Råd vedrørende nye høytalere

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 3 av 3
    Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2007
    Poster
    3
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Smile Råd vedrørende nye høytalere

Heia

I forbindelse med byggingen av et hjemmekinoanlegg trenger jeg hjelp / råd til høytalerne.Det skal være et 5.1 oppsett

Høytalerne skal stå til en Onkyo 605. Fronthøytalerne skal plasseres på søyler og bakhøytalerne skal veggplasseres. Midthøytalerne og suben blir normalplassert foran.

Undertegnede er anbefalt SVS oppsett og ser for meg følgende 5.0 SCS(M) 01 deluxe :Welcome to L-Sound!.

Ha lest at subene til SVS er suverene, og ser for meg en SVS
    PB19 NSD evt en noe billigere XTZ 10 sub fra Surround.

Som nevnt har jeg forstått at subene er suverene, men har ikke lest så mye om surroundoppsettet, og håper derfor på noen erfaringer og evt motforalg til overnevnte oppsett

Håper noen kan gi en nybegynner noen råd :-P :-P :-P

Intermediate goldeneagle sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2007
    Poster
    971
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    hei der og velkommen til forumet her noen spesiel grunn at du vil ha stativhøytalere som front?? vanskelig å kunne hjelp deg uten litt mere informasjon om hvilken makspris du har, hvor stort rom dette skal stå i, hva du prioriterer mest(mye bass? musikalske høytalere??), skal dette bare brukes til film eller kommer det også til å brukes til musikk?? i så fall hvor mye og type musikk??

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2007
    Poster
    3
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Heia

Rommet kommer nok til å bli mest brukt som hjemmekino og spillrom.

Rommet er på ca 350 x 450. Skjermen og anlegget kommer til å stå på veggen som gjør at avstanden til sittegruppen blir ca 300cm.

Hadde tenkt til å bruke ca 8-10000 på høyttalere.

Grunnen til valget av søyler i front, er nok et ønske fra fruen om ikke store dominerende fronthøyttalere. Dette i sammenheng med en ny peis som er satt opp på samme vegg. Derfor har det blitt fokus på den type høyttalere :-P

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •