Vurderer kjøp av Jamo S606 HCS 5/6

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 6 av 6
    Newcomer xawyer sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2007
    Poster
    65
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Vurderer kjøp av Jamo S606 HCS 5/6

Heisann

Blei blenda av ViMenn's test av 5.1 høgtalarsystemet til Jamo, og vurderar kjøp. Ser det kostar 6 tusen for HCS5 og 7 tusen for HCS6, noke som er mine maksprisar for å skaffe meg lyd inn i huset (bruker mer pengar på bildet). Høgtalarane ej kjøpe bør samtidig sjå okay ut, og gjerne ha tre-farge på sidene slik Jamo sine har.

Lurer gjerne på om nokon har dette, eller har hatt erfaringar med det. Har prøvd å googla det endel, men fann berre denne linken:
    Jamo S606 HCS 6 - Review - Tech.co.uk

Som forøvrig gjorde at ej sat igjen med meir spørsmål enn svar. Ser at den artikkelen er identisk med den Vi Menn hadde i siste utgave av "Vi menn multimedia", med unntak av enkelte få ord som er utbytta. Hadde et ørlite håp om at Vi Menn testa sjølv det dei skreiv om, og at dei ikkje berre tok og oversatte engelske testar.. Who can i trust?

Newcomer xawyer sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2007
    Poster
    65
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Prøver et siste forsøk før ej gir opp denne her. Er det ingen som har erfaringer på desse? Ingen som har formening om kvalitet vs pris?

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2007
    Poster
    30
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ble det så du kjøpte disse høyttalerne? Hvordan var de evt.? Har sett litt på de selv, så vært greit om noen med erfaring med de kunne sagt litt om dem

Newcomer
    Medlem siden
    Jun 2007
    Poster
    22
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Tilbakemelding fra en uten lydkompetanse

Jeg kjøpte disse høytalerene fra Soundgarden på Solli plass for 3 dager siden. Jeg kjøpte da høytalerpakken uten SUB (er fremdeles på jakt etter en billig sub).

Før du leser videre vil jeg bare påpeke igjen at jeg ikke er en lydspesialist. Jeg er ikke av den sort som påstår at jeg ser forskjell på dyre kabler og kleshengere. Dette er bare for å sette ting litt i perspektiv... Jeg liker musikk, og jeg liker litt trøkk. Jeg har et utrent musikkøre.

Høytaleren har basselementet montert på siden av høytaleren. Opplevelsen av dette elementet var at den spilte dypere enn dyre JVC høytalere som stod ved siden av. De spiller faktisk så greit at man ikke trenger en sub i en liten leilighet. Jeg vet at de aldri kan erstatte en sub, men det er ikke alle naboer som er like fornøyd når taket/vegger rister ukontrolert

Grunnet plasseringen av bass på siden er høytalerene slanke. Dette var et viktig moment for meg da jeg skulle velge.. Jeg hadde ikke mange cm i bredden å bruke.

Jeg bruker høytalerene sammen med en Onyko 606 forsterker, og det fungerer glimrende. Jeg anser dette som et anlegg i økonomiklassen, der man leter etter mye lyd for pengene.. Jeg er meget meget fornøyd så langt, og ser for meg at disse høytalerene kommer til å hølde for meg i mange mange år fremover..

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2007
    Poster
    30
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Høres jo bra ut dette Takker for god beskrivelse av disse, høres ut som de kan passe godt inn til mitt bruk disse her

Var inne på soundgarden sine hjemmesider, men fant de ikke der. Hva betalte du for dine?

Newcomer
    Medlem siden
    Jun 2007
    Poster
    22
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Gulvstående | Høyttalere | Soundgarden

De viser bare fronthøytalerne på hjemmeisden..

Totalt betalte jeg 6000 for Fronter, Center og Bak.. Går sikkert ann å få tak i billigere, men jeg var fornøyd, og selgeren var flink

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •