High end VS hifi?? - Side 2

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 2 av 3 FørsteFørste 1 2 3 SisteSiste
Viser resultater 21 til 40 av 51
    Intermediate gubben sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2005
    Poster
    2,832
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Nei , det skal ikke være lett , det vi snakker om er jo reproduksjon av musikk som er laget av mennesker , live eller i studio , derfor mener jeg at den ultimate High End opplevelsen må bli å gå på konsert godt plassert i salen :-D Nærmere virkeligheten kommer vi ikke........

Intermediate marsboer sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2005
    Poster
    3,764
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Live konserter har ofte paddeflatt lydbilde pga PA høytalerne, og i disse tilfellene er det faktisk enda bedre å høre på live-konserten på et high-end anlegg. Man får en mye bedre følelse av plassering av enkeltelementer på scenen i stedet for bare lyd.

Det som hadde vært det ultimate måtte vært å gått på en live-konsert med high-end lydbilde fra PA høytalere. Det hadde vært konge!

Intermediate gubben sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2005
    Poster
    2,832
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Skjønner godt hva du mener når jeg kikka på greiene dine :-D Et "par" hakk opp i forhold til mitt ops:

Intermediate goldeneagle sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2007
    Poster
    971
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av marsboer
    Live konserter har ofte paddeflatt lydbilde pga PA høytalerne, og i disse tilfellene er det faktisk enda bedre å høre på live-konserten på et high-end anlegg. Man får en mye bedre følelse av plassering av enkeltelementer på scenen i stedet for bare lyd.

Det som hadde vært det ultimate måtte vært å gått på en live-konsert med high-end lydbilde fra PA høytalere. Det hadde vært konge!
    der begynner vi å komme inn på noe vesentlig trur jeg hadde vært konge å få high end fra PA, men hvem har greid å lage så gode PA høytalere? er faktisk enig i det at du kan få mye bedre av å høre på konserter på anlegget enn å være på selve konserten, men en går gjerne ikke på konserter for å få den ultimate lydopplevelsen ihvertfall er det slik at det er gjerne litt andre elementer som får meg til å gå på en konsert kan kansje trekke den parallellen tll fotball folket. er jo litt annen følelse å sitte på en tribune med mange tusen folk kontra det å se den på tv hjemme.

Medlem siden
    Dec 2005
    Poster
    3,764
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jupp.

Det er jo øldrekkinga som er hele poenget!
    Dessuten spilles det somregel så høyt at man blir så døvhørt at man kun får med seg det man fysisk kjenner på kroppen

Unntaket var Beyoncé konserten jeg var på i vikingskipet. STEIKE for en lyd - beste lyden jeg har opplevd på en konsert med glans!

Intermediate PiXeL sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2006
    Poster
    2,709
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Intermediate goldeneagle sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2007
    Poster
    971
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jupp.

Det er jo øldrekkinga som er hele poenget!
    Dessuten spilles det somregel så høyt at man blir så døvhørt at man kun får med seg det man fysisk kjenner på kroppen

Unntaket var Beyoncé konserten jeg var på i vikingskipet. STEIKE for en lyd - beste lyden jeg har opplevd på en konsert med glans!
    AAAAH ikke si sånn. du skulle bare vist hvor mye jeg har angret på at jeg ikke fikk med meg den konserten

Expert
    Medlem siden
    Jan 2004
    Poster
    5,562
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    et instrument koblet rett til høyttaler låter ikke luftig 3D som visse falske Q effekter og lignende gjør fra en mixet digital reproduksjon.
    på en konsert kan man også plassere lydkanaler hvor man vil...f.eks rett foran gitarist

sjekk og hva som skjer med nautilus når du pumper i 120+ db og skal fylle flere hundre kvadrat..

Expert HoJ sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    6,912
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har ikke problemer med 3D effekt på vanlig "umikset" produksjon heller jeg...
    Kjeller :Talk Electronics Tornado 3; Golden Tube Audio SEP-1; REL Stampede; Magnepan MG12; Audio-Gd nfb-2.32DAC; Squeezebox v3/Vortexbox; Vinylsnurrer: Luxman PD272/DL110pu/MyGroov;
    Stue : Audio Pro Addon T8/SB Duet;
    Kjøkken : SB Boom.

Følg oss på Facebook... HIFI Norge

Medlem siden
    Dec 2005
    Poster
    3,764
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av HoJ
    Ikke jeg heller...
    Kravet om bra lyd for å oppleve en eller annen form for holografi er mid-end'ens forbannelse!
    De som har low-end gir stort sett f... så der spiller det ingen rolle

Expert
    Medlem siden
    Feb 2007
    Poster
    6,570
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

hmm - hva om du fikk Al Di Meola til å spille litt akustisk gitar for deg hjemme i stua - er det high-end?

eller om du fikk Alison Krauss til å synge for deg på sengekanten........

DEFINITIVT high-end..........

Intermediate Qrt sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2006
    Poster
    1,549
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    HI-FI er (så vidt jeg vet) en forkortelse for high fidelity, som igjen betyr (så vidt jeg vet) høy troverdighet. Altså vil jeg tro at high end faktisk ER HI-FI, er det ikke?

Expert
    Medlem siden
    Feb 2007
    Poster
    6,570
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    High Fidelity menes at lydleveransen er veldig troverdig i forhold til den originale master-tapen; dvs at lyden blir levert så lik som mulig.

High-end er et underbergep av dette som da retter seg mot kvaliteten på utstyret (og i mange tilfeller også størrelsen). Det beste av det beste - ingen over.

Det finnes f.eks high-end restauranter og high-end kaffetraktere slik at high-end ikke bare er et begrep i lydverdenen.

Intermediate
    Medlem siden
    May 2005
    Poster
    569
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Om det med high end menes det ypperste som er å høre av reprodusert lyd,så er jeg av den oppfatning at det kan oppnåes i (nesten) alle prisklasser.(og både på vintage og nytt utstyr)For å presisere litt,så betyr det ikke at en hankestereo fra superen er i stand til det.Det er lov å bruke huet! Men begrepet er såpass forskjellig tilpasset hvert enkelt produkt som defineres som det, at det burde vært avskaffet for lengst.Om High End var et spikret begrep,da burde alt som kaller seg/kalles det, lyde helt likt-og det gjør det sannelig ikke.
    Mvh Rune

Medlem siden
    Dec 2005
    Poster
    3,764
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av asvaberg
    hmm - hva om du fikk Al Di Meola til å spille litt akustisk gitar for deg hjemme i stua - er det high-end?

eller om du fikk Alison Krauss til å synge for deg på sengekanten........

DEFINITIVT high-end..........

Liten interesse for de aritstene du nevner der, men ja - det er high-end, så lenge de ikke blir mikket opp gjennom dårlig PA seff!

Ville heller hatt Beyoncé på sengekanten. Hun hadde forøvrig ikke trengt å synge noe

Expert
    Medlem siden
    Jan 2004
    Poster
    5,562
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av HoJ
    hva slags plater prater du om her da, som ikke er justert og mixet av en lydmann i et studio?
    et ekte signal rett fra mikrofon og instrument slår cd anyday!

Intermediate Gwandarion sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    4,126
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av einis
    hva slags plater prater du om her da, som ikke er justert og mixet av en lydmann i et studio?
    et ekte signal rett fra mikrofon og instrument slår cd anyday!
    Har du hørt det noen gang? En slik kjede som du beskriver er umulig, med mindre man hører det selv på vei mot mikrofonen - akustisk. Er det dèt du mener er ekte? Det er fantastisk hvor ille ting faktisk kan låte på vei inn i bordet etter min erfaring, men du regner vel ikke limiting, gating og dubbing som "miksing"?
    Mikrofoner er som instrumenter, det skal brukes i sitt område og til sitt bruk...
    Jeg tror HoJ ikke skiller mellom mikset og produsert.

Expert HoJ sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    6,912
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Gwandarion forstår nok hva jeg snakker om.. Snakker om gjengivelse av lyd ikke bare at de står til høyre eller venstre for sweetspot, men også stående eller sittende musikere..

Hvis jeg tar feil så må dere ha meg unnskyldt.

Umikset ref. jeg til Q effekter som du mente var falske..

Sorry hvis jeg tolket deg feil...
    Kjeller :Talk Electronics Tornado 3; Golden Tube Audio SEP-1; REL Stampede; Magnepan MG12; Audio-Gd nfb-2.32DAC; Squeezebox v3/Vortexbox; Vinylsnurrer: Luxman PD272/DL110pu/MyGroov;
    Stue : Audio Pro Addon T8/SB Duet;
    Kjøkken : SB Boom.

Følg oss på Facebook... HIFI Norge

Intermediate wotg sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2004
    Poster
    2,761
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    High-end - kanskje et ord som kompromissløs kunne passe?

Newcomer
    Medlem siden
    May 2006
    Poster
    87
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    High End - høyeste "avdeling" eller klasse. Det vil si så bra en ting overhodet kan bli uten tanke på hvor mye penger, tid, arbeid som blir lagt i det.
    High Fidelity - høykvalitets kopi av en kilde, det være seg en låt, en fantastisk bra laget kopi av Skrik, eller en 3D-animering av vann som SER UT SOM VANN.

Hi Fi utstyr har ikke bass og diskantkontroll!

Side 2 av 3 FørsteFørste 1 2 3 SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •