Svakeste ledd i billig XTZ surround

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 10 av 10
    Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2007
    Poster
    57
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Svakeste ledd i billig XTZ surround

Lillebroren min skal flytte ut hjemmefra og leie med en kamerat. Denne kameraten har kjøpt en flat-tv. Min bror tenker å bidra med et lite surround høytaler anlegg (han har en ok surround receiver fra før), og har spurt meg om råd. Kriteriene er at det må være surround og at det ikke bør koste mer enn 3000 kr. Det bør også se bra ut. Jeg har kommet fram til dette oppsettet på Fyndbörsen:

4x XTZ 70 hvit (front og bak) ~1200SEK
    1x XTZ 99 WMT CENTER Black Piano Painting ~800SEK
    1x XTZ 99 W8.16 High Glossy Black (sub) ~1500SEK

Totalt 3500SEK, som blir like under 3000NOK.

Svakeste ledd blir vel kanskje frontene? Men senteren og subben kan kanskje bidra nok på film til at det blir bra? Film er åpenbart viktigere for dem enn musikk. :?

Intermediate bjarne82 sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    1,566
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    hvor holder du til hen?

Jeg har et par nesten ubrukte xtz 80 gulvstående på loftet...

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2007
    Poster
    58
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg går ut fra at du da har tenkt å hente dette i Sverige? Skal det sendes med posten over grensa blir nok pakken stoppet i tollen...

Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    1,973
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Kjøp deg minimum opp til bokhyllehøyttalerne i XTZ 80 settet!
    De fikk best i test sammen med 80 center og 10.16 subben i "Hemmabio" i juli i år!

Jeg har også noen XTZ 80 gulvstående tilsalgs hvis det skulle være av interesse!

MVH Johan

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2007
    Poster
    57
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Bjarne: Oslo. Jeg er egentlig ikke så hypp på gulvstående i utgangspunktet, og er litt skeptisk til innebygd sub. Mulig jeg tar feil, men de er uansett for store.

Homey: Jeg kommer til å hente dem i Sverige. Er relativt ofte i Göteborg og det blir garantert en tur før jul så da tar jeg liksågodt omveien om fyndbörsen. Satser på å få med brodern, så blir det doble kvoter på hifi ++

Zeke: Ja, kanskje vi skal gjøre en oppgradering til XTZ 80 foran. Men jeg tror bakhøytalerne må være små og usynlige som hvite XTZ 70. Vil det hjelpe merkbart?

Jeg har så godt som bestemt at W8.16 i piano skal inngå. Det er jo en sexy liten sak. Jeg vurderer en W10.16 til meg selv også!

Centeren jeg har valgt (XTZ 99 WMT CENTER) er trinnet over den som følger med "XTZ 80-pakken", for den skulle visst være svakheten i pakken. Er det et lurt valg eller blir det dumt å bruke 1/4 av budsjettet på center?

Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    1,973
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg har som sagt selv dette XTZ 80 systemet, med senteren i samme.

Jeg ville kjøpt 80 bokhyllehøyttalerne og 80 center. Jeg synes centeren gjør en god jobb og synes det blir litt waste å kjøpe den mye dyrere centeren hvis du skal ha 70 satelittene!

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2007
    Poster
    57
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ja, forsåvidt enig i at 80 senteren holder i dette oppsettet. Men jeg følte vel at det var liten prisforskjell på fyndbörsen når jeg sammenlignet med surround.no. I Sverige koster de SEK 490 vs.795, mens i Norge blir det NOK 590 vs.1490.

Med det dyreste valget på senter, kan han jo oppgradere senere ved å kjøpe XTZ 93 WMT til front, sette 80 bak og ta ut 70. :razz:

Hvordan kobles egentlig slike satellitt-høytalere til resten av anlegget? Betyr satellitt det samme som trådløs? Fant ikke dette i specs på xtz.se.. mulig det er for basic

Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2006
    Poster
    13
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Zeke1983 - kan du si litt om dette XTZ 80 settet som du har.
    Hvordan fungerer det lydmessig, sterke og svake sider. Er nyskjerrig på dette selv, som et billig surround sett. Har ikke funnet andre omtaler enn den som er nevnt i Hemmabio.
    Er det andre også som har kommentarer til dette settet.

Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    1,973
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    For pengene er det et røverkjøp. Høyttalerne gir fin og klar lyd, men jeg synes de trenger litt innspilling! ( dete gjelder jo forsåvidt de fleste høyttalere da men..)De åpner seg veldig mye i forhold rett opp av esken og blir mye mer dynamiske og behagelige å høre på.

Frontene går dypt i bassen, mangler kanskje litt mellomtone, men fin og oppløst diskant. kan spille HØYT med relativt billige receivere. Leste om en som dro hele settet med en pioneer vsx-416.
    Centeren og surround høyttalerne er veldig bra. Til film er de kanon! som rene stereohøyttalere mangler de vel kanskje oppløsning og litt mellomtone som sagt, men dette er vel et velkjent problem i disse prisleiene.

Jeg er kjempefornøyd med mine til prisen og tror ikke de står mye tilbake for
    Jeg skal forøvrig selge mitt, hint hint!

MVH Johan

Intermediate
    Medlem siden
    Oct 2006
    Poster
    557
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hei. Hvordan er egentlig disse XTZ 70? Planlegger å kjøpe til mor for å gi et lite løft, bør vel være en del bedre enn høytalerne på mors gamle 28" tv vel?

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •