*Frustrasjoon!* Pokker..Vennligst les og post!(Helicon/BogW) - Side 5

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 5 av 5 FørsteFørste 1 2 3 4 5
Viser resultater 81 til 85 av 85
    Intermediate Zamot sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2003
    Poster
    888
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Hvis du er glad i film og hjemmekino, så beholder du 3803, og kompletterer med en effektforsterker (eller to mono) eller PMA2000. Denne har faktisk muligheten til å benyttes som effektforsterker (dvs. ikke noe volum-tull ved surround, bruk da 3803 som forforsterker).
    Men hvis surround ikke er så viktig, så er det jo mange andre gode tips i tråden, både effekttrinn og integrerte.

Newcomer Claus sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2004
    Poster
    231
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Snickers-is
    Tror jeg ville støtte forslaget om Holfi til de høyttalerne. Jeg tror ikke akkurat en Parasound T-rex vil passe de høyttalerne så bra uten at jeg har hørt kombinasjonen.

T-rex?

Guru Snickers-is sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2003
    Poster
    11,171
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    T-rex er et dyr med mye krefter, men med langt mindre evne til å porsjonere dem pent og forsiktig. Tror ikke jeg ville hatt en sånn til å klø meg på ryggen

Newcomer Claus sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2004
    Poster
    231
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Snickers-is
    T-rex er et dyr med mye krefter, men med langt mindre evne til å porsjonere dem pent og forsiktig. Tror ikke jeg ville hatt en sånn til å klø meg på ryggen

Hmm...det forundrer meg at du har den oppfatningen. Har hatt 3 forskjellige Parasoundforsterkere, men har aldrig oppfattet dem som uraffinerte og grovkornede. Spesielt vil jeg nevne HCA 2200II Som jeg engang hadde med hjem til Tor Forsman, som lager VSS-høyttalerne. Han har et samarbeid med DP og er kompis med Leif Erntsen. De lo med litt dårlig skjult arroganse når vi koblet opp for å teste imot DP 6.3. Det tok ikke lang tid før Erntsen var tilnærmet askegrå i ansiktet. Parasounden spilte rett og slett bare mye bedre i hele frekvensområdet enn Dp'en.

Ut ifra din T-rex teori kan det virke som at du anser forsterkerne å inneha mer PA-egenskaper enn hifi egenskaper, det er jeg som du skjønner svært uenig i.

Jeg tror definitivt HCA 1500 hadde passet glimrende til Helicon 400. Det finnes selfølgelig bedre, men til prisen mener jeg den er nærmest uslåelig.

http://www.audioreview.com/Amplifier...5_1583crx.aspx

Guru Snickers-is sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2003
    Poster
    11,171
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det er noen år siden jeg hørte Parasound sist, men min beskrivelse siktet nok til litt PA-preg ja. Mulig de er litt mer raffinerte nå enn de var tidligere. Jeg har heller ikke hørt 1500-en.

Side 5 av 5 FørsteFørste 1 2 3 4 5

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •