Oppgradering av Cerwin vega! anlegg

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 10 av 10
    Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2007
    Poster
    17
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Oppgradering av Cerwin vega! anlegg

Hei..

Jeg har prøvd å lese litt rundt omkring på gamle tråder om cv! her. Men har ikke akkurat helt funnet svar på det jeg er ute etter, så ja nok en cerwin vega! tråd.

Tingen er at jeg har CLS-215 høytallere. Forsterkerne er NAD-372 og NAD-272. Funker fett det. Men så hekta som jeg har blitt, så har jeg lyst til å utvide anlegget mitt. Er veldig glad i bass. Forhørt meg litt rundt omkring på hifi-klubb butikkene om temaet. De sier jeg kan kjøpe CV! forsterkerne for å få en enda bedre bass. Noe som vet noe om det? Eller så har også tanken meg streifet på om å kjøpe 2 nye høytallere og 2 nye forsterkere. Men hvor mye vil det da hjelpe? Og nå har jeg også fått et lite tips om å kjøpe en CLS-15sx subwoofer for å få en mye dypere bass som vil hjelpe betraktlig.

Nå må jeg vel spørre menigheten her som "regel" har mest erfaring rundt dette. Har dere noen formeninger om alt dette? Om hva som evt er best.
    Kanskje kjøre 4 CLS-215 og 2 CLS-15sx hehe

På forhånd takk.

Intermediate CV-Gunnar sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    1,361
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Skaff deg mye større forsterkere så slipper du subwoofer!
    En CLS-15sx får ikke ut noe dypere bass av anlegget, bare mere bass.
    Kjøp deg 2 stk CV A2,6kw så brokobler du de, en til hver 215. Monster forsterkere gjør underverker! Så skaffer du deg en CV! DB-10B bassbooster.
    Der har du det

Intermediate
    Medlem siden
    Jun 2003
    Poster
    3,571
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg foreslår en CV! 2.6kw til bassene og NAD'ene til topp (bi-amping).

Så slår du til med 2 x SVS PB12 /plus2. DET vil gjøre susen.

Newcomer mekkal sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2006
    Poster
    68
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ja SVS løsningen på være helt rå!
    Vist du er i tankegangen, hvorfor ikke stikke innom hfk og få låne med deg hjemm 2 CV amper, så hører du selv forskjell og ser hva du synes ! =)

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2007
    Poster
    17
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg skjønner dere anbefaller 2,6kw ampene til cv!. Men er det virkelig så stor merkbar forskjell? Isåfall, hvilket oppsett anbefalles?

Altså som slik: 1 2,6kw cv til hver høytaler som kjører bass elementene. Og 1 nad forsterker hver til diskanten på hver høytaler, som da gir totalt 4 forsterkere.

Og den SVS løsningen må dere forklare meg nærmere. Aldri vært borti. Så den skjønte jeg uheldigvis svært lite av.

Takk for tipsene forresten

Intermediate
    Medlem siden
    Jun 2003
    Poster
    3,571
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det blir vel totalt kun tre forsterkere. En CV! 2.6 kw til å drive bassene, 372 (brokoblet) til mid/diskant fronthøytaler 1 og 272 (brokoblet) til mid/diskant fronthøytaler 2.

SVS subbene skal du bruke for å få litt futt under 30 hz. Sjekk her: Welcome to L-Sound!

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2007
    Poster
    17
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Konrad
    Det blir vel totalt kun tre forsterkere. En CV! 2.6 kw til å drive bassene, 372 (brokoblet) til mid/diskant fronthøytaler 1 og 272 (brokoblet) til mid/diskant fronthøytaler 2.

SVS subbene skal du bruke for å få litt futt under 30 hz. Sjekk her: Welcome to L-Sound!

Men vil det holde med en CV! 2,6kw forsterker til bassen på begge høytalerne ?

Men den sub'en så rimelig bra ut. Dobbelt så dyr, men da snakker vi vel dobbelt så bra ;P

Intermediate
    Medlem siden
    Jun 2003
    Poster
    3,571
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Med to slike subber og de tre ampene vil du definitivt IKKE høre naboene klage.

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2007
    Poster
    17
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hehe, du snakker av erfaring? Så litt på specca på subben. Den så rimelig bra ut. 900 watts forsterker, der kun CV! subben har 200 watt. Så 2 slike må vel få hele huset til å rase ned? Da jeg nesten syns spikrene i plankene på huset går ut av veggen med høytalerne mine nå.

Men jeg tenker jeg skal følge tipset ditt, så tror jeg det blir bra Så får jeg ta det med naboene etterhvert.

Takk for hjelpen så langt

Newcomer
    Medlem siden
    Apr 2007
    Poster
    75
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av mekkal
    Ja SVS løsningen på være helt rå!
    Vist du er i tankegangen, hvorfor ikke stikke innom hfk og få låne med deg hjemm 2 CV amper, så hører du selv forskjell og ser hva du synes ! =)
    ja den dagen du får det!

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •