Bassen faller sammen under en viss høyde..... - Side 2

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 2 av 2 FørsteFørste 1 2
Viser resultater 21 til 31 av 31
    Intermediate Vincent_vega sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    2,338
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av Ratata
    Tøflete er en drøy uttalelse og i siviliserte parforhold handler om å vise hensyn til hverandre, på alle områder.
    Ja akkurat, og derfor viser fruen min veldig hensyn til min store interesse, nettopp lyd og bilde! Og lar meg møblere deretter, resten av huset gir jeg F i! :-D

Er ikke snakk om diskriminering eller noe sånt men man kan ikke la kvinnen bestemme alt da? Man må jo ha en slags balanse...

Intermediate norcad sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    3,641
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Vincent_vega
    Ja akkurat, og derfor viser fruen min veldig hensyn til min store interesse, nettopp lyd og bilde! Og lar meg møblere deretter, resten av huset gir jeg F i! :-D

Er ikke snakk om diskriminering eller noe sånt men man kan ikke la kvinnen bestemme alt da? Man må jo ha en slags balanse...
    Virket ikke så veldig balanserte de uttalelsene dine, derfor reaksjon!

BTW; WAF betyr ikke dame/kjæreste/samboer/kone. :evil:
    WAF står for Woman acceptance factor. Og er altså et "tall" på hvor stor muligheten/sannsynligheten er for at en kvinne vil akseptere gjeldende sak. Dette gjelder altså ikke bare høyttalere.
    Ikke er det bare snakk om utseende og design heller, men kan også være hvor mye tid mannen vil bli opptatt med dette, kostnader, plassen det tar, brukervennlighet etc.

WAF=0 -> Glem det! Skilsmisse neste!
    WAF=1 -> Selvfølgelig kjære, det blir fint!

Jo lenger under WAF=1 utgangspunktet er, jo mer vil dette koste av tid, penger og komplimenter for at det skal bli godkjent ! :-D

Så min anbefaling til single og ungkarer, tenk WAF allikevel, så kanskje du får dame en gang.......... :-D

Active B1aR sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    490
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av norcad
    Virket ikke så veldig balanserte de uttalelsene dine, derfor reaksjon!

BTW; WAF betyr ikke dame/kjæreste/samboer/kone. :evil:
    WAF står for Woman acceptance factor. Og er altså et "tall" på hvor stor muligheten/sannsynligheten er for at en kvinne vil akseptere gjeldende sak. Dette gjelder altså ikke bare høyttalere.
    Ikke er det bare snakk om utseende og design heller, men kan også være hvor mye tid mannen vil bli opptatt med dette, kostnader, plassen det tar, brukervennlighet etc.

WAF=0 -> Glem det! Skilsmisse neste!
    WAF=1 -> Selvfølgelig kjære, det blir fint!

Jo lenger under WAF=1 utgangspunktet er, jo mer vil dette koste av tid, penger og komplimenter for at det skal bli godkjent ! :-D

Så min anbefaling til single og ungkarer, tenk WAF allikevel, så kanskje du får dame en gang.......... :-D

Hehe!
    Kanskje det ja Jeg prøver jo å få det finest mulig, men det skal ikke gå på bekosting av lyden. Et viktig moment som en kan gjøre det beste ut av.

Intermediate G|zO sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    1,799
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Nå har jeg snudd stua, for og så snu den igjen :evil:

Lyden ble på ingen måte noe bedre, syns faktisk at den ble mer "boomete" uansett hvordan jeg plaserte dette...

Forløpig beste sted er altså der jeg først satte det...

Hus neste? :twisted:

Active R&R sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    444
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det er vel svært mange av oss som har opplevd dette.
    Jeg hadde samme problemet tidliger. Bassen ble rett og slett slukt i lytteposisjon. Hadde flere forskjellige gulvstående ht. men samme problemet med samtlige høyttalere. Klarte å kompensere noe med sub, men det ble aldri optimalt. Det hele endte med ommøblering, og innkjøp av mine første gode stativht, SA2K. Resultatet ble en meget fornøyd kone, og en enda mer fornøyd mann. Jeg hadde aldri før hatt så perfekt bass. Det spilte dypere i bassen enn Audio Pro Bravo FX-10, Canton Ergo 1002DC og Sonus Faber Grand Piano klarte tidligere. Det viser bare at det er utrolig viktig med plassering, og ikke minst, at høyttalere harmonerer med rom og akustikk.

Expert HoJ sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    6,912
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Vincent_vega

Tror du skryter på deg kone jeg.. 15 åringer kan ikke gifte seg vet du..
    Kjeller :Talk Electronics Tornado 3; Golden Tube Audio SEP-1; REL Stampede; Magnepan MG12; Audio-Gd nfb-2.32DAC; Squeezebox v3/Vortexbox; Vinylsnurrer: Luxman PD272/DL110pu/MyGroov;
    Stue : Audio Pro Addon T8/SB Duet;
    Kjøkken : SB Boom.

Følg oss på Facebook... HIFI Norge

Expert HoJ sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    6,912
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av G|zO
    Nå har jeg snudd stua, for og så snu den igjen :evil:

Lyden ble på ingen måte noe bedre, syns faktisk at den ble mer "boomete" uansett hvordan jeg plaserte dette...

Forløpig beste sted er altså der jeg først satte det...

Hus neste? :twisted:
    Hva mener du med å snu? Hvis du har snudd'n 180 grader så tror jeg ikke det hjelper.. Prøv å snu det 90 grader..
    Kjeller :Talk Electronics Tornado 3; Golden Tube Audio SEP-1; REL Stampede; Magnepan MG12; Audio-Gd nfb-2.32DAC; Squeezebox v3/Vortexbox; Vinylsnurrer: Luxman PD272/DL110pu/MyGroov;
    Stue : Audio Pro Addon T8/SB Duet;
    Kjøkken : SB Boom.

Følg oss på Facebook... HIFI Norge

Active B1aR sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    490
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Du trenger ikke å snu plasseringen 90 grader. Hos meg hjalp det å snu det 180 grader som jeg tidligere har skrevet.
    Dette kommer selvfølgelig an på hvordan stuen ser ut. Jeg har en trappenedgang i den ene delen av stua og en "selvlagt" åpen løsning inn til kjøkkenet. Dvs at skyvedøra alltid er åpen. Alt dette, samt hva du har i hjørner og på vegger spiller også inn.
    Det neste jeg skal teste nå er å plassere ting i hjørnene bak sitteposisjon for å kvitte meg med noen av de refleksjonen jeg får derfra.

Intermediate Vincent_vega sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    2,338
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av HoJ
    Tror du skryter på deg kone jeg.. 15 åringer kan ikke gifte seg vet du..
    Jeg er 23...

Dessuten har jeg ikke kone, har hatt samboer i 5 år og den dagen det blir snakk om giftemål så er det tid for utskiftning. Har bare "min" egen måte å se livet på...

Intermediate G|zO sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    1,799
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Eneste alternativet jeg hadde var 180grader, kunne ikka la dette stå uprøvd

Expert jakv sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2004
    Sted
    Kristiansund
    Poster
    8,645
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har et problem med L formet stue som gjør at mye bass forsvinner for meg. Høres og ut som trappehullet var et problem for trådstarter før han snudde om.

Dette er problemer som gjerne er større enn all verdens utstyr kan gjøre noe med, såfremt en ikke er villig til å kle stua med "polskmønstrede" overmadrasser som det ble beskrevet i et TV program en gang. Han hedde heller ikke dame...

Når det gjelder utalelsene til den 23 år gamle fyren oppi her, så må han antakelig belage seg på en relativt ensom alderdom om han ikke gjør noe drastisk med holdningene sine...
    Cambridge 752 BD, Yamaha CX-A5000, Hegel H300, DIY 3xL25D, JBL LS80, JBL LS center, Klipsch RS42 MK2,
    DIY 4xDayton Ultimax 15", 2xBehringer iNuke6000DSP, Sony VPL-HW30, Darbee Darblet, Nexus Player, Toshiba HD-DVD, Get Micro,
    Rega Planar 3 m/Elys 2, Rega Fono

Livet er mer enn en pakke tørre kjeks

Side 2 av 2 FørsteFørste 1 2

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •