Høyttaler til metal! - Side 2

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 2 av 3 FørsteFørste 1 2 3 SisteSiste
Viser resultater 21 til 40 av 56
    Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2007
    Poster
    116
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Jeg vil anbefale Patos på det varmeste. Har selv Lyric 402mk3 på Abrahamsen oppsett og det blir iallefall aldri slitsomt i toppen. Spiller detaljert og fint med godt bunndrag.

Newcomer Sevald sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2006
    Poster
    212
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hvordan er Focal 1027Be på rock og metal?

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2008
    Poster
    34
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hva falt valget på? er selv metall hue og sitter med cm7 på en cambrigde670r, jeg har ikke noe å klage på. hva slags metall er det det går i? for det er litt avgjørende i mine øye (ører)

Newcomer Mr.Melby sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    70
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg kjøpte patos lyric 302, men ble ikke fornøyd. Ble litt for pinglete hehe.. Tok derfor frem mine patos basic 500 igjen, og slik blir det vel i noen år enda. Har testa så utrolig mye høyttalere og forsterkere som skal være bedre enn min gamle oppsett. Samme konklusjon hver gang; nad c370 og patos basic 500 er igrunn ganske bra har jeg funnet ut. Funker også bra som filmhøyttaler med masse sub.

Musikken jeg hører på er alt fra black metal til mer moderne metalcore, noe som forøvrig pleier å ha strøkne produksjoner. (les: beneath the massacre, through the eyes of the dead, strapping young lad, cephalic carnage (sjekk ut anomalies. Fantastisk produksjon..)

Intermediate Whoracle sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2003
    Poster
    2,610
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Dali Euphonia MS4 er knall på metal, skikkelig futt i mellombassen..

Intermediate reimers sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2005
    Poster
    1,382
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    mine cv dc15 spiller fett på metal selv med alt for lite forsterker kraft

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2008
    Poster
    34
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Musikken jeg hører på er alt fra black metal til mer moderne metalcore, noe som forøvrig pleier å ha strøkne produksjoner. (les: beneath the massacre, through the eyes of the dead, strapping young lad, cephalic carnage (sjekk ut anomalies. Fantastisk produksjon..)[/QUOTE]

'Hmmmm. ikke noe kult å bli missfornøyd da. he he. Valget for meg falt på B&wcm7 og kanke si jeg er annet enn fornøyd. og jeg hører nesten kun på metall. Ett album du MÅ kjøpe (alle må ha det egentlig) er speak of the dead med Rage (altså da ikke against the machine, men Orginale Rage) dynamikk og masse progresivt med drøye vendiger og vakkere toner, man får virkelig testet.

Intermediate KentOve sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2007
    Poster
    3,971
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Sevald
    Hvordan er Focal 1027Be på rock og metal?
    Lurer på det samme, bare jeg tenker på 1037 BE !!! Noen som vil hjelpe oss ?!!

Active
    Medlem siden
    Apr 2005
    Poster
    324
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hvis fyren synes Patos blir for lys i toppen må han jo ikke finne på å kjøpe Klipsch!! Da kommer jo øra til å blø hvis han parrer de med feil forsterker!!

Ta en runde rundt og lytt til forskjellige høyttalere og kjøp det du liker best. Husk å kreve returrett hvis det ikke funker hjemme hos deg.

Active
    Medlem siden
    Apr 2005
    Poster
    324
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av KentOve
    Lurer på det samme, bare jeg tenker på 1037 BE !!! Noen som vil hjelpe oss ?!!

De gangene jeg har hørt Focal tidligere har de aldri hatt nok basstrøkk til å spille metal på en troverdig måte. Ja jøss de er tøffe å se på, men de er franske og låter deretter. Raffinert og fint, men neppe det beste valget til slik musikk.

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2008
    Poster
    34
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Palace
    Hvis fyren synes Patos blir for lys i toppen må han jo ikke finne på å kjøpe Klipsch!! Da kommer jo øra til å blø hvis han parrer de med feil forsterker!!

Ta en runde rundt og lytt til forskjellige høyttalere og kjøp det du liker best. Husk å kreve returrett hvis det ikke funker hjemme hos deg.
    Akk det samme har jeg hørt ang klipsch. en kompis har fullt oppsett med dette og anbefalte på det sterkeste at jeg gikk for noe annet. Metall skiver er som regel ikke kjent for strøkne produseringer og mixinger. mye hardt og skart.

Newcomer MortenV sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2007
    Poster
    145
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Du kan jo sjekke ut Usher sin 6-serie evt CP-730 som jeg selv har. Er meget fornøyd med disse. Solid og behagelig lyd. Funker bra på det aller meste, inkludert garasjeopptaklyd av darkthrone, mayhem, emperor etc på tidlig nittitall.

Morten

Intermediate KentOve sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2007
    Poster
    3,971
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    De gangene jeg har hørt Focal tidligere har de aldri hatt nok basstrøkk til å spille metal på en troverdig måte. Ja jøss de er tøffe å se på, men de er franske og låter deretter. Raffinert og fint, men neppe det beste valget til slik musikk.
    Var vel det jeg var redd for. Nå fikk jeg det sånn "halveis" bekreftet, men de er bare så dødslekre Litt stress å fly til Oslo, så videre til Bærum bare for å få bekreftet at dette ikke er høyttaleren for meg =)

Intermediate Ratata sin avatar
    Medlem siden
    May 2006
    Poster
    1,024
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av twelve
    En kompis lytta på Dali Concept 8 mot ett par tilsvarende CV.
    Han hører så og si kun på forskjellig metal, og for å si det enkelt og greit, CV hadde ikke sjans i havet til å henget med.. Låt forferdelig, og det hørte til og med jeg, som ikke er metal-fan..

Og da var CV'ene drevet av to Nad C272.
    Mja, om Concept 8 er nevnt må jeg nesten ile til å forklare litt om Ikon 8's fortreffelighet. Liker mye forskjellig musikk og tilter litt mot Metal type Metallica, Slayer, Tiamat og Tool.

Ikon 8 spiller høyt og overbevisende og er særdeles Tool-vennlige :-)

Active
    Medlem siden
    Dec 2006
    Poster
    344
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Talking

Stusser virkelig på slike uttalelser. Må jo få de uinnvidde til å tro at Klipsch er svovelsyre i ørene! Faktum er at Klipsch R er ganske så behagelige i diskanten. Karakteren er ikke spesielt tilbakelent, og for maksimal synergi bør utstyret i resten av kjeden velges med omhu. Men i det store og det hele må Klipsch + metall være sant. Klipsch har den mellombassen, dynamikken og farten som trengs til metall. I mange tilfeller vil en kjapp sub allikevel ikke være av veien for å gi mer kjøtt på beina

Active
    Medlem siden
    Apr 2005
    Poster
    324
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ingen tvil om at bassen som Klipsch levererer er veldig veldig bra til f.eks metal, men det folk glemmer er at de fleste metall innspillinger har langt mer diskant enn de har bass! Derfor er det ikke bassen som burde være det viktigste når man velger en høyttaler til slik musikk men oppover i frekvensene! Mangler man bass kan man supplere med sub men sliter man med skarp eller lys diskant er det fint lite man kan gjøre i forhold.
    Sett på en typisk black metal plate og det du vil se er at det i toppen det meste av informasjonen ligger. Innspillingene er ofte av laber kvalitet og da må man være forsiktige med hva man spiller de av på.

Klipsch er aldeles ikke dårlig det er bare at horn kan låte veldig spisst og skarpt dersom ikke det er matchet med riktig utstyr!

Active
    Medlem siden
    Dec 2006
    Poster
    344
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sett på en typisk black metal plate og det du vil se er at det i toppen det meste av informasjonen ligger. Innspillingene er ofte av laber kvalitet og da må man være forsiktige med hva man spiller de av på.
    Ja, det er nok der det ligger: Black metal er et fenomen jeg kun har undret meg over på avstand. Metall generelt er jo ikke noe jeg spiser til daglig, og når jeg gjør det, er jeg 20 år yngre og sjelden voldsomt edru. Men i min hule med mine favorittplater og på mitt nøkterne lille steroanlegg bygget rundt Roksan Caspian har bare aldri øvre mellomtone og diskant på Klipsch vært noe problem, selv om hornet opplagt lyder mer frampå og nokså annerledes enn en typisk softdome. Jeg skal allikevel innrømme at jeg kan bli temmelig lyttetrøtt etter noen timer med tractrix, så helt fullkomne er de nok ikke....

Active
    Medlem siden
    Apr 2005
    Poster
    324
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Dharma
    Ja, det er nok der det ligger: Black metal er et fenomen jeg kun har undret meg over på avstand. Metall generelt er jo ikke noe jeg spiser til daglig, og når jeg gjør det, er jeg 20 år yngre og sjelden voldsomt edru. Men i min hule med mine favorittplater og på mitt nøkterne lille steroanlegg bygget rundt Roksan Caspian har bare aldri øvre mellomtone og diskant på Klipsch vært noe problem, selv om hornet opplagt lyder mer frampå og nokså annerledes enn en typisk softdome. Jeg skal allikevel innrømme at jeg kan bli temmelig lyttetrøtt etter noen timer med tractrix, så helt fullkomne er de nok ikke....

Nettopp!! Lyttetretthet er jo et tegn på at ting kan bli slitsomt i lengden og med black metal skal jeg love deg at du blir veldig fort sliten om lyden blir for pågående. Jeg tviler ikke et sekund på at Klipsch er fantastiske med mange metall innspillinger av god kvalitet, men når det låter som om det er spilt inn på en dass gjør de nok bare vondt verre er jeg redd.

Active
    Medlem siden
    Dec 2006
    Poster
    344
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ja, lyttetrøtthet er et tegn på at noe ikke er helt som det skal, men jeg kan jo ikke uten videre si at høyttalerne har skylda. For eksempel har jeg en tendens til å dra ganske mye mer på med Klipsch enn med andre høyttalere, fordi jeg synes de spiller best med litt trykk på. Det paradoksale er at det høres helt fint og behagelig ut underveis, selv ved høyt volum.

Newcomer Lefse sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2006
    Poster
    154
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Nå er vel faktisk ikke NAD det beste å kombinere CV med, har hørt det selv, og er mange som har erfart det og sier det samme.

Side 2 av 3 FørsteFørste 1 2 3 SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •