Opplevde at jblene spilte veldig fint rett ut av esken, men nå åtte måneder senere er lyden bare helt nyyydelig Kantopphengene trenger nok lang innspillingstid. De er nå myke til forskjell fra oppstarten. Hadde til å begynne med en opplevelse av litt booming i overgangen til mellombassen. Dette er blitt helt borte. Lyden over mitt oppsett med Nad Silverline S100 og s200 gir høy morofaktor, er luftig, crispy og med akkurat så mye dypbass som jeg liker. Jeg vil ikke sammenligne 260 med 250-serien, det blir helt feil, men jeg opplever nå lyden på 260ene ganske lik mine jbl jubal l 65. L 65 er også utstyrt med profesjonelle elementer. ( 260 har ikke dette, men det er ikke dermed sagt på noen måte at elementene i 260 har dårlig kvalitet)

Tenker at 260ene nyter godt av all den erfaringen jbl måtte forske og koste på seg når de konstruerte 250serien. Under utviklingen av 260 trengte nok ikke jbl å oppfinne kruttet på nytt, det hadde Greg Timbers gjort tidligere. Tenker de har brukt tidligere erfaringer og kunnskap her med tanke på utforming av kasse og delefilter til en femveis-konstruksjon... Skulle Jbl startet på scratch med denne konstruksjonen ville det nok blitt en helt annen pris selv om dette er en rimeligere og mindre utgave av 250ene. 260 står på egne ben og er absolutt en kjempehøyttaler i sitt segment. Kan anbefales, men vær obs på at 260ene trenger mye strøm!

"Fornøyd kan du først bli når du stoler på dine egne opplevelser av hva du hører!"