euforia - Side 3

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 3 av 3 FørsteFørste 1 2 3
Viser resultater 41 til 44 av 44

Tråd: euforia

Active
    Medlem siden
    Jan 2004
    Poster
    330
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Det blir åpenbart en smakssak. En del (inklusive meg) prioriterer live-følelsen og tilstedeværelsen man får ved at en høyttaler har full dynamikk i hele frekvensspekteret.
    Der er vi ihvertfall enige, jeg prioriterer for øyeblikket hjemmekino, og har etter mange høyttalere funnet ut at jeg ikke kan ha noe annet enn horn. Jeg får ikke det samme dynamikken i mellomtone og diskant med noe annet. Og for å kunne spille høyt nok duger ikke Klipsch RF3, så jeg er på utkikk etter RF-5. Jeg bruker et par vintage Klipsch idag med både mellomtone og diskanthorn, men siden jeg ønsker bedre musikkgjengivelse så må det bli RF-5. Det betyr ikke at dette nødvendigvis er verdens beste høyttaler til musikk, eller at det ikke finnes massevis av annen godlyd i prisklassen. Men siden RF-5 gir meg kinolyden jeg er på utkikk etter, så blir de det kompromisset jeg må leve med.

Hver mann sin hatt!

Mvh C :-)

Intermediate martin sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2003
    Poster
    1,914
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Noen som har prøvd høyttalerene et annet sted enn hos eltek?

Moderator roffe sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2003
    Poster
    9,330
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    så skal det sies at eltek sitt lytterom er overdempet og kan få den mest dynamiske høyttaler til å låte trist.
    Mulig det er overdempet, men de har uansett ikke fått bukt med romartifakter i bassområdet. Det meste som spiller i lengderetningen i det rommet lyder fryktelig rart. Jeg har bare hørt euforia der, og jeg må si at jeg var imponert over hvor dypt det gikk, men rommet lagde mange bølger og daler i frekvensgangen i bassen. Jeg føler ikke at jeg kan komme med en konklusjon ut fra å ha hørt en høyttaler i det rommet, ihvertfall ikke plassert langs kortenden av rommet. Hørte også S12, Nut og Geb i det samme rommet, men da plassert på langsiden, og det hørtes bedre ut.

Moderator roffe sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2003
    Poster
    9,330
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Snickers-is
    Jeg har aldri hørt de elementene så puslete noen gang. Heller ikke standard aluminium er så puslete. (bare spør Gorm og roffe )
    Nå blir det vel littegranne urettferdig å sammenligne konstruksjoner med bare 2 bassmellomtoner med systemer med opp til 4 elementer i bassen. Men i forhold til pris er det ikke mengden bass som gir valuta for pengene med euforia. Men jeg synes euforiaene går ganske dypt, da, og i mellomtonen spiller de etter min mening svært så bra...

Men det skulle vel bare mangle til den prisen...

Side 3 av 3 FørsteFørste 1 2 3

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •