*Frustrasjoon!* Pokker..Vennligst les og post!(Helicon/BogW) - Side 3

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 3 av 5 FørsteFørste 1 2 3 4 5 SisteSiste
Viser resultater 41 til 60 av 85
    Newcomer Claus sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2004
    Poster
    231
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Jeg vil på det sterkeste anbefale deg å teste ut Parasound HCA 1500 (2x205W 60 ampere). Dette er en vanvittig bra og kraftig forsterker som jeg har sett gå brukt til snaue 6K. Benyttet en slik tidliger på B&W Matrix 803 S3, dette fungerte strålende. Har testet endel forsterkere, også Cayin 252b, i mine øyne er Parasounden bedre og aspirerer mot high-end.

Moderator roffe sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2003
    Poster
    9,330
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Re: *Frustrasjoon!* Pokker.. Vennligst les og post!

Sitat Opprinnelig postet av Valiariaribenn
    Har hatt heliconene mine i over 2 uker nå.. Var veldig fornøyd med lyden, helt til jeg prøvde å koble over på B&W DM602. De ble helt klart slått KRAFTIG i bassen.. men i midten og toppen hørte jeg nesten ikke forskjell i det hele tatt!! Hva i all verden er galt? Er det meg, eller høyttalerne? Det jo 20 000 i prisforskjell! Kan vell ikke være forsterkeren som er såå dårlig..?
    Kommer vel litt på etterskudd her, men tar sjansen. En av B&Ws største styrker er Kevlar-mellomtoneenhetene. Jeg vil på påstå at de spiller bedre enn høyttalere til mange ganger prisen.
    Hvordan de yter i bassen, vet jeg ikke, men det sier jo litt at B&W for bassen bruker kevlarforsterket papir i sine beste høyttalere. Det stemmer sikkert at Daliene er bedre her.
    Har ikke hørt Helicon-diskantene. Personlig synes jeg rimelige B&W-høyttalere har en tendens til å være spisse og kliniske i diskanten.

Det som er viktig er at selv om Helicon slår B&W i bass og diskant, så er Kevlar-mellomtonene til B&W svært gode og spiller i klasse med høyttalere som er mye dyrere. Det er i mellomtonen stemmer og akustiske instrumenter er plassert. Diskanten brukes mest til overtoner (selv om S-er og cymbaler er plassert her). Dersom mellomtonen ikke er skikkelig på plass vil totalinntrykket bli at hele høyttaleren er dårligere. Jeg vil heller si at det er bra hvis Helicon-høyttalerne spiller like god mellomtone som B&W! Hvis de i tillegg er vesentlig bedre i bassen og diskanten så er nok alt slik det skal være.

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    103
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Tusen takk for fint inlegg, roffe!

Selv om jeg ikke på langt nær har like mye peiling som du, mener jeg kanskje at kommentarene dine om B&W mellomtonene var litt overdrevet.. Får vell motsi meg selv litt nå.. Heliconene er igrunnen bedre på alle områder.. Spesiellt på bassen! (Noe som er veldig naturlig, siden de går ned til 31hz) Hadde bare forventet meg litt større forskjell all over. Er selfølgelig veldig fornøyd med høyttalerne, og kunne ikke tenkt meg og byttet dem. Lyden virker mye mer komplett enn på 602'ene.

Likevel har jeg innsett at en surround receiver til 10k ikke er god nok. Derfor har jeg bestemt meg for å følge med på bruktforumene nå, fremover.. Hva skal jeg da se etter?

Medlem siden
    Apr 2003
    Poster
    9,330
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Valiariaribenn
    Selv om jeg ikke på langt nær har like mye peiling som du, mener jeg kanskje at kommentarene dine om B&W mellomtonene var litt overdrevet..
    Jeg synes ikke jeg overdriver, men nå har jeg ikke hørt B&W 602ene (men en del andre B&W-høyttalere), så jeg har nok ikke så mye peiling som du skal ha det til. Poenget mitt er at det etter min mening er diskanten som har vært B&Ws akkileshæl opp gjennom årene (litt for skarp og fremtredende etter min smak). Kevlar-elementene har vært her lenge, og det er nok ikke uten grunn. Jeg synes ihvertfall de spiller svært bra.

Har heller ikke hørt dine Helicon-høyttalere, så jeg uttaler meg bare ut fra hvordan B&W høres ut sammenlignet med høyttalere generelt. Flott at du er fornøyd med dine Dali Helicon. Jeg er litt misunnelig. At du forventer større forbedring er kanskje ikke så rart, men når man er oppe i High End-klassen (noe du ihvertfall er i nærheten av med dine høyttalere), så må man betale mye for små forbedringer... Slik er livet! Dyr, men herlig hobby.

Intermediate JD sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2003
    Poster
    2,695
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Som det ble nevnt, en effektforsterker til frontene. Og se nå for guds skyld også etter andre ting enn Denon og NAD. Som nevnt er det flere butikker her i landet enn Hi-fi klubben.

Tror jeg ville styrt unna hardware, og heller stilt spørsmål på hifisentralen.

Hvilken pris kunne du tenke deg, dersom du beholder 3803?

Medlem siden
    Apr 2003
    Poster
    9,330
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av JD
    Som det ble nevnt, en effektforsterker til frontene. Og se nå for guds skyld også etter andre ting enn Denon og NAD. Som nevnt er det flere butikker her i landet enn Hi-fi klubben.
    Hørte nylig (hos Hi-Fil) en Rotel effektforsterker koblet til en Denon AVC-A1D. Dette spilte svært bra. Derfor ville jeg vurdert et Rotel effekttrinn.
    Ellers ville jeg kanskje ventet bittelitt og sett hva som kommer på digitalforsterkerfronten nå. Anmeldelsene av monoblokkene fra Embla tyder ihvertfall på at det skjer en høylytt revolusjon på effekttrinn-siden i disse dager. Embla har også en stereoversjon på 2x250W som burde prøves (EMBLA Power 1.2 Effektforsterker). Prisen havner da på 8500,-, men jeg sier ikke hvor (vi er i feil tråd for det...). Det burde heve Heliconene til nivået de fortjener.

Merkelig at den digitale revolusjonen på effektforsterkersiden ikke får mer oppmerksomhet... :shock: Det er vel litt for mange produsenter som brenner inne med gamle produkter ennå...

Guru Peakman sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2003
    Poster
    5,232
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av roffe

Merkelig at den digitale revolusjonen på effektforsterkersiden ikke får mer oppmerksomhet... :shock: Det er vel litt for mange produsenter som brenner inne med gamle produkter ennå...
    Jeg syns nå det er kjekt med en varmovn til i stua.

Intermediate Frorrari sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2003
    Poster
    560
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har du prøvd å dempe rommet ditt noe? Jeg mener å huske at du har et rom på ca. 20 kvm? Prøv med litt tepper på veggene og på gulvet hvis du ikke allerede har det. Det kan gi deg et skikkelig løft og selv om det kanskje ikke alltid blir så pent er det veldig billig!

Du bør også eksprimentere litt med plassering også, hvis du har mulighet til det.

Intermediate martin sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2003
    Poster
    1,914
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har lest at rom med paralelle flater ikke har så bra akustikk som forskjellige vegger...
    Hva går det an å gjøre med det?

Medlem siden
    Apr 2003
    Poster
    2,695
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Bygge om.. 8) Eller bruke lydabsorbenter.

Medlem siden
    Dec 2003
    Poster
    1,914
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Noe sånt svar jeg tenkte meg ja..... :wink:

Medlem siden
    Dec 2003
    Poster
    560
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hyller som ikke er tomme, heller ikke stappfulle, er visst rimelig effektivt har jeg hørt.

Medlem siden
    Dec 2003
    Poster
    1,914
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Men tenk dere da, et rom som er perfekt for lyd skal det vel mye til for å få vakkert.....

Medlem siden
    Dec 2003
    Poster
    560
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Tror ikke det er så vanskelig, men veldig tidkrevende og krever mye planlegging.

Medlem siden
    Apr 2003
    Poster
    2,695
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Frorrari
    Tror ikke det er så vanskelig....
    I og med at dette er et tema som opptar mange, og det er like mange meninger som dagen er lang, så tror jeg dette kan bli oppfattet som noget arrogant. :wink:

Medlem siden
    Apr 2003
    Poster
    9,330
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av JD
    Tror ikke det er så vanskelig....
    I og med at dette er et tema som opptar mange, og det er like mange meninger som dagen er lang, så tror jeg dette kan bli oppfattet som noget arrogant. :wink:
    Hæh...? Er det arrogant? :?

Medlem siden
    Dec 2003
    Poster
    560
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg sa aldri at det ikke er vanskelig å få til et perfekt "lydrom". Jeg sa at jeg tror ikke det er så vanskelig å få det til og se pent ut... Hva som virker arrogant med det skjønner jeg ikke.

Medlem siden
    Dec 2003
    Poster
    1,914
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det jeg mente var vel som du sa frorrari, mye tid og planlegging iallefall...

Medlem siden
    Apr 2003
    Poster
    2,695
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg sa aldri at det ikke er vanskelig å få til et perfekt "lydrom". Jeg sa at jeg tror ikke det er så vanskelig å få det til og se pent ut... Hva som virker arrogant med det skjønner jeg ikke.
    Min feil... ops: Da er jeg self helt enig.

Intermediate jonia sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2004
    Poster
    696
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

High end forsterker er løsningen + sub

Bruker du en receiver på de rå høyttalerne?

Du må jo kjøpe deg high-end forsterker til disse, skal du få noe som matcher.

Har hørt heliconene på HIFIKlubben sammen med Holfi forsterker (integrert 2*100 Watt) og Holfi effektforsterker (3*100 watt) satt opp som 5.1 system med en dali 2*12 tommersbass. Det hele låt eventyrlig bra! De spilte på en Denon A1 dvd spiller.

Ikke sløs bort potensialet til slike fantastiske høyttalere med receiver! Det blir aldri så bra som en stereoforsterker. Velger du et oppsett som beskrevet over, vil du få både 5.1 og stereo i prima kvalitet.

mvh

Jonia

Side 3 av 5 FørsteFørste 1 2 3 4 5 SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •