proson 2010 = søppel, spør du meg - Side 3

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 3 av 4 FørsteFørste 1 2 3 4 SisteSiste
Viser resultater 41 til 60 av 74
    Intermediate AV-Fallet sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2010
    Poster
    2,287
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Se på denne siden:

JWS International AB

Alle husker vel gode gamle Genexxa! Store stygge kasser med diskanter som låt så grusomt at folk ble glade når de røyk, noe de ofte gjorde. Samme firmaet står bak Proson, Dynavoice etc. Legg merke til at det står "høgtalere og hifi", jeg trekker min konklusjon ihvertfall.
    Til ettertanke...

Expert Supertramp sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2010
    Poster
    7,330
    Takk & like
    Nevnt
    15 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av AV-Fallet
    Se på denne siden:

JWS International AB

Alle husker vel gode gamle Genexxa! Store stygge kasser med diskanter som låt så grusomt at folk ble glade når de røyk, noe de ofte gjorde. Samme firmaet står bak Proson, Dynavoice etc. Legg merke til at det står "høgtalere og hifi", jeg trekker min konklusjon ihvertfall.
    Til ettertanke...
    Har du noen gang HØRT på Dynavoice M65 eller F6? Eller er du forutintatt pga jws eller prisene?

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2008
    Poster
    127
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Supertramp
    Hva er det du ikke skjønner med det?
    Akkuratt det jeg skrev, finnes noe mellom søppel og hi-end så ingen grunn til å kjøpe søppel.

Medlem siden
    Jun 2010
    Poster
    7,330
    Takk & like
    Nevnt
    15 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Prosound
    Akkuratt det jeg skrev, finnes noe mellom søppel og hi-end så ingen grunn til å kjøpe søppel.
    Så DIN mening er at høyttalere til ca kr 1000 ER søppel - period?

Newcomer Hvard16 sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    173
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Dynavoice M65 koster ingenting og låter absolutt bra til prisen! Å kalle dette for en billig dritthøytaler uten å ha hørt den er jo idiotisk!

Intermediate AV-Fallet sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2010
    Poster
    2,287
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har du noen gang HØRT på Dynavoice M65 eller F6? Eller er du forutintatt pga jws eller prisene?
    Jeg har aldri hørt Dynavoice, men har hørt en del Proson og Genexxa, og det faller ikke inn under kategorien hifi i det hele tatt. Likevel er de jo ganske bra i forhold til prisen, en det blir som å si at en Grandiosa er bedre enn en pizza på en seriøs italiensk restaurant. Begge deler fyller magen, og Grandisen er mange ganger billigere.
    Nå er ikke jeg spesielt kresen på lyd, har bla.a. bygd et par høyttalere med Zachry-elementer som nærmest er tabu å snakke om her inne, men de ble jeg svært fornøyd med. Proson-høyttalerne jeg hadde, Genexxaen til naboen (15") og Kina-patos som jeg er så uheldig å ha noe av, er utilstrekkelig for vanlig filmtitting og musikklytting. Det låter rett og slett ikke bra nok. Eldgamle Monitor Audio Monitor-serie, Dali blå-serie, etc. låter nydeligt i forhold. Slike høyttalere fåes kjøpt brukt for 500kr/par, og er i tillegg mye bedre bygd på alle måter. Da snakker vi lydkvalitet pr.krone.

Intermediate Lars J sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2004
    Poster
    1,089
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    @ Prosound Hvorfor noen på død og liv må ha høytalere til 1000kr skjønner jeg ikke, finnes en mellomting mellom søppel og hi-end.
    Kan det tenkes at flesteparten av oss vanlige dødelige ikke har 100k (+++) å hive ut i stereo /highend ?
    Dessuten, ku må en gang ha vært kalv

Active raeggis sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    323
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Bassbulder

Sitat Opprinnelig postet av raeggis
    Jeg brukte samme verdier som original. diskanten fikk polypropylenkondiser, mellomtone fikk en halvdel polyesterkondis, og en halvdel polypropylenkondiser
    En måte å stramme opp basselementer på er å sette ett par ullsokker i refleksportene..4 pr høytaler.
    Dette løfter lydkvalitet vanvittig ;-)

Medlem siden
    Jun 2010
    Poster
    7,330
    Takk & like
    Nevnt
    15 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av AV-Fallet
    Jeg har aldri hørt Dynavoice, men har hørt en del Proson og Genexxa, og det faller ikke inn under kategorien hifi i det hele tatt.

Nå er ikke jeg spesielt kresen på lyd, har bla.a. bygd et par høyttalere med Zachry-elementer som nærmest er tabu å snakke om her inne, men de ble jeg svært fornøyd med. Proson-høyttalerne jeg hadde, Genexxaen til naboen (15") og Kina-patos som jeg er så uheldig å ha noe av, er utilstrekkelig for vanlig filmtitting og musikklytting. Det låter rett og slett ikke bra nok. Eldgamle Monitor Audio Monitor-serie, Dali blå-serie, etc. låter nydeligt i forhold. Slike høyttalere fåes kjøpt brukt for 500kr/par, og er i tillegg mye bedre bygd på alle måter. Da snakker vi lydkvalitet pr.krone.
    Jeg får spør jr. igjen om hvor misfornøyd han er med surrerundt-lyden med sin
    HK receiver
    Proson Sat51RR som center
    QLN Qubic II F som surround
    Patos Basic 310 som fronter (Kina import Komplett giganttilbudet)

Det er ikke Hi-end, mulig det er semi-HiFi, men søppel er det ikke.

I mitt oppsett bruker jeg Dali Blue som center og den er riktig så vennlig i lyden.

Intermediate
    Medlem siden
    Mar 2008
    Poster
    595
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    hmmm vil påsstå at , ja det er mye drit uti jonglen men ang dynavoice f-6/ m65 er di vert penga sinne har hatt begge settene før jeg i gjen handla c-v både jeg og kona likte lyden i f-6 men ble ikke bra før vi dytta i 4 ulsoker i portene så ja du får helt greit med lyd for en 1000lapp men ikke bra lyd for prisen av ei fylle kule.

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2008
    Poster
    127
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Så DIN mening er at høyttalere til ca kr 1000 ER søppel - period?

Nei, men å tro du får et par halvstore gode gulvhøytalere til 1000kr er latterlig. Noen små bra sattelitter er nok mulig å produsere, men fremdeles må de nesten gies bort om de skal kunnes selges for den prisen.

200kr av dette er moms, butikken som selger skal fortjeneste, produsenten skal ha fortjeneste og de skal fraktes. Den lille summen som da er igjen skal dekke 2 stk kasser, 2 stk diskanter, 4 stk 6,5" bass/mellomtone element, 2 stk delefilter, 2 stk bassporter og lakkering. Sier seg selv at det ikke er mulig å bruke kvalitets komponenter.

Har hørt en god del på høytalerne, en fetter av meg har de. Og ja, det kommer lyd ut av de. Med en grei forsterker kommer det relativt mye lyd ut, men er blottet for detaljer og fylde. Kvantitet er ikke kvalitet. Men er nok noe av det "beste" man får for 1000kr, men langt fra bra.

Medlem siden
    Jun 2010
    Poster
    7,330
    Takk & like
    Nevnt
    15 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Prosound
    Nei, men å tro du får et par halvstore gode gulvhøytalere til 1000kr er latterlig. Noen små bra sattelitter er nok mulig å produsere, men fremdeles må de nesten gies bort om de skal kunnes selges for den prisen.
    Ja, du har nok helt rett. Får sende en epost til surround.no og be de stenge butikken

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2010
    Poster
    22
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hva foretrekker du?
    Mange bananer med innslag av brune flekker til 2,90,-/kg
    eller Perfekte gule bananer til 29,90,-/kg?
    Kjøper man Proson vil jeg si man får mye for pengene, men litt dårligere kvalitet. Men du får det du betaler for og kanskje litt til.

Hilsen
    en som har bært mange par med Genexxa og Proson (for ca 12år siden)

Intermediate JKJK sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2006
    Poster
    533
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Ringradiatoren
    Proson, Dynavoice og Gale er strengt tatt knapt nok egnet til fyringsved.
    TAKK! Endelig noen som skjønner meg.
    Stua:
    Dynaudio C2. Hegel H300. Hegel HD25. Elac 2030.
    Nordost Red Dawn MKII. Nordost Blue Heaven.

Bil:
    Front: Gladen Aerospace 165.2 m/ekstra midbasser.
    Bak: Focal 130VR.
    Sub: Gladen SQX 15
    Mosconi DSP 6to8 lydprosessor.
    Mosconi AS200.4, Zero 3 og Zero 1 amper.

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2008
    Poster
    127
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ja, du har nok helt rett. Får sende en epost til surround.no og be de stenge butikken
    Selger vel andre ting enn akkuratt disse, viktig å ha noe og lokke kunder til nettsiden med. Alle driver jo på denne måten, viser seg jo at man fort kjøper noe dyrere enn man hadde tenkt og da kommer fortjenesten.

Medlem siden
    Jun 2010
    Poster
    7,330
    Takk & like
    Nevnt
    15 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av JKJK
    TAKK! Endelig noen som skjønner meg.
    Sier altså en som kjører rundt med en "kjøkkenmaskin" bilradio/CD ..... eeeh

Newcomer
    Medlem siden
    Apr 2012
    Poster
    5
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Skjerp dere

Jeg eier et par Proson 2010 + NAD C356BEE, og det som skrives her er helt latterlig :???: Proson 2010 har ikke bassen som kan forventes av et par CV eller Fence til en femdobbel pris. Men hva kan man forvente da? 4*10" sparker godt uansett, det er ingen ting å krangle om :roll:

Avsluttet
    Medlem siden
    Aug 2011
    Poster
    568
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Hvard16
    Dynavoice M65 koster ingenting og låter absolutt bra til prisen! Å kalle dette for en billig dritthøytaler uten å ha hørt den er jo idiotisk!
    dynavice m65 er utrolig høytaler for så lite penger , + har aldri lest så gode omtaler i både norske magasiner som lyd og bilde , hjemmekino + andre hifi magasiner til og med vi menn har skrevet om denne høytaleren...m65 er den beste høytaleren du får i den pris klassen der uten tvil...

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2009
    Poster
    18
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har Dynavoice Definition df-5 som fronter, disse kan absolutt ikke karakteriseres som fyringsved. Jeg skjønner at ungdommen vil ha bass, men prøv å moderere dere litt. Jeg har ikke mye til overs for CV, men jeg oppretter ikke "sinnatråder" om emnet for det. Hva en verdsetter mht lyd har en tendens til å forandre seg, hadde Genexxa GX1200 på promperommet for maange år siden. Disse drev jeg med en gammel Nikko forsterker, var kjempefornøyd! En skal ikke kimse av disse billigmerkene, alle må starte ett sted og jeg er helt sikker på at disse billigproduktene har avlet mange seriøse lydentusiaster.

Intermediate
    Medlem siden
    Aug 2011
    Poster
    1,337
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg er veldig glad i Proson. Har faktisk hatt en del av de også. Første ordentlige høyttalerne jeg hadde var Genexxa GX-1000 som er det samme som de eldre 10" fra Proson, og spilte som bare juling! Det at DU mener at 2010'ene er ræva, er bare tull, jeg hadde heller gått tilbake til Proson 10 ganger før jeg hadde gått tilbake til Cerwin. Hvilket som sier noe! Jeg har også et par Proson HFC10 som begynner å dra på årene nå, og de spiller faktisk Jæ...g bra! Jeg har hatt en del av Proson som sagt, og heller Proson istedet for Cerwin.

Dette har jeg hatt :
    Proson Twin 5.10 5,0 System
    Proson Reality 5,1 System
    Proson Blackbird 6
    Proson Reality 666 SA
    Proson Stratego Center 6
    Proson Libra 655
    Proson Libra 1004
    Proson Reality 8.1 sub
    Proson Libra 8.1 sub

Side 3 av 4 FørsteFørste 1 2 3 4 SisteSiste

Stikkord for denne tråden