Dynavoice F6 vs. Dali Consept 6 ?

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 11 av 11
    Intermediate hagr sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2007
    Poster
    620
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Dynavoice F6 vs. Dali Consept 6 ?

Hei!

Jeg har planer om nye bakhøyttalere i hjemmekinoen min, og har etter diverse lesninger og testinger gått vekk fra vegghengende høyttalere og ser derfor heller etter noen små gulvstående.

Jeg har dessverre ikke hatt sjansen til å høre Dynavoice F-6, men etter hva jeg har lest diverse steder, skulle de kunne måle seg med langt dyrere høyttalere som Dali Consept 6 uten prisforbehold.

Hva mener dere? Hvis man ser helt bort ifra at Daliene koster 5 ganger så mye; Kan F6 ene måle seg med Consept 6?

Harald

Intermediate Vegamannen sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2007
    Poster
    2,102
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Concept 6

Sitat Opprinnelig postet av hagr
    Hei!

Jeg har planer om nye bakhøyttalere i hjemmekinoen min, og har etter diverse lesninger og testinger gått vekk fra vegghengende høyttalere og ser derfor heller etter noen små gulvstående.

Jeg har dessverre ikke hatt sjansen til å høre Dynavoice F-6, men etter hva jeg har lest diverse steder, skulle de kunne måle seg med langt dyrere høyttalere som Dali Consept 6 uten prisforbehold.

Hva mener dere? Hvis man ser helt bort ifra at Daliene koster 5 ganger så mye; Kan F6 ene måle seg med Consept 6?

Harald
    Har aldri hørt F-6, men har hørt Concept 6 på en Nad 320BEE, og det spilte veldig bra. Men du har ikke vurdert QLN da? De har jo en fin serie kalt Artech
    . Selges av Hificenteret(Tekniske problemer) Se på modellen QLN Artech 6 til 3600kr?. Eller så kan du kikke på den litt den modellen som jeg har Artech 8 til 4595kr. Sjekk profilen min AVforum.no - vegamannen's HiFi

Men Concept 6 er en høytaler som jeg absolutt vil anbefale

Medlem siden
    Mar 2007
    Poster
    620
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Takk for svar

Men jeg har nok ikke nok penger akkurat nå til noe mye dyrere enn F6. Jeg har hørt C6, men ikke F6, så det blir litt vanskelig å sammenligne :P Det var derfor jeg håpte at noen hadde hørt begge.

Harald

Intermediate Danke sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2007
    Poster
    4,732
    Takk & like
    Nevnt
    7 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Takk for svar

Men jeg har nok ikke nok penger akkurat nå til noe mye dyrere enn F6. Jeg har hørt C6, men ikke F6, så det blir litt vanskelig å sammenligne :P Det var derfor jeg håpte at noen hadde hørt begge.

Harald
    Hei, jeg har F6 men tror nok ikke de kan måle seg med de fra Dali, jeg bruker mine som sidehøytalere og til det er de helt greie...
    Jeg bruker M65 som front og de er helt fantastiske til den prisen.

Så jeg råder deg til å kjøpe et par M65 isteden, jeg fikk kjøpt mine sorte for en betydelig billig penge på nettauksjonen.no og jeg ser at de spyr ut høytalere der ennå.
    Dersom du har noen dagers tålmodighet så er jeg sikker på at du klarer å skaffe deg et par i sort eller calvados til ca 1200-1400kr.
    Tror jeg ga 1150 for mine..... men jeg ventet en drøy uke....
    Det gjelder å by mye først og siden vente...

Medlem siden
    Mar 2007
    Poster
    620
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Nå fikk jeg faktisk igjennom et bud på 515 kr på F-6 så jeg tror jeg går for dem inntil videre..

Går det an å avbestille en vare fra netthandelen man ikke har mottatt, og koster dette eventuelt noe?

Harald

Intermediate Kriller sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2007
    Poster
    2,332
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det er bare å avbestille. Svar dem på mailen du får.
    Du kan kun gjøre det 3 ganger, så blir du utestengt.

Dette er vel ikke helt bra, men ettersom det er 14dg. angrerett på netthandel, kan en likevell avbestille før dem sender ut.8)

Intermediate AVFredrik sin avatar
    Medlem siden
    May 2007
    Poster
    855
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Nå fikk jeg faktisk igjennom et bud på 515 kr på F-6 så jeg tror jeg går for dem inntil videre..

Går det an å avbestille en vare fra netthandelen man ikke har mottatt, og koster dette eventuelt noe?

Harald
    Jeg anbefaler og beholde dem. Jeg vant selve disse på Netthandelen for 400,-. Hos Hi-Fi Klubben har jeg også hørt C6. Jeg mener det er ganske liten forskjell på disse to høyttalerene. Eneste jeg merket i forskjell var at C6 var litt strammere i bassen.

Intermediate Danke sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2007
    Poster
    4,732
    Takk & like
    Nevnt
    7 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg så ikke at du skulle ha de som bak-høytalere.. Sorry.
    Selv mener jeg at F6 er et meget godt valg. Jeg er meget fornøyd med de selv. De har en ganske god detaljrikdom i seg som gjør at de feks også er meget gode til å lytte feks akustisk musikk på eller detaljrik musikk. Samtidig så har de ganske dype basser, og å få slike høytalere til 500kr er rett og slett en gavepakke. Når jeg sier at de ikke kan sammenlignes med Dali, så tenker jeg på et par kosmetiske forskjeller. Feks har jeg hørt svenskene si at Dynavoice ikke er så opptatt av delefilter og lignende. Men ingen tvil om at høytalerne deres holder mål i massevis. Det hører du bare på høytaleren....og på lovordene rundt om kring. Dog synes jeg ikke F6 er store nok til å bruke som Fronter.... men det er vel en smak sak...

Medlem siden
    Mar 2007
    Poster
    620
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Takk for mange gode svar

Å beholde disse var planen hele tiden. De jeg skulle avbestille var de andre F-6 ene som jeg vant budrunden for 600kr med :P

Men det er vel ikke verre enn å lage seg en ny account etter de tre gangene? Har Massevis av e-post adresser jeg :twisted:

Intermediate AVFredrik sin avatar
    Medlem siden
    May 2007
    Poster
    855
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Takk for mange gode svar
    Men det er vel ikke verre enn å lage seg en ny account etter de tre gangene? Har Massevis av e-post adresser jeg :twisted:
    Men jeg antar du ikke har særlig mange hus-adresser eller navn?

Medlem siden
    Mar 2007
    Poster
    620
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    hmm.. Akkurat dèt er det kanskje værre med... Men kan ikke to forskjellige personer som bor under samme tak ha hver sin konto der? Det kan bo mange i mitt hus?

EDIT: Beklager.. Dette ble veldig OT og VELDIG søkt.

For å holde oss til temaet:
    Takk for hjelpen Gleder meg til jeg får F-6ene mine

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •