Nye eller brukte høyttalere, rundt kr 10.000,- - Side 2

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 2 av 2 FørsteFørste 1 2
Viser resultater 21 til 34 av 34
    Expert HoJ sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    6,912
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Hvis du liker høyttalere som engasjerer, med en punch i mellomtonen, og en ikke tilbakelent diskant, ja så kan 1750'n være noe for deg. Så kan du spare opp til en god sub siden, for den går ikke så ekstremt dypt.
    Personlig så synes jeg lyden er litt for engasjerende, og det lille jeg har hørt av 1750, så synes jeg diskanten er litt for hard (ikke kvass). Men nå liker jeg litt tilbakelent lyd da (ikke for tilbakelent)

Til musikk med spenst og fart så er SA'n meget bra, men hvis det er kosemusikk ved peisen du skal ha, så ville jeg ha valgt noe annet.
    Kjeller :Talk Electronics Tornado 3; Golden Tube Audio SEP-1; REL Stampede; Magnepan MG12; Audio-Gd nfb-2.32DAC; Squeezebox v3/Vortexbox; Vinylsnurrer: Luxman PD272/DL110pu/MyGroov;
    Stue : Audio Pro Addon T8/SB Duet;
    Kjøkken : SB Boom.

Følg oss på Facebook... HIFI Norge

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    108
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av HoJ
    Hvis du liker høyttalere som engasjerer, med en punch i mellomtonen, og en ikke tilbakelent diskant, ja så kan 1750'n være noe for deg. Så kan du spare opp til en god sub siden, for den går ikke så ekstremt dypt.
    Personlig så synes jeg lyden er litt for engasjerende, og det lille jeg har hørt av 1750, så synes jeg diskanten er litt for hard (ikke kvass). Men nå liker jeg litt tilbakelent lyd da (ikke for tilbakelent)

Til musikk med spenst og fart så er SA'n meget bra, men hvis det er kosemusikk ved peisen du skal ha, så ville jeg ha valgt noe annet.
    Meget god beskrivelse syns jeg

Intermediate goldeneagle sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2007
    Poster
    971
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    her kan du lese litt mere om 683 best buy i audiophile audiophile.no

Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2007
    Poster
    36
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har selv lurt litt på å kjøpe SA 1750. Var og hørte disse på HFC og ble ganske imponert. Er ute etter noen stuevennlige HT som samboeren liker og som samtidig spiller bra, og disse ser ut til å være midt i blinken.

Har vurdert SA 1750 i surround etter hvert, og tenkte å kjøre de på Onkyo TX SR-805. Noen som vet om dette er en grei kombinasjon?

Newcomer Caldera sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    53
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av goldeneagle
    her kan du lese litt mere om 683 best buy i audiophile audiophile.no
    Sitat: "Aldrig har så god lyd vært tilgjengelig til en så lav pris!"

Helt utrolig. Hvis det bare er litt snev av sannhet i den artikkelen fra audiophile, så er 683 desidert på ønskelista mi. Spørsmålet nå er hvordan de låter i forhold til 704; er det verdt å svi av nesten dobbelt så mye penger?

Medlem siden
    Aug 2007
    Poster
    971
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    helt opp til deg hvor "gal" du er etter bra lyd som han sa så måtte du ut med 50000 mer for 10% bedre lyd for 802D. jeg sitter med 683 nå og er utrolig fornøyd med disse, spesielt i forhold til pris. skal jeg aldri si noe sikkert men kommer sikkert til å sitte med disse i 10 år heller cd spiller og forsterker som kommer til å byttes ut med jevnere mellomrom

Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    53
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    helt opp til deg hvor "gal" du er etter bra lyd som han sa så måtte du ut med 50000 mer for 10% bedre lyd for 802D. jeg sitter med 683 nå og er utrolig fornøyd med disse, spesielt i forhold til pris. skal jeg aldri si noe sikkert men kommer sikkert til å sitte med disse i 10 år heller cd spiller og forsterker som kommer til å byttes ut med jevnere mellomrom

Spennende! Jeg er litt gal, men har ikke økonomi til å gå hele veien! - hehehehe!

Har du vært eier av B&W høyttalere tidligere? Selv har jeg hatt 603, 603S2 og har nå 601S3. Jeg finner diskanten til 601s3 noe kvass. Hvordan låter 683 i diskanten?

Intermediate B&W'Eier sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    1,323
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det du mener med at du får 10% mer viss man kjøper 802D til 100 laken er nok litt feil. Har du hørt dem i et skikkelig rom? Jeg fikk hørt på disse både på HFK i Porsgrunn på en High-End seanse der og hos en privat person i Lillestrøm, og jeg kan med en gang si at holografien er mye bedre enn 683, og ikke minst DEN dynamikken i forhold! Kan ikke sammenlignes uansett hvor mye som er bedre eller ikke. Men til prisen så er 683 et varp vil nå jeg si. En "billig" høyttaler med High-End kvaliteter lang oppunder ørene!

Medlem siden
    Aug 2007
    Poster
    971
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av B&W'Eier
    Det du mener med at du får 10% mer viss man kjøper 802D til 100 laken er nok litt feil. Har du hørt dem i et skikkelig rom? Jeg fikk hørt på disse både på HFK i Porsgrunn på en High-End seanse der og hos en privat person i Lillestrøm, og jeg kan med en gang si at holografien er mye bedre enn 683, og ikke minst DEN dynamikken i forhold! Kan ikke sammenlignes uansett hvor mye som er bedre eller ikke. Men til prisen så er 683 et varp vil nå jeg si. En "billig" høyttaler med High-End kvaliteter lang oppunder ørene!
    uhum nå var ikke det mine ord men han som testet 683 for audiophile. og sorry skrev feil. mente 803D og ikke 802D. her er et utdrag av konklusjonen hans:

Å sammenligne med B&W´s dyrere modeller med lignende elementer og bestykning, f.eks. 803D er vel ikke helt rettferdig, og kanskje også en tanke usakelig. Det er helt klart bedre lyd i 803D enn i 683, men med tanke på at prisen ligger under 20% av det 803D koster, så er det nesten utrolig at det nesten bare er et enklere høyttalerkabinett du får når du kjøper 683. Godlyden får du med til 90%, så får du selv avgjøre om de siste 10% med godlyd er verdt 50000 kroner ekstra. B&W har med denne serien laget høytalere som er drivende gode. Til prisen, så er dette nesten for godt til å være sant. Det er bare å stille seg i kø hos HIFI-Klubben for å bestille, jeg regner med at køen allerede er lang.

Intermediate B&W'Eier sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    1,323
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    uhum nå var ikke det mine ord men han som testet 683 for audiophile. og sorry skrev feil. mente 803D og ikke 802D. her er et utdrag av konklusjonen hans:

Å sammenligne med B&W´s dyrere modeller med lignende elementer og bestykning, f.eks. 803D er vel ikke helt rettferdig, og kanskje også en tanke usakelig. Det er helt klart bedre lyd i 803D enn i 683, men med tanke på at prisen ligger under 20% av det 803D koster, så er det nesten utrolig at det nesten bare er et enklere høyttalerkabinett du får når du kjøper 683. Godlyden får du med til 90%, så får du selv avgjøre om de siste 10% med godlyd er verdt 50000 kroner ekstra. B&W har med denne serien laget høytalere som er drivende gode. Til prisen, så er dette nesten for godt til å være sant. Det er bare å stille seg i kø hos HIFI-Klubben for å bestille, jeg regner med at køen allerede er lang.
    Åja, beklager så mye. Men når du nevner 803D, så er jeg faktisk litt enig i utsagnet til han audiophile fyren. Det er faktisk ikke mye forskjell på 803D og 683, men det er nok en smule mer dynamikk og oppløst lyd i 803D kontra 683, men så er det ganske stor prisforskjell også. Så noe grundig sammenligning mellom disse er ikke helt etter skjema(LES:urettferdig) :-)

Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    53
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Fikk tilbakemelding på mail fra Hi-Fi Klubben, og siteres her:

"B&W`s 700-serie har vært på markedet en stund, så det er naturlig å tro at denne serien er den første som skal oppgraderes. Dog har jeg ikke hørt noe om at den skal byttes ut i nærmeste fremtid. På 600-serien solgte vi enkelte modeller med noe rabbat da den nye serien erstattet den gamle. Det er ikke umulig at dette evt vil skje med 700-serien også. Men som sagt har jeg ikke hørt noe konkret om dette enda."

Medlem siden
    Aug 2007
    Poster
    971
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Caldera
    Spennende! Jeg er litt gal, men har ikke økonomi til å gå hele veien! - hehehehe!

Har du vært eier av B&W høyttalere tidligere? Selv har jeg hatt 603, 603S2 og har nå 601S3. Jeg finner diskanten til 601s3 noe kvass. Hvordan låter 683 i diskanten?
    hm nei har ikke eid B&W før faktisk så er dette mitt første "skikkelige" anlegg det jeg har eid før av lydanlegg er ikke engang verd å nevne, så kan ikke si noe om hvordan disse er i forhold til andre b&w høytalere

Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    53
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hva med CDM9NT? Leser på nett at den har omtrendt samme spesikfikasjoner som 703, men hvordan låter den kontra DM683, 703 eller 704? Har fått et tilbud på disse for 10K.

Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2007
    Poster
    36
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hva med KEF iQ9?