjøpe de for å teste.

Intermediate Stealt sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2005
    Poster
    807
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Spareblære
    Romstørrelse/akustikk, type forsterker og musikk, og det faktum at ørene trenger mange timer for å venne seg til ny lydsignatur, er faktorer som må tas hensyn til før man fordømmer et par høytalere. Eller enda verre: et merkes samtlige produkter. Enkelte personer vet ikke når de skal slutte å overdrive og generalisere. Man må også spørre seg selv om hvorvidt egen hørsel, egen smak, egne krav, egne forventninger, eget sammenligningsgrunnlag, egen forståelse, egen objektivitet og personlige omstendigheter, er allment representativt for å kunne posisjonere seg selv i kritikerrollen.
    +100! Må være et av AvForums beste innlegg igjenom tidene!! Og fortjener en plass i Hall of Fame... Spareblære jeg tar hatten av! "respekt"

Vedlegg 91060

Side 4 av 4 FørsteFørste 1 2 3 4

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •