Trenger tips

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 1 av 3 1 2 3 SisteSiste
Viser resultater 1 til 20 av 47

Tråd: Trenger tips

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    72
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Question Trenger tips

Jeg skal nå kjøpe frontrekke. Ett par gulvstående og senter. Forsøker nå å se hva jeg kan få til maks 10.000kr. Kan strekke meg litt over dette, men ikke altfor mye.

Jeg har fått pris på Klipsch, Dali, B&W. Er det noen andre merker som jeg kan ta med i vurderingen? Er jo så vanvittig mange forskjellige på markedet og det er umulig å bli klok på alt. Har Yamaha RX-V1600 som skal levere strøm til alt.

Hvordan er for eksempel disse:
    Prisguide - TU.no - Norges fremste på teknologi, teknikk, jobb, karriere og ledige stillinger - Teknisk Ukeblad

Eller er det slik at til hjemmekinobruk er det de merkene jeg allerede har vurdert som vil fungere best og man får mest for pengene?

Intermediate goldeneagle sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2007
    Poster
    971
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av mylife
    Jeg skal nå kjøpe frontrekke. Ett par gulvstående og senter. Forsøker nå å se hva jeg kan få til maks 10.000kr. Kan strekke meg litt over dette, men ikke altfor mye.

Jeg har fått pris på Klipsch, Dali, B&W. Er det noen andre merker som jeg kan ta med i vurderingen? Er jo så vanvittig mange forskjellige på markedet og det er umulig å bli klok på alt. Har Yamaha RX-V1600 som skal levere strøm til alt.

Hvordan er for eksempel disse:
    Prisguide - TU.no - Norges fremste på teknologi, teknikk, jobb, karriere og ledige stillinger - Teknisk Ukeblad

Eller er det slik at til hjemmekinobruk er det de merkene jeg allerede har vurdert som vil fungere best og man får mest for pengene?
    det finnes nok en del høytaler merker der ute ja. men på den andre siden så trur jeg fleste parten her inne har en av de merkene du nevner, og det er vell ikke helt uten grunn? ellers noen brukte infinity høytalere kansje?? du må nesten bare dra rundt på forskjellige butikker som selger hifi utstyr og høre selv. viktigste er vell at du tar deg god tid til å finne noe du syntes er bra, så du slipper å begynne å angre på kjøpet en måned etter du har handlet

Moderator devilej sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2004
    Poster
    10,061
    Takk & like
    Blogginnlegg
    1
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har du mulighet vil jeg anbefale deg å se på JMlab Chorus 700V serien. F.eks 716 og CC700 V.
    Meget gode allround høyttalere i riktig prisklasse
    Selges hos HI-FI Huset AS - Forsiden
    Mvh
    DevilEj
    Einar Johnsen

Intermediate Even Sundgot sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    549
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    du kan no kjøpe yamaha ns 777 og Yamaha ns c444 å då sparer du også litt:-D artige høytalere de.:-D

Intermediate gubben sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2005
    Poster
    2,832
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    For å øke forvirringen Klipsch !!!! Kanon til film 8)
    PSB har jo også sine tilhengere ( har ikke hørt dem selv)

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    72
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Smile

ler

Har settpå høytalerne fra Yamaha også siden jeg har reciver fra de men er ikke sikker. Kan jo fortelle litt om min bruk av høytalere og musikkanlegg da.

Jeg hører på:
    Red Hot Chillipeppers
    Andrea Bocceli (Opera for de som ikke visste det)
    Josh Groban
    Pearl Jam
    Metallica
    Guns N' Roses

Etc etc. Dere ser i hvert fall litt hva slags type musikk. Jeg har en SVS PB12/Plus stående her og som tar seg av det jeg vil kalle BASS. Jeg vil gjerne ha høytalere som er gode til å spille musikken jeg liker. Gode på å gjengi vokal så lite "farget" som mulig kan man vel si. Helicon som jeg dessverre har måttet selge var flotte til hva jeg liker.

Jeg har hørt på nye 600 serien fra B&W og syns de var helt greie. Men her blir prisen litt høyere enn hva jeg har planer om denne runden. Finner jeg ikke noe annet går jeg nok for de, men håper det skal dukke opp noe brukt her etter hvert.

Medlem siden
    Jul 2004
    Poster
    10,061
    Takk & like
    Blogginnlegg
    1
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Til rent filmbruk ville jeg nok konsentrert meg om Klipsch eller PSB som begge er veldig dynamiske høyttalere, men ønsker du et det skal låte hyggelig i stereo også er JMlab som jeg tidligere nevnte et godt alternativ. B&W og Dali i denne prisklassen synes jeg personlig spiller ganske kjedelig.
    Mvh
    DevilEj
    Einar Johnsen

Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    549
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    ler

Har settpå høytalerne fra Yamaha også siden jeg har reciver fra de men er ikke sikker. Kan jo fortelle litt om min bruk av høytalere og musikkanlegg da.

Jeg hører på:
    Red Hot Chillipeppers
    Andrea Bocceli (Opera for de som ikke visste det)
    Josh Groban
    Pearl Jam
    Metallica
    Guns N' Roses

Etc etc. Dere ser i hvert fall litt hva slags type musikk. Jeg har en SVS PB12/Plus stående her og som tar seg av det jeg vil kalle BASS. Jeg vil gjerne ha høytalere som er gode til å spille musikken jeg liker. Gode på å gjengi vokal så lite "farget" som mulig kan man vel si. Helicon som jeg dessverre har måttet selge var flotte til hva jeg liker.

Jeg har hørt på nye 600 serien fra B&W og syns de var helt greie. Men her blir prisen litt høyere enn hva jeg har planer om denne runden. Finner jeg ikke noe annet går jeg nok for de, men håper det skal dukke opp noe brukt her etter hvert.
    Yamaha høytalerene er litt lyse men det er no også yamaha receiveren men den er ikkje så lys. Dali eller klipch eller focal er alle gode valg til de, men siden du har ein svs som tar seg av bassen så får du bedre lyd(mi meining) med stativhøytalere foreksempel focal jmlab stativhøytalere 6-7k er rå fine og rå bra.:-D

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    72
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Smile

Vanskelig for å tro at Klipsch med horndiskant er noe bra på vokal... ??

Stativhøytalere har jeg hørt på. Men ikke engang Helicon 300W er god nok til stua mi. Har 100kvm stue så gulvhøytalere er fast bestemt. Blir aldri bra lyd hvis det kun er en Sub som tar seg av bassen. Lydbilde blir litt skevt da syns jeg.

Mulig budsjettet mitt er for lavt denne gang til å få det jeg vil ha. Er blitt bortskjemt med Helicon 400 hittil... De forsvinner med transport iløpet av 14 dager.

Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    549
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Vanskelig for å tro at Klipsch med horndiskant er noe bra på vokal... ??

Stativhøytalere har jeg hørt på. Men ikke engang Helicon 300W er god nok til stua mi. Har 100kvm stue så gulvhøytalere er fast bestemt. Blir aldri bra lyd hvis det kun er en Sub som tar seg av bassen. Lydbilde blir litt skevt da syns jeg.

Mulig budsjettet mitt er for lavt denne gang til å få det jeg vil ha. Er blitt bortskjemt med Helicon 400 hittil... De forsvinner med transport iløpet av 14 dager.
    100kvm stue!! oj du har stor stue.
    Men siden du har så stor stue vil nokk gulvstående vere det beste valget.
    Klipsch er rå høytalere men du får best utnytelse av de vist du har kombinasjonen rør+horn den er berre rå men klipsch, men eg trur ikkje klipsch er akkorat det rette valget til din receiver.:-D men psb eller infinity vil passe betre(har aldri hørt kombien sjølv men sunst huske at det er ein god kombi.):-D

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    72
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Lsound får inn SVS høytalere etter nyttår også. Sender mail med de nå for å få litt mer info om de.

Målet i denne omgang er å ha hjemmekino som drives av recieveren og ikke være avhengig av effektforsterker. Det vil snart være en Rotel 1090 for salg herfra for å si det sånn.

PSB fant jeg bare i en webshop og prismessig ser det greit ut. Men jeg aner ikke hva de leverer av lyd. Mulig jeg kjøper

Komplett.no - Eltax Summit 6.0 System, Calvados, 2 x front,2 x bak og 2 x center

å venter litt før jeg tar noen endelige valg på permanent oppsett. hehe

Medlem siden
    Jul 2004
    Poster
    10,061
    Takk & like
    Blogginnlegg
    1
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ikke lett å fylle en 100kvm stue med en gulvstående i 6-7000 kr klassen som drives av en liten receiver. Spesielt ikke når du er vant til en så god ht som Helicon 400. Hva med elektronikken som drev 400ene. Skal den ikke brukes videre?
    Mvh
    DevilEj
    Einar Johnsen

Intermediate B&W'Eier sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    1,323
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Vær så snill å ikke kjøp eltax. ALT er bedre enn det :-)

Medlem siden
    Jul 2004
    Poster
    10,061
    Takk & like
    Blogginnlegg
    1
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Så svaret angående elektronikken nå........
    Mvh
    DevilEj
    Einar Johnsen

Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    1,323
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det er en høyttaler som kanskje kan klare 100kvm stue. Det er Klipsch Rf-82. Koster vel 10K. Så kan du heller selge når du kan øke budsjettet til noe annet som fyller kravene til stua, og deg selv :-) Klipsch kan spille bra det bare du plasserer det riktig ihht rommet.

Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    549
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    svs de skal vere bra etter det eg har hørt, mykje dynamik og god diskant.
    Psb Eg har berre hørt eit par stativhøytalere av de men de spelte veldi bra.:-D

Einaste sidene eg veit om er Avhifi.no og komplett.no men i steden for å køpe eltax så helder kjøp proson eller Dynavoice :-D

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    72
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av devilej
    Ikke lett å fylle en 100kvm stue med en gulvstående i 6-7000 kr klassen som drives av en liten receiver. Spesielt ikke når du er vant til en så god ht som Helicon 400. Hva med elektronikken som drev 400ene. Skal den ikke brukes videre?
    Rotel 1090 blir satt for salg snart den. Blitt litt omprioriteringer den siste tiden og noe måtte ut. Da ble det babyene mine samt effektforsterkeren..

Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    1,323
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hvorfor selge 1090 egentlig? Bare lurer :-)

Medlem siden
    Jul 2004
    Poster
    10,061
    Takk & like
    Blogginnlegg
    1
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Rotel 1090 blir satt for salg snart den. Blitt litt omprioriteringer den siste tiden og noe måtte ut. Da ble det babyene mine samt effektforsterkeren..
    Sånt er alltid kjedelig, men det tar som oftest ikke så lang tid før man oppgraderer litt igjen. Har prøvd dette selv.....
    Mvh
    DevilEj
    Einar Johnsen

Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    1,323
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Uff da. Kjedelig at sånt må til. Men regner med det kommer noe gromt i stuen med tiden ;-)

Side 1 av 3 1 2 3 SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •