Garanti på subwoofer

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 3 av 3
    Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2005
    Poster
    5
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Garanti på subwoofer

Hei, for nesten to år siden kjøpte jeg en proson subwoofer på surround.no. I april gikk forsterker/strømforsyningsmodulen istykker. Jeg fikk da sendt den inn til surround.no og de skulle ta å bestille en ny. I månedene etter var det mye fram og tilbake med surround.no først sa de at de hadde bestillt en ny modul så sa de at de ikke hadde bestillt en ny. I september fikk jeg høre fra surround.no at det ikke gikk an å få tak den modulen og det kun var ett års garanti på høyttalere så de kunne dessverre ikke hjelpe meg.
    Men iog med at det er en aktiv-subwoofer går den vel under kategorien "små-elektrisk" og det er to års garanti på den?

Newcomer BamBamBigolo sin avatar
    Medlem siden
    May 2006
    Poster
    33
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det er forskjell på garanti og reklamasjonsrett, men her stiller du nok meget sterkt. Reklamasjonstida er minst to år på denne - (hvis ikke fem?). Her er det bare å kjøre på - ved fremtidig korrespondanse bør du vise til hvilke lovmessige rettigheter du har som forbruker ved å linke til gjeldende forbrukerkjøpslov på lovdata.no.

Intermediate torsteinvh sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2003
    Poster
    1,414
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Lars Kristian
    Hei, for nesten to år siden kjøpte jeg en proson subwoofer på surround.no. I april gikk forsterker/strømforsyningsmodulen istykker. Jeg fikk da sendt den inn til surround.no og de skulle ta å bestille en ny. I månedene etter var det mye fram og tilbake med surround.no først sa de at de hadde bestillt en ny modul så sa de at de ikke hadde bestillt en ny. I september fikk jeg høre fra surround.no at det ikke gikk an å få tak den modulen og det kun var ett års garanti på høyttalere så de kunne dessverre ikke hjelpe meg.
    Men iog med at det er en aktiv-subwoofer går den vel under kategorien "små-elektrisk" og det er to års garanti på den?
    En høyttalere er ment å vare i mage år, og dermed er det vel 5 års reklamasjonsrett vil jeg tro, uansett hva butikken sier garantien er.

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •