Lavt inngangsnivå på XTZ 99 W10.16, hva er galt? - Side 2

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 2 av 2 FørsteFørste 1 2
Viser resultater 21 til 25 av 25
    Expert jakv sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2004
    Sted
    Kristiansund
    Poster
    8,645
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Har du prøvd å bytte om på utganger til sub og utganger til effekt?

Det må være et eller annet med signalet ut fra forforsterkeren mener jeg. Alternativet kan kanskje være å sette på en splitter ut fra den du bruker til effekten?

Og til deg som kobler til 516, så høres ditt resultat ut som det jeg har vært borti tidligere med XTZ/Pioneer. Det vi har gjort da er å skru opp volum fra receiveren.
    Cambridge 752 BD, Yamaha CX-A5000, Hegel H300, DIY 3xL25D, JBL LS80, JBL LS center, Klipsch RS42 MK2,
    DIY 4xDayton Ultimax 15", 2xBehringer iNuke6000DSP, Sony VPL-HW30, Darbee Darblet, Nexus Player, Toshiba HD-DVD, Get Micro,
    Rega Planar 3 m/Elys 2, Rega Fono

Livet er mer enn en pakke tørre kjeks

Active defo sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2005
    Poster
    372
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av jakv

Det må være et eller annet med signalet ut fra forforsterkeren mener jeg. Alternativet kan kanskje være å sette på en splitter ut fra den du bruker til effekten?

Og til deg som kobler til 516, så høres ditt resultat ut som det jeg har vært borti tidligere med XTZ/Pioneer. Det vi har gjort da er å skru opp volum fra receiveren.
    Har prøvd å bytte utganger ja, uten resultat. Veldig merkelig.. =/

Expert jakv sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2004
    Sted
    Kristiansund
    Poster
    8,645
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Høres veldig merkelig ut dette.
    Har du prøvd med kun sub og uten effektforsterkeren tilkoblet?

Og, mitt siste "forsøk", har du mulighet for å prøve en annen sub?
    Cambridge 752 BD, Yamaha CX-A5000, Hegel H300, DIY 3xL25D, JBL LS80, JBL LS center, Klipsch RS42 MK2,
    DIY 4xDayton Ultimax 15", 2xBehringer iNuke6000DSP, Sony VPL-HW30, Darbee Darblet, Nexus Player, Toshiba HD-DVD, Get Micro,

Intermediate
    Medlem siden
    Feb 2007
    Poster
    1,229
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Helt enig. Er lyden ut fra kilden god nok på subbene så må jo det være noe med signalet ut fra forsterkeren.
    Nå orker jeg ikke lese hele tråden på nytt, men har du prøvd å ta bort hele effektforsterken når du tester? EDIT: Ser Jakv var 2 min før meg på den
    I prinsippet er vel nivået på subutgang på reciever og gain på sub det samme? Uansett om man har gain på subben litt opp eller nivået på pre out litt høyere så gir jo det samme resultat. Men kanskje noe spesielt med Pioneer da?

Expert jakv sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2004
    Sted
    Kristiansund
    Poster
    8,645
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av lurer
    I prinsippet er vel nivået på subutgang på reciever og gain på sub det samme? Uansett om man har gain på subben litt opp eller nivået på pre out litt høyere så gir jo det samme resultat. Men kanskje noe spesielt med Pioneer da?
    Dette nivået stemmer godt med Onkyoen min også, når jeg prøvde XTZ her hjemme.

Side 2 av 2 FørsteFørste 1 2

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •