vurderer sub kjøp trenger litt tips å hjelp

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 7 av 7
    Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2004
    Poster
    45
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

vurderer sub kjøp trenger litt tips å hjelp

vurderer å kjøpe meg en sub, bestilte meg nesten en SVS SB 12-plus,men tenkte jeg skulle høre litt me ekspertisen her inne først.
    skal hovedsakeli brukes til film,har begrenset me plass så størrelse er en faktor pris er en faktor.
    har følgende SUBer i tankene :SVS 12-plus , XTZ 99 W12 og MJ Acoustics 50 Mk2. har ikke hørt noen av demm men pris tester å størrelse passer bra. håper på noen svar me erfaringer fra disse kansje andre subber i samme klasse.

Expert HoJ sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    6,912
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Vær så snill.. Bruk søkerfunksjonen.. Det kryr av disse trådene..
    Kjeller :Talk Electronics Tornado 3; Golden Tube Audio SEP-1; REL Stampede; Magnepan MG12; Audio-Gd nfb-2.32DAC; Squeezebox v3/Vortexbox; Vinylsnurrer: Luxman PD272/DL110pu/MyGroov;
    Stue : Audio Pro Addon T8/SB Duet;
    Kjøkken : SB Boom.

Følg oss på Facebook... HIFI Norge

Expert da-ty@online.no sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    5,595
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Smile

Sitat Opprinnelig postet av pitt668
    vurderer å kjøpe meg en sub, bestilte meg nesten en SVS SB 12-plus,men tenkte jeg skulle høre litt me ekspertisen her inne først.
    skal hovedsakeli brukes til film,har begrenset me plass så størrelse er en faktor pris er en faktor.
    har følgende SUBer i tankene :SVS 12-plus , XTZ 99 W12 og MJ Acoustics 50 Mk2. har ikke hørt noen av demm men pris tester å størrelse passer bra. håper på noen svar me erfaringer fra disse kansje andre subber i samme klasse.
    Kjøp SVS du. Er det PB12 plus du tenker på så kan nok ikke den sammenlignes med de to andre. Ta deg en tur på hifi messa i Trondheim denne helgen. Da kan du se og høre SVS der, og få noen inntrykk.

Intermediate
    Medlem siden
    Feb 2007
    Poster
    1,229
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Plass kan man ikke bare trylle frem, og en SVS er stor, uansett hvilken modell, så hvis du ikke skal stille den klin opp til en vegg eller i et hjørne så vær sikker på at du kan få plass til den.
    Du finner vel mål på alle de aktuelle modellene du har tenkt deg så da er det bare å måle. Både SVS og XTZ gir mye for pengene, den siste vet jeg ikke noe om.

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2004
    Poster
    45
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av lurer
    Plass kan man ikke bare trylle frem, og en SVS er stor, uansett hvilken modell, så hvis du ikke skal stille den klin opp til en vegg eller i et hjørne så vær sikker på at du kan få plass til den.
    Du finner vel mål på alle de aktuelle modellene du har tenkt deg så da er det bare å måle. Både SVS og XTZ gir mye for pengene, den siste vet jeg ikke noe om.
    Denn siste var testet i nye hjemmekino sto ny referansesub i testen. var ganske liten SVS 35x35x36,5 å de e jo itj så stort. var på messa i dag å hørt på nånn store svs å dæmm hørtes bra ut. å dæmm har jo 45 dagers angrefrist så går jo an å senn den tebake vess denn ikke bli bra

Expert da-ty@online.no sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    5,595
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Smile

Sitat Opprinnelig postet av lurer
    Feil. SB12 er ikke stor. Den er mindre enn XTZ 99W12. Spiller meget bra. Det gjør jo også XTZ`n da. Litt bedre kalibreringsmuligheter på SVS`n. Men noe prisforskjell. Står det ikke på kronene så er vel valget enkelt.

Intermediate
    Medlem siden
    Feb 2007
    Poster
    1,229
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av da-ty@online.no
    Feil. SB12 er ikke stor. Den er mindre enn XTZ 99W12. Spiller meget bra. Det gjør jo også XTZ`n da. Litt bedre kalibreringsmuligheter på SVS`n. Men noe prisforskjell. Står det ikke på kronene så er vel valget enkelt.
    Ok, du har rett der Glemte helt den SB'en. Som regel tenker folk på PB, men SB12 er jo ganske snedig liten sak. Holdt på å velge den selv, men valge PB10 i stedet, da prisen var det store temaet for meg. Selv PB10 var godt over mitt egentlige budsjett, så der stoppet det desverre. Skulle gjerne hatt litt mer tuningmuligheter enn det som finnes på PB10.

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •