B&w 803d

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 1 av 3 1 2 3 SisteSiste
Viser resultater 1 til 20 av 51

Tråd: B&w 803d

Intermediate KentOve sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2007
    Poster
    3,971
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

B&w 803d

Jeg har lenge tenkt på å kjøpe meg B&W sine 803S, men satt her idag og tenkte, at hvorfor ikke spare litt lenger, å bare slå til med ett par 803D ?

Som skrevet tidligere i forumet på "receivere/forsterkere" , at jeg har lurt i å slå til med:

- Hegel CDP4A & Hegel H200.

eller..

- Electrocompaniet ECC-1 & Electrocompaniet ECi5.

Egentlig mest sist nevnte, de er det bare å levere inn til Resonans i Stavanger, hvor de kan få oppgradert dem til ett høyere nivå gjennom Electrocompaniet.

Spørsmålet er hva dere her inne tror om Hegel, eller Electrocompaniet til en høytaler som B&W 803D?

Håper på masse svar å meninger

Expert da-ty@online.no sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    5,595
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Smile

Sitat Opprinnelig postet av KentOve
    Jeg har lenge tenkt på å kjøpe meg B&W sine 803S, men satt her idag og tenkte, at hvorfor ikke spare litt lenger, å bare slå til med ett par 803D ?

Som skrevet tidligere i forumet på "receivere/forsterkere" , at jeg har lurt i å slå til med:

- Hegel CDP4A & Hegel H200.

eller..

- Electrocompaniet ECC-1 & Electrocompaniet ECi5.

Egentlig mest sist nevnte, de er det bare å levere inn til Resonans i Stavanger, hvor de kan få oppgradert dem til ett høyere nivå gjennom Electrocompaniet.

Spørsmålet er hva dere her inne tror om Hegel, eller Electrocompaniet til en høytaler som B&W 803D?

Håper på masse svar å meninger
    Hei hei. Støtter nok valget ditt her. Har du tolmodighet når det gjelder sparing, så hadde jeg gått for 803D. Super høyttaler. Er hakket bedre enn 803S. Spesielt diskanten. Har ikke hørt Hegel på B&W, men at Electrokompaniet er en god match til B&W er ingen tvil. Men tror du trenger en mere kraftfull forsterker enn ECi5. Blir alt for liten til 803D. Nye Nad M3 skal også være en topp kombinasjon med 803D. Ca samme prisklasse som ECi5.

Stereo - Forsterker | Hi-Fi Klubben: NAD M3 Integrert forsterker

Hva med forforsterker og sluttrinn da? Kunne det være av noen interresse?
    Hadde da MA Oberon 6.1 i tankene til sluttrinn.
    Forforsterker må nok andre hjelpe til med

Intermediate B&W'Eier sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    1,323
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hva med PS forforsterker? Lest masse godt om noen av dem jeg vet om, som jeg egentlig ikke husker navnet på :shock: Men skal visst være bra da :-) Evt Elektrocompaniet EC4.7 eller 4.8 hadde også blitt bra vil jeg tro.

Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    5,595
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Smile

Sitat Opprinnelig postet av B&W'Eier
    Hva med PS forforsterker? Lest masse godt om noen av dem jeg vet om, som jeg egentlig ikke husker navnet på :shock: Men skal visst være bra da :-) Evt Elektrocompaniet EC4.7 eller 4.8 hadde også blitt bra vil jeg tro.
    Effekttrinn du tenkte på?

Intermediate marsboer sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2005
    Poster
    3,764
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har hatt 802D i snart et år nå, og hatt dem på følgende utstyr:
    Denon AVR2807 som pre med NAD M25 som effekt
    NAD M15 med NAD M25 som effekt
    NAD M3 i stereo
    EC 4.8 og AW400 som effekt

Dessverre er det slik at det ikke nytter å bruke rimelig elektronikk på dette utstyret dersom du vil ha virkelig god lyd. Til og med surroundutstyr til 50k fikk ikke frem godlyden på skikkelig måte. Her er det dedikert stereovei som gjelder og dyr elektronikk som matcher for å få skikkelig god lyd som yter høytalerne respekt. Når det er sagt så fungerte M3 meget bra, men EC er mer enn ett hakk over for å si det slik. EC er forøvrig en meget god match til B&W.
    803D ryktes å være enda verre å drive enn 802D, så du vil nok få en liten utfordring mtp elektronikk.

La meg slippe det hjerteskjærende synet av nok et par D-serie høytalere på "rimelig" jalla-elektronikk. Har hørt folk som har kalt 802D den mest misbrukte high-end høytaleren der ute - og da tenker de på hvilken elektronikk de blir koblet opp på. Selv skammer jeg meg over at jeg i det hele tatt trodde det skulle gå bra med en puslete Denon surround-pre. Men dessverre var det alt økonomien kunne tillate ved nevnte tidspunkt.

Medlem siden
    Nov 2007
    Poster
    3,971
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av da-ty@online.no
    Hei hei. Støtter nok valget ditt her. Har du tolmodighet når det gjelder sparing, så hadde jeg gått for 803D. Super høyttaler. Er hakket bedre enn 803S. Spesielt diskanten. Har ikke hørt Hegel på B&W, men at Electrokompaniet er en god match til B&W er ingen tvil. Men tror du trenger en mere kraftfull forsterker enn ECi5. Blir alt for liten til 803D. Nye Nad M3 skal også være en topp kombinasjon med 803D. Ca samme prisklasse som ECi5.

Stereo - Forsterker | Hi-Fi Klubben: NAD M3 Integrert forsterker

Hva med forforsterker og sluttrinn da? Kunne det være av noen interresse?
    Hadde da MA Oberon 6.1 i tankene til sluttrinn.
    Forforsterker må nok andre hjelpe til med
    Hei

forforsterker og sluttrinn er av interresse ja. Så også på dette Electrocompaniet oppsette når jeg var innom Resonans i Stavanger på Tirsdag. Fant ut at dette ble litt dyrt, så da tenkte jeg bare å gå for en ECi5 midlertidig. Og etter hvert bygge ut denne, når økonomien ble bedre. NAD sin M3 brukte jeg, når vi prøvde ut 803D på klubben, men er ikke og har aldri vært noe særlig stor fan av NAD :/

Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    5,595
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Smile

Holder en knapp på MA Oberon 6.1 pluss en god forforsterker. Kanskje Marboer har et bra tips. Har selv hørt div 800 serie med MA. Siller hel topp. Da med Arcam som preamp.

Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    5,595
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Smile

Hei

forforsterker og sluttrinn er av interresse ja. Så også på dette Electrocompaniet oppsette når jeg var innom Resonans i Stavanger på Tirsdag. Fant ut at dette ble litt dyrt, så da tenkte jeg bare å gå for en ECi5 midlertidig. Og etter hvert bygge ut denne, når økonomien ble bedre. NAD sin M3 brukte jeg, når vi prøvde ut 803D på klubben, men er ikke og har aldri vært noe særlig stor fan av NAD :/
    Er egentlig ikke Nad fan selv. Men den Nye M serien forandret syne på det. Både utseende og lydmessig.

Medlem siden
    Nov 2007
    Poster
    3,971
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av marsboer
    Har hatt 802D i snart et år nå, og hatt dem på følgende utstyr:
    Denon AVR2807 som pre med NAD M25 som effekt
    NAD M15 med NAD M25 som effekt
    NAD M3 i stereo
    EC 4.8 og AW400 som effekt

Dessverre er det slik at det ikke nytter å bruke rimelig elektronikk på dette utstyret dersom du vil ha virkelig god lyd. Til og med surroundutstyr til 50k fikk ikke frem godlyden på skikkelig måte. Her er det dedikert stereovei som gjelder og dyr elektronikk som matcher som gjelder for å få skikkelig god lyd som yter høytalerne respekt. Når det er sagt så fungerte M3 meget bra, men EC er mer enn ett hakk over for å si det slik. EC er forøvrig en meget god match til B&W.
    803D ryktes å være enda verre å drive enn 802D, så du vil nok få en liten utfordring mtp elektronikk.

La meg slippe det hjerteskjærende synet av nok et par D-serie høytalere på "rimelig" jalla-elektronikk. Har hørt folk som har kalt 802D den mest misbrukte high-end høytaleren der ute - og da tenker de på hvilken elektronikk de blir koblet opp på. Selv skammer jeg meg over at jeg i det hele tatt trodde det skulle gå bra med en puslete Denon surround-pre. Men dessverre var det alt økonomien kunne tillate ved nevnte tidspunkt.
    Er du kjent me ECi5? Mener du denne er ALT for liten, inntil videre? Hva annen løsning kan jeg ha ?
    Viss jeg kjører en Ec 4,8 ilag med AW250R da?
    Som sagt tidligere i denne tråden er jeg ikke særlig stor fan av NAD, hva tenker du om H200 til Hegel ?

Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    5,595
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Er du kjent me ECi5? Mener du denne er ALT for liten, inntil videre? Hva annen løsning kan jeg ha ?
    Som sagt tidligere i denne tråden er jeg ikke særlig stor fan av NAD, hva tenker du om H200 til Hegel ?
    AW250R skal nok klare det med glans

Medlem siden
    Nov 2007
    Poster
    3,971
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    AW250R skal nok klare det med glans
    Tror det kan være bra ja Blir jo straks mye bedre, men kjøpe jeg en AW250R, slipper jeg å kjøpe 2 stk monoblokker til en syk pris

Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    5,595
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Smile

Tror det kan være bra ja Blir jo straks mye bedre, men kjøpe jeg en AW250R, slipper jeg å kjøpe 2 stk monoblokker til en syk pris
    MA Oberon 6.1 koster 18K for paret. Ikke gal pris.

Medlem siden
    Nov 2007
    Poster
    3,971
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    MA Oberon 6.1 koster 18K for paret. Ikke gal pris.
    Neida, kan fint leve med den prisen. Men nå er jeg da lærling. Å har ikke alverdens penger, selv om jeg sparer og jobber mye overtid. Så tror jeg slipper bedre unna med en cd spiller, forforsterkeren og to kanals , enn å kjøpe med to 2stk av de to blokkene

Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    5,595
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Smile

Neida, kan fint leve med den prisen. Men nå er jeg da lærling. Å har ikke alverdens penger, selv om jeg sparer og jobber mye overtid. Så tror jeg slipper bedre unna med en cd spiller, forforsterkeren og to kanals , enn å kjøpe med to 2stk av de to blokkene
    De dukker stadig opp på AVtorget. Kan jo kjøpe brukt. Mye penger å spare.

Medlem siden
    Dec 2005
    Poster
    3,764
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det jeg har fått inntrykk av er at det ikke er mengden Watt som er problemet, men kvaliteten. Hegel vs EC er to ganske forskjellige ting. Hegel kan fungere meget bra siden den er kjent for en ganske stram gjengivelse. Jeg tror imidlertid det kan bli litt lite sprekt sammen med B&W, så her tror (legg merke til tror!) jeg at EC vil være en bedre match.

Har ikke hørt ECi5, men den leverer bra med strøm også når impedansen faller, faktisk helt ned til 0.5 ohm slik som vanlig er med EC utstyr. Denne vil nok fungere ganske bra.
    EC 4.8 sammen med AW250R er min soleklare favoritt av de du nevner, men koster også vesentlig mer. Men da er du i ekte high-end land også når det gjelder elektronikk. Dette vil belønnes i form av vesentlig bedre holografi, mer avslappet spillestil og mer oppløsning og trøkk fra hele frekvensregisteret.
    Har forøvrig sammenlignet alle EC's effekttrinn fra AW120 og oppover helt til NEMO blokkene i samme rom og anlegg, og jeg må inrømme at 250R klarer seg svært bra også i forhold til AW400 og NEMO. Til prisen av 250R får du også AW180 monoblokkene, og disse har faktisk noe bedre lydkvalitet. De har bedre holografi/stereoperspektiv og gir inntrykk av å være minst like sterke som AW250. Den største forskjellen mellom AW180 og 250R er at 250'en består av 2xAW180 men med større strømforsyning. Den bedre lyden stammer dermed fra at de er monoblokker. Jeg synes med andre ord at forbedringen i lydkvalitet var større enn forbedring pga ekstra effekt (som jeg ikke merket noe til når jeg testet).AW120 spiller også svært bra bare så det er sagt. Kanskje kan en løsning være å kjøpe en AW120 nå, og en ny AW120 senere når økonomien har kommet seg. Da kan du brokoble disse til to stk AW400! Du kommer forøvrig IKKE til å lide noen nød med bare én AW120 heller, med mindre ditt fokus ligger i å spille til elementene hopper ut av kassa og i fanget ditt!

Så listen min målt etter lydkvalitet ser slik ut:
    1. EC 4.8 - 2xAW180 (ser mye stiligere ut en 250R i mine øyne også)
    2. EC 4.8 - AW250R
    3. EC 4.8 - AW120
    4. Hegel 200?/NAD M3 - Har faktisk ikke hørt Hegel, så denne tas på feelingen og det jeg har hørt av den største Hegel effekttrinn/pre-komboen.
    5. ECi5? Har ikke hørt denne. Men har hørt en del om at de integrerte EC forsterkerne ikke er på samme nivå som effekttrinnene.

Newcomer
    Medlem siden
    Jun 2005
    Poster
    35
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Kan Lyngdorf TDA 2200 være et alternativ? Den fungerer veldig bra på 802D

Medlem siden
    Dec 2005
    Poster
    3,764
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Den har jo fått mye bra kritikk, så absolutt. Den har nok en ganske forskjellig lyd i forhold til EC, så jeg personlig er ikke i tvil om jeg ville foretrukket. Men dette går på smak og behag. Begge deler gir svært god lyd - bare forskjellig!

Medlem siden
    Dec 2005
    Poster
    3,764
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Apropos:
    En som selger EC 4.7 og AW250R samlet her

Electrocompaniet AW 250-R og EC 4.7

Medlem siden
    Nov 2007
    Poster
    3,971
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av marsboer
    Det jeg har fått inntrykk av er at det ikke er mengden Watt som er problemet, men kvaliteten. Hegel vs EC er to ganske forskjellige ting. Hegel kan fungere meget bra siden den er kjent for en ganske stram gjengivelse. Jeg tror imidlertid det kan bli litt lite sprekt sammen med B&W, så her tror (legg merke til tror!) jeg at EC vil være en bedre match.

Har ikke hørt ECi5, men den leverer bra med strøm også når impedansen faller, faktisk helt ned til 0.5 ohm slik som vanlig er med EC utstyr. Denne vil nok fungere ganske bra.
    EC 4.8 sammen med AW250R er min soleklare favoritt av de du nevner, men koster også vesentlig mer. Men da er du i ekte high-end land også når det gjelder elektronikk. Dette vil belønnes i form av vesentlig bedre holografi, mer avslappet spillestil og mer oppløsning og trøkk fra hele frekvensregisteret.
    Har forøvrig sammenlignet alle EC's effekttrinn fra AW120 og oppover helt til NEMO blokkene i samme rom og anlegg, og jeg må inrømme at 250R klarer seg svært bra også i forhold til AW400 og NEMO. Til prisen av 250R får du også AW180 monoblokkene, og disse har faktisk noe bedre lydkvalitet. De har bedre holografi/stereoperspektiv og gir inntrykk av å være minst like sterke som AW250. Den største forskjellen mellom AW180 og 250R er at 250'en består av 2xAW180 men med større strømforsyning. Den bedre lyden stammer dermed fra at de er monoblokker. Jeg synes med andre ord at forbedringen i lydkvalitet var større enn forbedring pga ekstra effekt (som jeg ikke merket noe til når jeg testet).AW120 spiller også svært bra bare så det er sagt. Kanskje kan en løsning være å kjøpe en AW120 nå, og en ny AW120 senere når økonomien har kommet seg. Da kan du brokoble disse til to stk AW400! Du kommer forøvrig IKKE til å lide noen nød med bare én AW120 heller, med mindre ditt fokus ligger i å spille til elementene hopper ut av kassa og i fanget ditt!

Så listen min målt etter lydkvalitet ser slik ut:
    1. EC 4.8 - 2xAW180 (ser mye stiligere ut en 250R i mine øyne også)
    2. EC 4.8 - AW250R
    3. EC 4.8 - AW120
    4. Hegel 200?/NAD M3 - Har faktisk ikke hørt Hegel, så denne tas på feelingen og det jeg har hørt av den største Hegel effekttrinn/pre-komboen.
    5. ECi5? Har ikke hørt denne. Men har hørt en del om at de integrerte EC forsterkerne ikke er på samme nivå som effekttrinnene.
    Jeg ble i hvertfall en smule smartere av det du skrev her Er ikke så _veldig_ kjent me Electrocompaniet sine produkter, men ble overrasket posetivt da jeg hørte det.

Det hele er veldig vanskelig, når du skal bruke så mye penger, pluss at du må finne noe som du kan trives godt med. Jeg vet at Hegel duger, ( for mine ører hverfall ) , og igår fikk jeg strålende gode tilbud både på Hegel CDP4A ilag med Hegel H200, og ett kjempe tilbud på Hegel CDP4A sammen med Hegel P4A og H4A. Begge sett komplett med signal kabler.

Har handle for noen titusener på Hifi Center Kjeden, så skulle egentlig bare mangle

Intermediate
    Medlem siden
    Oct 2007
    Poster
    1,841
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Når det kommer til NAD M3 og B&W 803D, så bør du hvertfall like bass.
    Fikk en følelse av at M3 har et sinnsykt trøkk i bånn kontra
    Lyngdorf hvertfall. Personlig elsket jeg virkelig M3 og 803D, og det er ingen
    tvil om at jeg hadde valgt den comboen av NAD og Lyngdorf. :-)

EC har jeg aldri hørt :-(

Side 1 av 3 1 2 3 SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •