Hvilke Pioneer eller Bose høytalere til VSX-LX70?

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 9 av 9
    Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    10
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Hvilke Pioneer eller Bose høytalere til VSX-LX70?

Har en ordinær stue og lurer på å begynne å oppgradere stereoanlegg/tv til et surround opplegg, da det jeg har i dag er bra, men gammelt. Ønsker et "all-in-one anlegg som kan tjene familien godt i lang tid fremover. Som receiver tenker jeg på Pioneer VSX-LX70. Jeg trenger altså høytalere til denne. Ser for meg et 5.1 anlegg. Ønsker små diskre høytalere med god lyd. Ser for meg et høytalerbudsjett på ca 10.000,-. Ønsker primært anbefalinger rundt Bose eller Pioneer høytalere da jeg kan få noe rabatt på dem, men er også åpen for andre forslag.

På forhånd takk for gode råd!

Intermediate Xinhua sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2006
    Poster
    1,103
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hvorfor kjøpe forsterker til 15.000,- og 5.1 sett til 10.000,- ?

Ville heller kjøpt ett komplett sett fra Bose til 25.000,- eller en Pioneer LX60 og KEF ht sett til 15.000,- som spiller mye bedre en Bose etter min mening.

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    10
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Xinhua
    Hvorfor kjøpe forsterker til 15.000,- og 5.1 sett til 10.000,- ?

Ville heller kjøpt ett komplett sett fra Bose til 25.000,- eller en Pioneer LX60 og KEF ht sett til 15.000,- som spiller mye bedre en Bose etter min mening.
    Takk for svar Xinhua!

Kanskje jeg var litt for påholden når det gjelder høytalere... Årsaken til at jeg vurderer VSX-LX70 er at den har nettverksoppkobling og ellers et feature sett som jeg ser som hensiktsmessig. Hva vil du anbefale av høytalere om jeg fjerner budsjettbegrensningen på 10.000,- på høytalerne?

Hvilket komplett sett ville du kjøpt fra Bose istedet? Hvilket KEF ht sett til 15.000,- tenker du på?

Intermediate
    Medlem siden
    Dec 2005
    Poster
    638
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Regner med det er KHT3005 det siktes til.

KHT-OVERSIKT

Intermediate Tor Ole sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2006
    Poster
    698
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    her kan Bose Acoustimas 10 være en god kombo, mener dette anlegget koster rund 11000

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    10
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Takk for gode innspill!

Har nå lest noen reviews av KHT3005 og det synes absolutt å være lovende! En ting som bekymrer meg litt er at jeg leste at musikk lyden ikke var allverdens; jeg ønsker et godt all round anlegg. Burde jeg vurdere et annet høytalersett når anlegget også skal benyttes som musikk-anlegg?

Passer KHT3005 godt sammen med LX70, eller er det andre receivere som har nettoppkobling, gode tilkoblingsmuligheter og god lyd som jeg heller burde vurdert?

Skulle ønske å kunne plassere subwoofer'en under sofaen (max 18 cm høy). Finnes det så lave subwoofere og er under sofaen en ålreit plassering lydmessig?

Har også lest noen reviewer av Bose og blitt litt skeptisk til dem...

Ingen har hittil anbefalt Pioneer høytalere, er det tilfeldig elller er ikke høytalerne til Pioneer noe å trakte etter?

Intermediate JD sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2003
    Poster
    2,695
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Høyttalere fra Gallo spiller ringer rundt Bose, bare så det er sagt.

Norsk Audio Teknikk AS, Anthony Gallo, Cayin, Gryphon, Bladelius, Audiolab, Respons, Dynaudio, Kimber, Parasound

Er sagt mye om Bose før her på forumet, seek and you shall find. De har utseendet med seg, det er det eneste.

Parr Gallo'ene med en grei sub, og du har noe som virkelig funker. Og så kan jo fruen få velge farge...

Intermediate
    Medlem siden
    Dec 2005
    Poster
    638
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Focal.JMlab har også noen bra. Sib/cub.

HI-FI Huset AS - Vis Produktkatalog >>

Intermediate Xinhua sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2006
    Poster
    1,103
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Mente det 3005 settet til kef ja. LX70 har eg selv og kan si att det er den beste surround forsterken eg har testet. Film lyden er sinsyk rå, men føler den mangler noe på musikk. Marantz er den beste musikk sorround forsterkern eg har testet. Men no er det jo enormt med muligheter med LX70 og eg har nok bare ikke funnet ut hva som fungerer best til musikk enda.

LX70 er en kraftig sak som driver nok det meste med god kontroll.
    Eg ville ikke valgt Bose av ett par grunner.
    -De har ikke noe mellomtone what so ever.
    -De spiller høyt til å vere små, men ikke fint eller bra.
    -Sorroundlyden er helt ubrukelig på dem.
    +Subben er ganske bra til de små ht og du kan plasere den hvor som helst.

Eg har vert med min onkel som har Kobbeltvedt Estilo AS butikken og levert sinsykt masse bose anlegg. Og har hørt de i mangen settings, må si eg ikke er imponert over lyden.
    Var eg deg ville eg gått for noen stativht eller gulvstående siden du skal ha musikk i bilde.

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •