Beste kjøpt til 2-3000

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 14 av 14
    Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2006
    Poster
    70
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Beste kjøpt til 2-3000

Har nettopp handlet fra jalla-sjappa surround.no, men blir så jeg returnerer alt. Maken til tullebutikk skal man lete lenge etter. Man sender ikke høytalere i posten i bare pappeska, upolstret, vet dere! Det skal vel strengt tatt være unødvendig å fortelle dere det! Skada høytalere er jeg ikke interessert i, uansett hvor billige de er. :evil:

Anyway, er fortsatt gira på nye høytalere. Det jeg kjøpte fra dem var noen billige høytalere jeg har glemt hva het, kosta 990,-, i tillegg til en sub til samme pris. Suben falt jo omtrent fra hverandre så fort jeg fikk den, så den går nok straka vegen tilbake til selger den og. Uansett, dette kom på ca 2600, så skulle hatt noe nytt i ca samme prisklasse. Er jo veldig begrenset hva man får til denne prisen, men om noen har noen veldig gode forslag til feks 3-4k blir jo også de tatt med i beregninga. Er bare det at jeg bor på en temmelig liten hybel, så er begrensa hva jeg har plass til, i tillegg til at jeg ikke får utnytta evt kraft i dyrt anlegg uansett.

Har tenkt litt på BEL-høytalerne, men veit ikke hvor gira jeg er på å bygge. Ikke nå i allefall, kanskje etter jul..

Anyway, forslag tas i mot med en stor takk! Og om noen enda ikke har forstått det, det er uaktuelt å kjøpe noe mer fra surround.no.

Expert HoJ sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    6,912
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Snakker du bare om høyttaler eller sub også?

Hvis det er snakk om bare høyttalere;

Ser du etter gulv eller stativ?
    Hva slags forsterker skal du drive disse med.
    Hva slags lyd er du ute etter?
    Hva slags musikk hører du mest på?
    Hvor stort er rommet?
    Kjeller :Talk Electronics Tornado 3; Golden Tube Audio SEP-1; REL Stampede; Magnepan MG12; Audio-Gd nfb-2.32DAC; Squeezebox v3/Vortexbox; Vinylsnurrer: Luxman PD272/DL110pu/MyGroov;
    Stue : Audio Pro Addon T8/SB Duet;
    Kjøkken : SB Boom.

Følg oss på Facebook... HIFI Norge

Newcomer per egil sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2005
    Poster
    246
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Man får hva man betaler for

Det er noe jeg har erfart mange ganger, gjennom flere år.

Kan anbefale deg dette:

http://www.logitech.com/index.cfm/sp...s/224&cl=no,no

Finnes rett som det er på bruktmarkedet for rundt halvparten av villedende pris :-)

Newcomer T_Trosten sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2007
    Poster
    48
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av per egil
    Det er noe jeg har erfart mange ganger, gjennom flere år.

Kan anbefale deg dette:

http://www.logitech.com/index.cfm/sp...s/224&cl=no,no

Finnes rett som det er på bruktmarkedet for rundt halvparten av villedende pris :-)
    Og skulle du være intresert i det anlegget, så kan du kjøpe mitt om en 2 ukers tid.

Helt ok anlegg, som kan spille høyt, og med god bass. Mangler dessverre den dybden jeg ønsker, og skal dermed oppgradere til skikkelig anlegg.

Newcomer
    Medlem siden
    May 2004
    Poster
    157
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    For øyeblikket er vel dette et av de beste kjøpene
    Welcome to L-Sound!
    SVS SBS-01 Silver Special
    5.0 oppsett for 3100kr inkl frakt.

Bestile sjølv et sett bare på f. Kom på 4600kr for 5.0 med stativer til front + veggfeste til bakhøytalerne

Så kan du heller enten leve uten subb eller legge 3000kr i en XTC eller hva de heter.

PS: grunnen til den lave prisen er at de faser ut sølvfagen fra soritmentet

Expert
    Medlem siden
    Feb 2007
    Poster
    6,570
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Billigste kjøp nå er mine 9mnd gamle Dynavoice M65 inkl. Tara Labs Helix 8 bi-wire (2x3m) høyttalerkabler - alt for den nette sum av: 3500,-

http://avforum.no/avtorget/showprodu...=24244&cat=all

Sikkert ikke lov med egenreklame - beklager dette...

Newcomer
    Medlem siden
    May 2004
    Poster
    157
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Liten hybel + Dynavioce m65 = kott?

Expert
    Medlem siden
    Feb 2007
    Poster
    6,570
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    ikke vær så mean da, bean............ hehe

Intermediate goldeneagle sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2007
    Poster
    971
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av asvaberg
    Billigste kjøp nå er mine 9mnd gamle Dynavoice M65 inkl. Tara Labs Helix 8 bi-wire (2x3m) høyttalerkabler - alt for den nette sum av: 3500,-

http://avforum.no/avtorget/showprodu...=24244&cat=all

Sikkert ikke lov med egenreklame - beklager dette...
    hm dette ser da ganske dyrt ut. du får greit m65 for 2k på netthandelen inkludert frakt, og syntes det er tullete å bruke 1500 på kabler når høytalerne koster 2k

Expert
    Medlem siden
    Feb 2007
    Poster
    6,570
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av goldeneagle
    hm dette ser da ganske dyrt ut. du får greit m65 for 2k på netthandelen inkludert frakt, og syntes det er tullete å bruke 1500 på kabler når høytalerne koster 2k
    Hvorfor det ? (ønsker ingen kabeldiskusjon) - men hvorfor det er tullete med bi-wire kabler i høy kvalitet må stå for din regning. For meg spiller det helt utrolig bra! Gjorde et kjempekupp på Tara Labs kablene. Hadde aldri kjøpt dem til 3000 hos HFK.

Medlem siden
    Mar 2005
    Poster
    246
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av meanbean
    For øyeblikket er vel dette et av de beste kjøpene
    Welcome to L-Sound!
    SVS SBS-01 Silver Special
    5.0 oppsett for 3100kr inkl frakt.

Bestile sjølv et sett bare på f. Kom på 4600kr for 5.0 med stativer til front + veggfeste til bakhøytalerne

Så kan du heller enten leve uten subb eller legge 3000kr i en XTC eller hva de heter.
    Å kjøpe 5 av disse SVS-høyttalerne, uten sub, synes jeg rett og slett var et dårlig forslag.

I min mening vil man da betale masse penger, for en nokså langt fra fullverdig lydopplevelse. Disse høyttalerne er designet for å kombineres med en sub. Jeg har faktisk hørt dem, og synes ikke de spilte spes bra med sub heller (2 stk grandiose SVS). Uten sub tipper jeg de låter nokså tragisk.

Skulle jeg gått for disse, vil jeg da mye heller ha kjøpt bare 2 stk , og kombinert de med en sub. Evnt. satset på 2.0 med to stk gulvstående høyttalere. Man finner masse bra i den prisklassen, spesielt på brukmarkedet.

Det er bedre med færre, gode høyttalere, enn flere mindre gode. Enkelt og greit.

Medlem siden
    Mar 2005
    Poster
    246
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av T_Trosten
    Helt ok anlegg, som kan spille høyt, og med god bass. Mangler dessverre den dybden jeg ønsker, og skal dermed oppgradere til skikkelig anlegg.
    Støtter deg på at det ikke er hi-fi vi snakker om med dette anlegget. Mellomtonen er ikke spesielt bra, og jeg savner dynamikk i bassen. Ved svært høyt volum, kan diskanten bli slitsom. På den annen side er bassen kruttsterk, og høyttalerne gjengir detaljer på en tilfredsstillende måte, spesielt med digitale signaler.

Jeg har et anlegg til nærmere 100 k stående i stua. Bruker Logitech-anlegget på min lille hjemmekino på "sove-kontor-kinoen" (pc + 26"). Logitech-anlegget spiller EKSTREMT bra, i forhold til prisen. Mer "bang for bucks" tviler jeg litt på at det lar seg gjøre å finne.

Expert
    Medlem siden
    Feb 2007
    Poster
    6,570
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av per egil
    Logitech-anlegget spiller EKSTREMT bra, i forhold til prisen. Mer "bang for bucks" tviler jeg litt på at det lar seg gjøre å finne.
    Jo, t-amp med passe gode høyttalere slår knock-out på det meste i den størrelsen/prisklassen - forutsatt at man kan nøye seg med 2.0 eller 2.1 oppsett.

Newcomer drake one sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    62
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    åssen forsterker bruker du?