Xtz 99 W10.16 Vs Xtz W12 - Side 4

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 4 av 4 FørsteFørste 1 2 3 4
Viser resultater 61 til 80 av 80
    Expert HoJ sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    6,912
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Min sub var også litt slapp, bruker den bare til musikk.. Men etter å ha stilt fasen til 90 så har den blitt meget stram og kjapp!
    Kjeller :Talk Electronics Tornado 3; Golden Tube Audio SEP-1; REL Stampede; Magnepan MG12; Audio-Gd nfb-2.32DAC; Squeezebox v3/Vortexbox; Vinylsnurrer: Luxman PD272/DL110pu/MyGroov;
    Stue : Audio Pro Addon T8/SB Duet;
    Kjøkken : SB Boom.

Følg oss på Facebook... HIFI Norge

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2007
    Poster
    157
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hvordan tror dere det vil være med to 8" i forhold til én 10"?
    Det bør vel bli enklere å få en jevn respons i rommet?
    Og 2x8" skal vel gi et litt større membranareal enn 1x10" ...

Noen flere som har tenkt på det?

Intermediate Vegamannen sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2007
    Poster
    2,102
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    hmm.. Tror jeg heller ville gått for 2x10"

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2007
    Poster
    157
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hehe, hvem ville ikke det
    Men seriøst, noen som har noen tanker om det?

Intermediate goldeneagle sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2007
    Poster
    971
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    hvis du hører mest på musikk så er min mening at dali sine subber er langt bedre enn det xtz og svs sine subber er, til filmbruk så er nok svs hakket bedre.

Medlem siden
    Sep 2007
    Poster
    2,102
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av goldeneagle
    hvis du hører mest på musikk så er min mening at dali sine subber er langt bedre enn det xtz og svs sine subber er, til filmbruk så er nok svs hakket bedre.
    Dali subber? De går lavt, men god til musikk? Neppe.. Og bedre enn XTZ subben? Ja, da hadde den vært bedre enn xtz hadde du nok sett flere med dali subber her inne. Men ser du det? Neppe..

Intermediate goldeneagle sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2007
    Poster
    971
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    det er totalt uforståelig at så mange her inne bare anbefaler xtz og svs subber her. jeg tror problemet er litt av det at mange her inne anbefaler svs og xtz fordi andre gjør det. hvis du ser på de mest seriøse hifi bladene i feks england osv, så kommer stort sett dali sine bedre ut. det kipe med norske hifiblader er at du ikke kan stole på dem i det hele tatt, bare legg merke til hvilke produkter som kommer best ut i testene og legg merke til hvem som annonserer mest i dem, og se om du kan se en sammenheng. trur ikke jeg skal si mere nå

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2007
    Poster
    157
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Tenker du på Basis 100?
    Har selv sett, men ikke hørt på den, og den har ikke jeg lyst til å ta med meg hjem.
    Har vurdert B&Ws nye 600-serie subber, men de blir litt vel dyre, for jeg må nesten ha 10", og den koster 4800 ...

Lukkede og fine er de, veldig musikalske virker det som, (har bare testet 10"en såvidt i butikk), og de er kompakte.

Men er det ingen som har noe fornuftig å si om 2x8" vs. 1x10"? :P

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2007
    Poster
    57
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Lurer på det samme som Bluum. Har 1 stk 8'' XTZ og vurder 1 til. Elementarealet blir vel med 2 stk 28% større enn 1 stk 10'', men vet ikke helt om dette kompenserer for mindre forsterkereffekt.

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2007
    Poster
    157
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Åja, tenkte ikke på at det var så mye svakere forsterker i 8"en.
    Da vet jeg i alle fall hva jeg skal kjøpe, og det bli en 10"

Expert HoJ sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    6,912
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av goldeneagle
    det er totalt uforståelig at så mange her inne bare anbefaler xtz og svs subber her. jeg tror problemet er litt av det at mange her inne anbefaler svs og xtz fordi andre gjør det. hvis du ser på de mest seriøse hifi bladene i feks england osv, så kommer stort sett dali sine bedre ut. det kipe med norske hifiblader er at du ikke kan stole på dem i det hele tatt, bare legg merke til hvilke produkter som kommer best ut i testene og legg merke til hvem som annonserer mest i dem, og se om du kan se en sammenheng. trur ikke jeg skal si mere nå

Hørte på (fikk låne med hjem) både Dali Ikon og Dali Suite S1,2 når jeg var på sub-jakt, personlig mener jeg de ikke er så gode som xtz - til mitt bruk, som kun er musikk. Men det er slik jeg hører det. Er heller ikke enig i at engelske blader er noe mer å stole på en de norske.
    Kjeller :Talk Electronics Tornado 3; Golden Tube Audio SEP-1; REL Stampede; Magnepan MG12; Audio-Gd nfb-2.32DAC; Squeezebox v3/Vortexbox; Vinylsnurrer: Luxman PD272/DL110pu/MyGroov;
    Stue : Audio Pro Addon T8/SB Duet;
    Kjøkken : SB Boom.

Følg oss på Facebook... HIFI Norge

Intermediate JKJK sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2006
    Poster
    533
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Bestilte en 12" sånn i halvfylla på lørdagskvelden (feriepenger er fali det). Hadde egentlig tenkt på 10ern, men satser på at 12ern blir tight nok med riktig tuning (noe jeg tror den blir). Har hørt både 10'ern og 12'ern i stort rom, og i et stort rom ble 10ern litt vel svak.

Nå har jeg forsåvidt en VELDIG liten stue, så 12ern kan bli litt brutal, men da får jeg bare bytte da. :P
    Stua:
    Dynaudio C2. Hegel H300. Hegel HD25. Elac 2030.
    Nordost Red Dawn MKII. Nordost Blue Heaven.

Bil:
    Front: Gladen Aerospace 165.2 m/ekstra midbasser.
    Bak: Focal 130VR.
    Sub: Gladen SQX 15
    Mosconi DSP 6to8 lydprosessor.
    Mosconi AS200.4, Zero 3 og Zero 1 amper.

Newcomer
    Medlem siden
    Apr 2007
    Poster
    65
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    kjøpte 2 stk w12 som jeg kjører i stereo, var lit skeptisk til de siden de er så bilige. men det funket som bare f...! så kjøpte jeg to til i fylla så jeg var sikker på at ferie pengene ble brukt. så nå kjører jeg 4 w12 i stereo:-D

Active Zcum sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2007
    Poster
    399
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av joakim_e
    så nå kjører jeg 4 w12 i stereo:-D
    haha. sikker på at hvis du fyrer på ordentlig er det som noen tar et skikkelig balletak på deg. 4x w12 er helt vilt faktisk...og grunnmuren står fortsatt?

synes min CV er god bass jeg, men har alltid ment at CV er mere Filmbass den musikk, siden den rumler mer den punch. iallefall subben min^^. så går vell snart over til en XTZ subb som har fått bra omtaler både her og der. men som trådstarter så er jo også jeg usikker på om jeg skal ta en 10" eller spare litt ekstra til en 12"

Medlem siden
    Oct 2006
    Poster
    533
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Er faktisk litt redd for at 12ern skal bli for brutal. Hørte den på lytterommet hos surround.no, og den fylte det ganske bra (relativt stort rom). Men har jo noen boende over meg (som ikke har klaget ENDA...), så må nok plugge igjen portene og kjøre lavt lydnivå på den. Men får vel allefall det jeg mangler i bunnen som AL 752'ene mangler.
    Stua:

Bil:

Intermediate Hybris sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    3,772
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg har testet både Dali og XTZ-sub i samme prisklasse og jeg var i allefall ikke i tvil om at XTZ ga mye mer for pengene.
    --
    Thorbjørn

Medlem siden
    Oct 2006
    Poster
    533
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jess, da var dyret i hus!
    Er ganske glad for at jeg kjøpte 12ern, for viste seg at det var de aller dypeste tonene jeg manglet for å få rockeprotesa til å hinke. Og den har ikke noe problemer med å henge med musikken, selv om jeg har delefrekvensen på det laveste. Ble ganske avslappende lyd av det, og tror nesten 10ern hadde blitt litt for frampå med slagene sine.

Henger godt med på alt fra jim ford til cascada og clawfinger. Og var faktisk svimlende lite som skulle til for å løfte lyttegleden mange hakk opp. Til og med Øystein sunde svinger nå!

Men aldri i verden om jeg slipper unna med dette monstret.... skrudde opp skikkelig èn gang, og hørte kaffeservicet til hun i leiligheten ovenfort bli airborne så fort at nabon ringte luftsfartsverket og advarte mot flygende tallerkner sporenstreks!

Heldigvis har jeg den på veldig lavt til vanlig, så med litt ekstra stramme bukseseler tror jeg naboskapet forblir på pluss siden.

...helt til neste fest o.0
    Stua:

Bil:

Medlem siden
    Oct 2006
    Poster
    533
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har vært å hørt på 10eren igjen nå, og er veldig glad for at jeg kjøpte 12'ern. JEG tror du skal ha VELDIG liten stue (mindre enn min, og DEN er liten) før det blir enklere å integrere 10'ern enn 12'ern. Alternativet tror jeg er hvis man hører mye på 60 og 70talls rock. Da kommer tydelig 10ern mer til sin rett. Men 12ern kan spille riiimelig tight med alle porter plugget igjen og rett tunet med fase og delefrekvens!

En kompis som har kjøpt 10ern, men det er jeg som har satt opp anlegget, og har mye større problemer med å integrere den hos han enn hos meg. 12'ern min i min stue (dette er jo veldig viktig.... rommet...) høres mye mer presis ut enn 10ern.
    Stua:

Bil:

Medlem siden
    Sep 2007
    Poster
    2,102
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg mener det motsatte. 10" låt knall i mit rom. Stram og presis. Det er jo samme forsterkeren i den som i 12" din. Med andre ord mye krefter for 10". Og den dunker godt. Enkel å plassere. Trengs litt justeringer, og så låter det knall. Men den må jo selvfølgelig plasseres rett.

12" har jeg aldri hørt. Men utifra tester jeg har lest osv skal den være god, men ikke like god på musikk som 10".

Medlem siden
    Oct 2006
    Poster
    533
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Vegamannen
    Jeg mener det motsatte. 10" låt knall i mit rom. Stram og presis. Det er jo samme forsterkeren i den som i 12" din. Med andre ord mye krefter for 10". Og den dunker godt. Enkel å plassere. Trengs litt justeringer, og så låter det knall. Men den må jo selvfølgelig plasseres rett.

12" har jeg aldri hørt. Men utifra tester jeg har lest osv skal den være god, men ikke like god på musikk som 10".
    Greit... dette er en gammel tråd. Men er det bare jeg som ser selvmotsigelsen i akurat den uttalelsen? :lol:
    Stua:

Bil:

Side 4 av 4 FørsteFørste 1 2 3 4

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •