Trenger tips - Side 2

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 2 av 3 FørsteFørste 1 2 3 SisteSiste
Viser resultater 21 til 40 av 47

Tråd: Trenger tips

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    72
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av B&W'Eier
    Hvorfor selge 1090 egentlig? Bare lurer :-)
    For å frigjøre kapital rett og slett. Har blitt mindre brukt den siste tiden og det blir nesten for ille å ha så flott utstyr stående å bli brukt kanskje 3timer i uka. Jeg er kjempefornøyd med 1090. En vanvittig god effektforsterker som leverer varene

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    82
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hvordan er for eksempel disse:
    Prisguide - TU.no - Norges fremste på teknologi, teknikk, jobb, karriere og ledige stillinger - Teknisk Ukeblad

Jeg har hatt forløperen til disse, PSB 6T. Massevis med bass. Veldig dynamiske. Jeg har ikke hørt de til film, men jeg kan tenke meg at de er fine til dette. PSB spiller etter min oppfatning ganske fyldig/mørkt. Er etter min smak glimrende på opera/klassisk. Forholdsvis lettdrevne selv med mange elementer. Synes diskanten kan låte litt metallisk, selv med bra forsterker. Synes å ha lest at etterfølgeren til 6T, T 65, har fått en bedre diskant. Hvis det er tilfellet, så kan dette være et godt kjøp.

Edit: Leste nå nettopp på nettet at diskanten er nyutviklet, så da så...

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    72
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Når det gjelder Eltax. Har noen faktisk hørt de eller sier man bare at de er "shiit" fordi de koster "null" ? hehe. Har en kamerat som kjøpte Eltax 5.1 for 5år siden til hybelen sin. På NAD forsterkern han hadde spilte det faktisk helt ok i hans stue. Til prisen å være var det veldig bra.

Sier IKKE at de på noen måte er i nærheten av hva jeg er ute etter har hatt. Men som et midlertidig oppsett kan jeg få sett film med 5.1 lyd i det minste

Intermediate B&W'Eier sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    1,323
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    En grom sak det. :-) Prøvde en sånn en på mine B&W 604, og det spilte heftig! :-D Er enig med deg i det ang det å ha godsaker ståendes som nesten ikke blir brukt. Men uansett, så regner jeg med at du får deg igjen noe gromt med tiden ;-)

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    72
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av knuba
    Prisguide - TU.no - Norges fremste på teknologi, teknikk, jobb, karriere og ledige stillinger - Teknisk Ukeblad

Jeg har hatt forløperen til disse, PSB 6T. Massevis med bass. Veldig dynamiske. Jeg har ikke hørt de til film, men jeg kan tenke meg at de er fine til dette. PSB spiller etter min oppfatning ganske fyldig/mørkt. Er etter min smak glimrende på opera/klassisk. Forholdsvis lettdrevne selv med mange elementer. Synes diskanten kan låte litt metallisk, selv med bra forsterker. Synes å ha lest at etterfølgeren til 6T, T 65, har fått en bedre diskant. Hvis det er tilfellet, så kan dette være et godt kjøp.
    Ja de har jeg lurt på. Men jeg kjenner ingen som har PSB eller som har hatt det noen gang. Tror ikke det er noen forretning her i byn jeg kan få hørt på de heller.

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    72
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av B&W'Eier
    En grom sak det. :-) Prøvde en sånn en på mine B&W 604, og det spilte heftig! :-D Er enig med deg i det ang det å ha godsaker ståendes som nesten ikke blir brukt. Men uansett, så regner jeg med at du får deg igjen noe gromt med tiden ;-)
    B&W 604 er litt tørste på "suppe" de ja. Tror deg at de spiller skikkelig bra med den forsterkeren. Du får kjøpe min da vet du ;-)

Dependent harman/kardon sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2005
    Sted
    Nord-Trøndelag
    Poster
    16,409
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Dali Concept 8 + center ???

Klipsch høres også greit ut på Yamaha, men jeg ville beholdt Rotel`n til og drive frontene i et så stort rom uansett

Intermediate B&W'Eier sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    1,323
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av mylife
    B&W 604 er litt tørste på "suppe" de ja. Tror deg at de spiller skikkelig bra med den forsterkeren. Du får kjøpe min da vet du ;-)
    Ja dem er det. Ja det spilte skikkelig bra! Men jeg syntes Denon var en bedre kombinasjon. Jeg har PMA2000R, og den leverer varene den også :-) Hehe, hadde jeg hatt penger, så hadde det nok kanskje vært en mulighet, men er snart jul, og da renner penga fortere ut enn dem kommer inn Men ellers takk ;-)

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    82
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg skal nå kjøpe frontrekke. Ett par gulvstående og senter. Forsøker nå å se hva jeg kan få til maks 10.000kr. Kan strekke meg litt over dette, men ikke altfor mye.

Jeg har fått pris på Klipsch, Dali, B&W. Er det noen andre merker som jeg kan ta med i vurderingen? Er jo så vanvittig mange forskjellige på markedet og det er umulig å bli klok på alt. Har Yamaha RX-V1600 som skal levere strøm til alt.

Eller er det slik at til hjemmekinobruk er det de merkene jeg allerede har vurdert som vil fungere best og man får mest for pengene?
    Her er noen linker hvis du ønsker å kjøpe brukt:
    FINN torget - psb+ image + nad 216
    FINN torget - Høyttalere PSB image 7 pt

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    72
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jøss er de aktive??

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    82
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jøss er de aktive??
    Ja, 7T er aktive. Disse har jeg ikke hørt. Var ganske dyre høyttalere når de ble solgt nye vet jeg. Kanskje det hadde vært noe for deg?

Moderator devilej sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2004
    Poster
    10,061
    Takk & like
    Blogginnlegg
    1
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Skal anlegget drives uten effekttrinn er nok ikke disse aktive PSBene noe dumt tips. Jeg har selv Klipsch KSP400 med aktive basser i kinoen, og det fungerer ypperlig
    Mvh
    DevilEj
    Einar Johnsen

Expert HoJ sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    6,912
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har lest tråden og mener at PSB er tingen for deg T65 låter meget bra i bånn, en meget god mellomtone, og slett ikke så værst diskant heller (mye bedre en den jeg hadde T6)

Tror du vil falle for den lyden, passer til musikk i den litt harde rekken, samt topp til film! Ikke minst er de meget lettdrevene, spillte som hakke møkk med t-amp på dem..
    Kjeller :Talk Electronics Tornado 3; Golden Tube Audio SEP-1; REL Stampede; Magnepan MG12; Audio-Gd nfb-2.32DAC; Squeezebox v3/Vortexbox; Vinylsnurrer: Luxman PD272/DL110pu/MyGroov;
    Stue : Audio Pro Addon T8/SB Duet;
    Kjøkken : SB Boom.

Følg oss på Facebook... HIFI Norge

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    72
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Smile

Sitat Opprinnelig postet av HoJ
    Har lest tråden og mener at PSB er tingen for deg T65 låter meget bra i bånn, en meget god mellomtone, og slett ikke så værst diskant heller (mye bedre en den jeg hadde T6)

Tror du vil falle for den lyden, passer til musikk i den litt harde rekken, samt topp til film! Ikke minst er de meget lettdrevene, spillte som hakke møkk med t-amp på dem..
    Jeg har fått pristilbud på Klipsch og prisen vil være nesten det samme for gulvstående og senter i klipsch som PSB T65 med tilhørende senter. Fint om noen kan komme med litt innspill til hvilke man ville valgt. Per idag har jeg ikke hørt hverken Klipsch eller PSB så det ser ut som jeg må få gjort det snart

Expert HoJ sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    6,912
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg vil først høre hva slags lyd du er ute etter, hva slags musikk osv. du spiller..
    Kjeller :Talk Electronics Tornado 3; Golden Tube Audio SEP-1; REL Stampede; Magnepan MG12; Audio-Gd nfb-2.32DAC; Squeezebox v3/Vortexbox; Vinylsnurrer: Luxman PD272/DL110pu/MyGroov;

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    72
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Wink

Jeg hører på:
    Red Hot Chillipeppers
    Andrea Bocceli (Opera for de som ikke visste det)
    Josh Groban
    Pearl Jam
    Metallica
    Guns N' Roses

Det går også en del i Guitar Hero 2-3 her om dagen :-D

Expert HoJ sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    6,912
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hvis du ikke har tenkt å bytt for mye i anlegget så kan jeg si at PSB bruker ofte både yamaha og rotel når de skal "vise" frem høyttalerne sine..

Som sakt, så tror jeg lyden vil passe deg godt..

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    72
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Akkurat ja. Det høres jo bra ut. Syns de ser veldig tøffe ut også. Noe helt annet enn de jeg har nå da, men jeg må finne en erstatning. Rotel 1090 er satt til salgs her på avtorget, så det vil være RX-V 1600 som skal ta seg av jobben med lyd fremover her. Dessverre :cry:

Moderator devilej sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2004
    Poster
    10,061
    Takk & like
    Blogginnlegg
    1
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Etter å ha hatt Dali er jeg redd du vil finne Klipsch litt for harde i lyden på denne musikken. Mellomtonen i PSB noe noe rundere og spiller etter min mening mer behagelig. Spesielt når det drar på med trykk.
    Dette er grunnen til at jeg byttet ut mine RF83 etter bare 4 mnd
    Mvh
    DevilEj
    Einar Johnsen

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    1
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)