er nå på utkikk etter nye høytalere da jeg har solgt mine gamle blue diamonds.

det jeg lurer på er hvilke høytalere som kunne passe meg og min elektronikk og musikksmak ikke minst!

ser etter høytalere i 20 og opp imot 30 tusen kroners klassen.

det jeg har av utstyr nå er rotel,en rbm 1075. forforsterkeren rsp 1068 og dvd spilleren rdv-1050. kabler er av typen kimber hero og kimber 4tc til høytalerene.

dette anlegget vil bli brukt til musikk og film. og det er derfor greit å velge et merke som kan utvides med senter senere.

men det er nok musikk som er første prioritet.

så da er spørsmålet: hva burde man kjøpe?

jeg hører på det meste av musikk. alt fra en rolig kveld med katie melua. som er utroligt behageligt å slappe av til og mer av typen som får frem godfoten. som bon jovi. bruce springsteen. metallica. kiss. ac\dc. live. en del topp 20 liste musikk. kort sagt litt av hvert.

kommer nok aldri til å sette meg ned med noe kjedelig kammer musikk å analysere tonene og stemmer. musikk skal være gøy! men også spille fint. ergo ikke noe cw anlegg!

har hørt at dali har en del gode høytalere. mentor 6, eventuelt helicon 400 frister. noen sier dali og rotel er fyfy, så jeg er litt usikker. eventuelt noe fra b&w? usher kansje eller triangle? brukt er også et alternativ.

og rommet ja. det skal stå på en loft stue på 20 kvm. teppe på gulv. ellers er det en 3 til 3.5 fra sitteplass og frem til høytalerne.

håper dette er nok tilat noen der ute kan gi meg en fornuftigt anbefaling eller 2.
(beklager eventuelle skrivefeil..]
takker for eventuelle svar