Proson reality 69 - hvordan låter disse?

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 14 av 14
    Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2007
    Poster
    262
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Post Proson reality 69 - hvordan låter disse?

Hei, jeg har netopp kjøpt meg et par proson reality 69 lys tre, på netthandelen. Betalte rundt 2000kr for dem, hvordan låter disse iforhold til prisen?

Jeg har også for et år siden sitt disse på hifi center til 8000kr stemmer dette?

Jeg har jo dc15 men tenkte å bruke proson som en høytaler til fest å morro ute på fester. Jeg gidder ikke ødelegge dc15 mine på tut å kjør fester.

Noen som vil si litt info om de? hvordan de spiller, bla bla.. posetive å negative ting..

Newcomer
    Medlem siden
    Apr 2007
    Poster
    75
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    hei kjøpte også disse på netthandelen,
    de spiller utrolig rent og pent til den prisen men er litt spinkel i bassen spør du meg.

Intermediate kakehode sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2004
    Poster
    1,191
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av GunnarM
    Hei, jeg har netopp kjøpt meg et par proson reality 69 lys tre, på netthandelen. Betalte rundt 2000kr for dem, hvordan låter disse iforhold til prisen?

Jeg har også for et år siden sitt disse på hifi center til 8000kr stemmer dette?

Jeg har jo dc15 men tenkte å bruke proson som en høytaler til fest å morro ute på fester. Jeg gidder ikke ødelegge dc15 mine på tut å kjør fester.

Noen som vil si litt info om de? hvordan de spiller, bla bla.. posetive å negative ting..
    Kan rocke kåken de høyttalerne der, men det fordrer skikkelig forsterker av den strømsterke sorten. En rimelig hjemmekinoreciever holder definitivt ikke mål, du må til med minst 100 skikkelige watt, så da er det effektforsterker som gjelder. Siste tiden jeg hadde dem var de tilkoblet en Harman/Kardon PA2400, og det var definitivt råkkenråll! Ikke noe for kammermusikk kanskje, men fett, tungt og veldig morro, noe som ikke var tilfellet med mindre forsterkere...

Mine var nettopp de som HFC solgte første tiden, og de kostet vel helt i starten 10000 om jeg ikke husker feil, senere solgte de en MkII-modell for 6000. De utgavene som selges på netthandelen tør jeg ikke si mye sikkert om, men de har andre elementer enn den originale utgaven, og er da skrekkelig mye billigere, så innvendig er kanskje ikke alt like bra som før?

Medlem siden
    Feb 2004
    Poster
    1,191
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av selbekk
    hei kjøpte også disse på netthandelen,
    de spiller utrolig rent og pent til den prisen men er litt spinkel i bassen spør du meg.
    Da mistenker jeg igjen at innmaten, og som nevnt elementene, ikke er som før. Mitt gamle par R69 er nå overtatt av av kompis som har samme forsterker som deg H/K AVR245, og det låter overraskende "fett" og fyldig. Ganske rak motsetning i forhold til din beskrivelse av spinkel bass, så da spørs det om gamle og nye modeller er så skrekkelig identiske innvendig...
    Klart, han hadde bare hatt godt av mer effekt, er begrenset hvor langt en liten receiver, selv som den er så sterk som H/K AVR245, kan dra en så diger høyttaler, men spinkelt? Nei.
    Skal også sies at hans par er etter å ha tjenestegjort hos meg grundig innspillt, er ditt par ferdig innspillt?

Newcomer
    Medlem siden
    Apr 2007
    Poster
    75
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av kakehode
    Da mistenker jeg igjen at innmaten, og som nevnt elementene, ikke er som før. Mitt gamle par R69 er nå overtatt av av kompis som har samme forsterker som deg H/K AVR245, og det låter overraskende "fett" og fyldig. Ganske rak motsetning i forhold til din beskrivelse av spinkel bass, så da spørs det om gamle og nye modeller er så skrekkelig identiske innvendig...
    Klart, han hadde bare hatt godt av mer effekt, er begrenset hvor langt en liten receiver, selv som den er så sterk som H/K AVR245, kan dra en så diger høyttaler, men spinkelt? Nei.
    Skal også sies at hans par er etter å ha tjenestegjort hos meg grundig innspillt, er ditt par ferdig innspillt?

mine var godt innspilt de og men har ikke disse lenger,når jeg hadde de kjørte jeg en nad 216 på de,men synes de var litt spinkel i bassen ja,han jeg solgte de til var helt enig i det.kan stemme dette med at det er andre elementer i disse en orginalene som du sier.

Intermediate B&W'Eier sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    1,323
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitter andre elementer i dine selbekk. De gammle har en god del mye mer trøkk. Men det spiller like pent i de nye som dem gammle da, men mangler desverre mye i bunn til å være en så stor høyttaler.

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2007
    Poster
    262
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    jaja, men alle kan vel vær enig om at 2400kr på døra ikke var så helt gale for noen sånne høytalere vel??

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2007
    Poster
    262
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har prøvd dem litt, men sant det dere sier, bassene i disse holder ikke mål. Når man legger litt press på dem så lager dem en liten knirke lyd alle 4 bassene ... Når jeg spiller litt høyt hører jeg d veldig lavt når jeg legger hode inntil at d lager litt ulyd. Høres ut som om dem har bommet på sentreringa av bassene spolen å magneta..:???: Men dette høres nesten ikke. Det vil kanskje bli litt bedre med tida

Intermediate svensken sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2006
    Poster
    774
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av GunnarM
    Har prøvd dem litt, men sant det dere sier, bassene i disse holder ikke mål. Når man legger litt press på dem så lager dem en liten knirke lyd alle 4 bassene ... Når jeg spiller litt høyt hører jeg d veldig lavt når jeg legger hode inntil at d lager litt ulyd. Høres ut som om dem har bommet på sentreringa av bassene spolen å magneta..:???: Men dette høres nesten ikke. Det vil kanskje bli litt bedre med tida
    har du spilt de inn? jeg hadde no av det samme problemmet med mine stratego 210 men etter en del timers innspillingstid ble det borte.

mvh jonas

Newcomer
    Medlem siden
    Apr 2007
    Poster
    75
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av svensken
    har du spilt de inn? jeg hadde no av det samme problemmet med mine stratego 210 men etter en del timers innspillingstid ble det borte.

mvh jonas
    var på fest i går å hørte proson fra hifi centret å det var noe helt annet spør du meg.eller er det bare jeg som surrer?

Medlem siden
    Feb 2004
    Poster
    1,191
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Mange som surrer litt tror jeg her, så jeg skal sortere litt så alle vet hvem, hva og når.
    Den første R69-modellen, alstå den i kirsebær, uten ekstra frontplate og med helsorte elementer ble kun forhandlet av HFC, og kostet veiledende 10000 i starten. Dette sank så til 8000, og når MkII-modellen kom kostet denne 6000.
    På samme tid ble det også lansert en Top 10SAH-modell som kostet halvparten så mye, og utenom at elementene så like ut var det i praksis en billig-utgave av R69, og ble kun solgt av diverse nettforhandlere og selvstendige butikker.

Senere versjoner av R69 har plutselig havnet på priser under 4000, og som vi ser her rapporteres det om tynn lyd, lite bass og i det hele tatt, veldig lite forenlig med mitt inntrykk av den originale R69. Elementene er åpenbart ikke samme som tidligere, men det vil være naturlig å anta at kvaliteten totalt sett ikke er helt på nivå. Og uansett modellutgave har Top 10 SAH-modellen alltid vært en billigutgave av R69, men nå later det til at all Proson har returnert til "billigland".

Så for de som savner den originale R69 er mitt tips Qln Artech 12. Koster litt mer, men vel verdt pengene. Tilsynelatende nesten identiske modeller merket "Proson" eller "Genexxa" er billige utgaver av denne igjen, på samme måte som den første R69 kontra Top 10 SAH.

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2007
    Poster
    262
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    :-D Jeg har hatt disse proson høytalerene 1.5m fra hverandre å med 10cm til bakveggen, dette syntes jeg var spinkelt. men idag når jeg så min anledning dro jeg høytalerene med 4 -5 m mellom høytalerene og dro dem 1m ut på gulvet, satt meg i sofaen å spilte litt. Da hørtes dem plutselig ut som 2 nye høytalere, det ble faktisk bra bass trøkk i dem, dem låt faktisk bra Men tror jeg henter min dc15 fra gjesterommet og setter dem i stua igjen

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2007
    Poster
    262
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Solgte mine idag jeg:P fikk 3400 for dem

Newcomer
    Medlem siden
    Jul 2006
    Poster
    7
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ser det blir skrevet litt av kvart ang desse høgtalarane. Og at mk3 versonen av dei ikkje kan ha same kvalitet på innmaten osv. Har no hatt dei sida mai og brukte då ei yamaha rx797 stereoforsterker på 2*100w i 8ohm. Då spelte dei heilt ok. No har eg bytta ut den forsterkeren med ein VINCENT SV-226 Mk II stereoforsterker. Då fekk eg plutselig høre at desse høgtalerane har mykje å levere om forsterkeren har nokk med seriøst power så eg er veldig fornøgd med høgtalerane når det både gjeld lydkvalitet og bass! speler meget djupt med den forsterkaren eg har no.:-D

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •