Audiovectors nye S3-serie - Side 2

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 2 av 2 FørsteFørste 1 2
Viser resultater 21 til 36 av 36
    Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2007
    Poster
    158
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget annonser
    1
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Det er lenge siden jeg ble imponert av buede sidevegger. T.o.m billigste sort Proson-høyttaler har jo hatt dette lenge, så det holder ikke at det er kun dette som er det "nye" + litt kosmetisk blingbling. Det er ikke meningen å være så negativ, jeg vil gjerne like Audiovector. Ja, det viktigste er kanskje hvordan det låter, siden de tross alt ikke ser direkte stygge ut. (spesielt i den mørke valnøtt-finishen) Får da bare håpe at de låter MYE bedre enn Mi serien. Det bør de iogmed at prisene har steget endel.

Burmester-høyttaleren var bare en illustrasjon for diskanten. Med en slik finish kunne ingenting tiltalt meg samme hvor smekker formen ellers var Skulle ønske AV bare kunne gå vekk fra AMT-diskant-inni-vanlig-diskant designet. Sikkert for at den skal være oppgraderbar fra Signature m.h.t til hullene og slikt. Men hvor mange er det som egentlig oppgraderer sinne AV-høyttalere. Det er ca 0. (Mye lettere for butikken å ta innbytte og selge opp f.eks) Tror også det er uheldig m.h.t diffraksjon at diskanten er slik, med bl.a 4 skruer som stikker ut i selge munningen til diskanten. Da ville jeg nok foretrukket noe lignende Burmester eller f.eks

Ellers er jeg også svært skeptisk hvordan det kan være nok med 3 skruer for å holde basselementene på plass.
    Ønsketanke: Jeg liker godt grunndesignet men hadde ønsket en mer diskré utforming på diskanten, egen mellomtone, og en ekstra bass, samt innfelte elementer. DA hadde det det blitt en kongehøyttaler på alle måter! =)

Active Dr. Hi-Fi! sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2006
    Poster
    427
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Capitaine
    Ønsketanke: Jeg liker godt grunndesignet men hadde ønsket en mer diskré utforming på diskanten, egen mellomtone, og en ekstra bass, samt innfelte elementer. DA hadde det det blitt en kongehøyttaler på alle måter! =)
    Har du noen gang hørt M3/Mi3 Avantgarde...? Er sikker på at denne nye serien i likhet med Audiovetors tidliggere serier spiller serdeles bra. Var mye diskusjon da Mi3 avantgarde overtok for M3 avantgarde om at den eldste var best.. Håper ikke det er noen tvil om hvem som er kongen i dette tlfellet...

Intermediate RS sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2004
    Poster
    676
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har selv AV M3 avantgarde og er meget fornøyd. Har pr.nå ikke hørt noen høyttaler i denne størrelsen som takler bass så bra. Innfelling og antall skruer kaller jeg tullprat.
    Designet kunne klart vært mer spennende og er ikke sikkert på om S3 var det som skulle til.
    Har hele tiden ment at AV har bommet med en høyttaler til 13000 ser tilnærmet lik ut som en til noen 40000.- Oppgradering vil i de fleste tilfeller koste mer enn et bytte til modellen en ønsker.

Newcomer Gøffo sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2005
    Poster
    299
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Smile

Har selv MI3 Avantgarde.
    Herlighet hvor mye tull det kommer her fra.

Intermediate
    Medlem siden
    Nov 2004
    Poster
    2,793
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hmm, har du tull med høyttalerne?

Newcomer
    Medlem siden
    May 2008
    Poster
    252
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av torgeir
    Jeg tror jeg er forelsket!
    Jeg må få tafset på herligheten
    Audiovector lager etter min mening de peneste høyttalerene pr.krone på markedet.

Newcomer Journeyman sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2005
    Poster
    86
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Støttes 100%. Den nye S3 serien synes jeg er lekker

Intermediate KentOve sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2007
    Poster
    3,971
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg startet mitt "HiFi-Eventyr" med Audiovector høyttalere, og det var ett meget hyggelig bekjentskap

Jeg hadde i mange år Audiovector M3 med en Harman Kardon surr. receiver, det spilte faktisk meget bra. Så koblet jeg Audiovectorene opp på System 4 riggen min fra Hegel, å det spilte helt hinsides - tatt i betraktning at de kostet 14k paret for x-antall år siden.

Jeg ser ikke bort i fra at jeg prøver meg på den nye S3 serien en gang med tiden, men da blir det med Naim elektronikk som jeg hører skal være en helt rå match med Audiovector.

Intermediate Mute sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2005
    Poster
    840
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Audiovector presenterer nyheter under messen i München.

K serien oppgraderes og vidreutvikles. Bedre følsomhet lover veldig bra, selv om den allerede var god. Byggekvaliteten ser også bedre ut.

Kommer også on-wall utgave av S-serien. 6 serien også oppgradert.

Kan noen hoste opp bilder fra messen og dele med oss?

Medlem siden
    Apr 2005
    Poster
    86
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av KentOve

Jeg ser ikke bort i fra at jeg prøver meg på den nye S3 serien en gang med tiden, men da blir det med Naim elektronikk som jeg hører skal være en helt rå match med Audiovector.
    Har lyttet til S3 Sig og Avantgarde hvor jeg byttet mellom en EC rigg og den største Naim integrerte. EC synes jeg fungerte bra, men Naim var som du sier en rå match i mine ører. Det som var litt artig var at under lytteseasen så påpekte selgeren at foten min begynte å bevege seg i takt med musikken, men da bare når Naim var koblet opp. Og visst pokker hadde han rett

Det er ett eller annet Naim gjør, eller kanskje en særdeles heldig synergi effekt mellom Audiovector og Naim, som gjør det ekstra kult å lytte til musikk. En særdeles heldig match :-D

Medlem siden
    Apr 2005
    Poster
    86
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Mute
    Audiovector presenterer nyheter under messen i München.

K serien oppgraderes og vidreutvikles. Bedre følsomhet lover veldig bra, selv om den allerede var god. Byggekvaliteten ser også bedre ut.

Kommer også on-wall utgave av S-serien. 6 serien også oppgradert.

Kan noen hoste opp bilder fra messen og dele med oss?
    Eneste bilde jeg fant sålangt var dette

Hentet fra denne tråden High-end 2009 i Munchen er i gang - Lyd og Bilde

Medlem siden
    Nov 2007
    Poster
    3,971
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Journeyman
    Har lyttet til S3 Sig og Avantgarde hvor jeg byttet mellom en EC rigg og den største Naim integrerte. EC synes jeg fungerte bra, men Naim var som du sier en rå match i mine ører. Det som var litt artig var at under lytteseasen så påpekte selgeren at foten min begynte å bevege seg i takt med musikken, men da bare når Naim var koblet opp. Og visst pokker hadde han rett

Det er ett eller annet Naim gjør, eller kanskje en særdeles heldig synergi effekt mellom Audiovector og Naim, som gjør det ekstra kult å lytte til musikk. En særdeles heldig match :-D
    Jeg så litt på den nye S3 serien til Audiovector, før jeg kjøpte JBLene. Hadde lyst på Si6 Avantgarde også, men det ble bare med tanken. Sendte noen mailer med Audiovector, og forsto det sånn at Si6 serien skulle bli fornyet enten i slutten på dette året, eller 2010. Den som venter får se.

Men jeg står på mitt når det gjelder Audiovector og Naim - den komboen MÅ bare prøves, viss det skal bli aktuelt med Audiovector igjen

Intermediate Mute sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2005
    Poster
    840
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Spør du Peter sier han aktiv deling av S3 Arreté med Snaxo delefilter, Supercap strømforsyning og ditto Naim rigg. Det er hans egen referanse.

Hørte Arreté i Göteborg på Naim, bla. HDX med en trykkfølsom skjermvelger. Spillte på en Supernait. Spillte meget godt, men det skortet på power når man nærmet seg konsertnivå. Det hele var plassert i nydelige clic møbler så var rommet ellers fint. Kul selger som hadde bra musikksmak. 8)

Newcomer
    Medlem siden
    May 2008
    Poster
    252
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av KentOve
    Jeg startet mitt "HiFi-Eventyr" med Audiovector høyttalere, og det var ett meget hyggelig bekjentskap

Jeg hadde i mange år Audiovector M3 med en Harman Kardon surr. receiver, det spilte faktisk meget bra. Så koblet jeg Audiovectorene opp på System 4 riggen min fra Hegel, å det spilte helt hinsides - tatt i betraktning at de kostet 14k paret for x-antall år siden.

Blir ikke naim en litt vel snill overgang fra hegel?

Medlem siden
    Nov 2007
    Poster
    3,971
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Lilac1
    Blir ikke naim en litt vel snill overgang fra hegel?
    Jo, det gjør det - så absolutt.

Men, jeg har da ingen planer om å bytte fra Hegel til Naim?

Jeg sa at viss det blir aktuelt med Audiovector igjen en gang i fremtiden, må det nesten bli Naim elektronikk. Både Audiovector, Naim, kunder og testere skryter jo så fælt av det

Guru Tiger sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    14,452
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Frem fra glemselen -> Nye erfaringer

Er det noen som nå etter en god stund har noen erfaringer, gode som dårlige, å dele med oss når det gjelder Audiovectors S3-serie.

På enkelte steder omtales den som S3, mens andre sier Si3. I gammle dager var jo Mi3 en oppgradert versjon av M3. Er dette tilfelle med S3 og Si3 ogsåm eller er det bare "typo"?

Side 2 av 2 FørsteFørste 1 2

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •