JMlab Chorus 714v og Cambrigde 640a v2. eller noe helt annet?

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 4 av 4
    Intermediate
    Medlem siden
    Jul 2004
    Poster
    686
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

JMlab Chorus 714v og Cambrigde 640a v2. eller noe helt annet?

siden jeg nå har flytta ut av leilighet og inn i ny bolig med plass til dedikert kino (yay!), så må jeg ha meg et nytt stereoanlegg. budsjettet mitt er inntil 10 000 for forsterker og høytalere, signalkilde skal være en squeezebox i kombinasjon med flac og en citypulse 7.2 dac.

har tidligere hørt på den eldre chorus serien, tror det var 816, sammen med monitor audio RS6 silver, og da falt valget på RS6.
    ikke store forskjeller i lyd, men MA var penere og et par tusen billigere, så det avgjorde.

men hvordan er den nye 714v? og kan den være en bra musikalsk match til cambrigde 640a v2?
    hører på alt mulig av musikk, fra gammal norsk pønk og nyveiv til air, kraftwerk og the blue nile.

ønsker noe som er litt engasjerende, rockefot er en viktig ting.
    klipsch kanskje?

Intermediate
    Medlem siden
    Jul 2004
    Poster
    686
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    kasta meg over kombinasjonen JBL northrigde E90 og harmann/kardon 970. 8200,- for begge deler var et kupp, og disse JBL høytalerene kan jeg ikke skjønne annet enn er kraftig undervurdert.

med sine 24kg pr. stk er de ikke lette å gjemme bort, det er vel det største problemet med dem. men de har en nydelig diskant, svinger bra og jeg er blitt nyfrelst på amerikansk hifi!.

Newcomer Mesa/Boogie sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2007
    Poster
    181
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av EivindLunde
    siden jeg nå har flytta ut av leilighet og inn i ny bolig med plass til dedikert kino (yay!), så må jeg ha meg et nytt stereoanlegg. budsjettet mitt er inntil 10 000 for forsterker og høytalere, signalkilde skal være en squeezebox i kombinasjon med flac og en citypulse 7.2 dac.

har tidligere hørt på den eldre chorus serien, tror det var 816, sammen med monitor audio RS6 silver, og da falt valget på RS6.
    ikke store forskjeller i lyd, men MA var penere og et par tusen billigere, så det avgjorde.

men hvordan er den nye 714v? og kan den være en bra musikalsk match til cambrigde 640a v2?
    hører på alt mulig av musikk, fra gammal norsk pønk og nyveiv til air, kraftwerk og the blue nile.

klipsch kanskje?
    Gikk du for citypulse DACen eller?
    Er meget spent på å høre utfallet om du gjorde det.. Vurderer denne sterkt selv

Intermediate Vetteman sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    3,922
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av EivindLunde

klipsch kanskje?
    Ser du har kjennskap til både Focal og MA. Da er vi to:-P

Har selv hatt flere modeller fra focal blant annet 826 og profile.

714 har jeg ikke hørt, men som du skriver er det mange likheter med MA og Focal. Det som avgjorde for min del er at MA har myyye bedre mellomtone IMHO. I tillegg så går GS-serien ekstremt dypt.

Uansett, den nye V-serien til Focal gir svært mye for pengene og får ihvertfall rockefoten til å gå.

Utifra den kjennskapen jeg har til Focal, og ihvertfall ifølge mine personlige preferanser, så passer Focal svært godt sammen med forsterkeri med fylde/varme.

Cambridge kjenner jeg dessverre veldig lite til.

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •