"Hopen luksuriøst 5.1" i avnytt. Ser ut som $ men koster 6000? - Side 8

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  1
Side 8 av 38 FørsteFørste ... 4 5 6 7 8 9 10 11 12 18 28 ... SisteSiste
Viser resultater 141 til 160 av 755
    Newcomer runarmoe sin avatar
    Medlem siden
    May 2004
    Poster
    196
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

..

har ikke fått giro ennda,men er 3445,-+ frakt.

Expert teddytusen sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2005
    Sted
    Nordfjord
    Poster
    8,659
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har du gjort noe mer her Runar? Hvordan spiller de nå etter så lang tid? Blir det bytte av mellomtone?

Flere som har handlet produkter fra Lavpris.net?
    Jeg HATER mobilversjoner av nettsider...

Intermediate Danke sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2007
    Poster
    4,730
    Takk & like
    Nevnt
    7 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av geva1
    Den kommentaren kunne du ikke tenkt så mye igjennom før du skrev den... Hvor står det at jeg vil betale "mest mulig"!? Det jeg sier (for GRevRev, de andre forsto meg håper jeg), er at slike høyttalere som ikke koster stort er billige på alt! Utseendet, byggekvalitet, og ikke minst lyd! Typisk laget på en fabrikk i Kina som har billig arbeidskraft og bruker minst mulig på utvikling/design nettopp for å få HT billigst mulig.
    Og det er vel slike som deg som kjøper slike høyttalere..

Det er også noe som heter eieglede... Jeg hadde ikke betalt noenting for disse fordi de er verdt 0,- for meg. Prisen er en god pekepinn på hva du får i kvalitet. Hvorfor bruke 6000,. på søppel når du kan bruke 20.000 og få Ht som er bedre på alt og noe du er stolt over å eie og som gir bra lyd! Og ikke minst er pene å se på.

Hvorfor skal du blande inn høyttalere fra ett kompaktanlegg!? Du er helt på villspor.
    Kan du fortelle meg HVA i all verden det er som IKKE blir produsert i Kina idag?
    Sånn jeg ser det så blir det aller meste av produksjon lagt til Kina om dagen, uansett hva det gjelder. Det eneste vi produserer selv er vel det vi må... eller det som fortsatt er lønnsomt i forhold til det globale markedet.

Derfor kan det eneste argumentet være at disse høytalerne har billigere komponenter, evnt dårligere bygd.
    Dersom vi ser på de "litt" dyrere høytalerne så er da ikke egentlig komponentene deres så altfor mye dyrere heller. Finish skulle jo ikke ha så mye å si.
    Dersom du ser kun på ytelse i forhold til byggekomponenter så er det relativt lite som egentlig skiller på prisklassene som idag ligger mellom 5000,-. og 15000,-. Såklart er dyrere høytalere gjerne bedre gjennomført, men det jeg mener er at kostnadene ikke er så altfor mye dyrere.
    Prisen representerer bare det VI er villige til å gi for det, derfor må nødvendigvis også hifi høytalere litt ned i pris med tiden som følge av den globaliserings effekten vi nå ser...

Skal det egentlig være noe reell kombinasjon mellom produksjonskostnader og den reelle prisen så tipper jeg at man vanligvis fort må opp mot-20000-50000 klassen, også her kan produksjonskostnadene variere ekstremt fra det du faktisk får. Men iallefall er kostnadene reelt mye høyere.

Når produsent bruker forskerteam og radioaktive komponenter samt kostbare ledninger så kan man nok lettere måle hva man faktisk betaler for.

Newcomer steffenb- sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2008
    Poster
    58
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

mellomtone

noen som kan anbefale noen mellomtone elementer her inne? Har litt lyst til å prøve disse frontene, men bytter da mellomtone pronto. har dynavoice m65 fra før

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2007
    Poster
    18
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av steffenb-
    noen som kan anbefale noen mellomtone elementer her inne? Har litt lyst til å prøve disse frontene, men bytter da mellomtone pronto. har dynavoice m65 fra før
    kan garantere at du ikke trenger å bytte mellomtone,trodde det samme selv,men....... test dem ut!!!!:-D

Intermediate Beemer sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2006
    Poster
    693
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Meget stilige HT i alle fall

Newcomer
    Medlem siden
    Jul 2007
    Poster
    242
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av HT

Vilken pris har disse?

Newcomer
    Medlem siden
    Jul 2007
    Poster
    242
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Pris

så de kåstet før 6000 med subb men nå kåster de 6 495,00 UTEN sub. fant de ut at de ikke tjente noe på dette?

Medlem siden
    Dec 2005
    Sted
    Nordfjord
    Poster
    8,659
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sett disse på en norsk nettside?

Expert antiloop sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2004
    Poster
    7,385
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av teddytusen
    Sett disse på en norsk nettside?
    Edit.

Newcomer illusion sin avatar
    Medlem siden
    May 2007
    Poster
    100
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Noen kunne jo kanskje også kjøpt og prøvd disse:
    https://www.alcaimport.com/shop/inde...productId=1705

Noe jeg sikler litt på nå, men har ikke råd for tiden.

Newcomer Hazze sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2006
    Poster
    193
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Da har jeg fått et par YH630F i stua sammen med en YH630C center. Med en vekt på 51kg pr høyttaler var det ikke bare enkelt å få de inn fra bilen.
    YH630F er pakket i dobble kartonger, meget god støtdemping og beskyttelse rundt høyttalerene inni. De er også pakket inn i en slags tøy pose med et plastomslag utenpå det igjen.

Første inntrykk er meget bra. De er utrolig lekre å se på og er mye større en jeg trodde. Finishen er ekte valnøtt trefiner med pianolakk. Baffel er sort pianolakk, som går igjen på den bakre delen av høyttaleren. Terminaler ser meget bra ut, store og solide med mulighet for Bi-wirering.
    Høyttaleren står på en fot som er litt større enn selve kabinettet, under foten er det gummiputer som gjør at høyttaleren står stødig. Jeg ville nok foretrukket spikes her, men det kan ettermonteres ganske enkelt.

Center høyttaleren er også meget godt pakket inn. Den ligger også i en tøy pose med et plastomslag. Pga. den runde formen på centeren følger det med en buet fot i sort pianolakk som høyttaleren skal stå på. Med denne kan du vinkle centeren i den retning du vil. Det er en tynn gummistripe på hver side av foten som gjør at høyttaleren ligger meget stødig på foten og må løftes av for å forandre vinkling. Terminalene her er av samme kaliber som på frontene, ikke mulighet for BI- wireing.

Jeg skal koble de opp så snart som mulig å prøve å gi et lite lytte inntrykk av de, selv om jeg har langt fra audiofile ører og high-end utsyr å prøve dette på. De skal få spille på en Yamaha M-80 og et par DIY gainclone monoblokker etterpå. Lytterommet mitt er heller ikke akkurat optimalt men det får duge.

Expert tols1 sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    6,026
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Oioioi, blir spennende å høre dine rapporter om dette. Det er jo merkelig billig.

Intermediate
    Medlem siden
    Nov 2004
    Poster
    2,793
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Bilder mann, bilder! :-D

Newcomer Hazze sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2006
    Poster
    193
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Bilder kommer, skal finne frem kamera. Tar så lite bilder ellers så mobilen holder til det meste, men jeg skal grave frem noe litt bedre.
    Har fått et lite inntrykk av de nå, stått og spillt i noen timer med diverse musikk. Diskanten er etter min mening meget bra, kommer bra frem uten å bli for hard eller skrikete. Mellomtonen er jeg litt usikker på, jeg er absolutt ikke misfornøyd med den slik andre har vært. Den klarer seg meget bra på noen typer musikk og låter kansje litt mindre på andre typer. Blir spennende å se etter at høyttalerene har fått spillt seg inn litt mer enn 2-3 timer.
    Bassen er tight og fin og ikke antydning til grøtete. Ble en liten opplevelse å høre på de da de spillte mye bedre enn jeg hadde forventet både til prisen og i forhold til andre som har testet de. Men som sagt tidligere så har jeg ikke high-end utstyr eller high-end ører å teste dette opp mot.
    At det spiller både klart og høyt uten at det låter slitsomt eller skrikende er det hvertfall ingen tvil om, spørs om de ikke blir stående i stua.

Medlem siden
    Dec 2005
    Sted
    Nordfjord
    Poster
    8,659
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Produktbildene lyver endel. De er mye finere enn det som kommer frem der. Dere får et lite inntrykk i profilen til runarmoe.

http://avforum.no/minhjemmekino/show.php/runarmoe

Ingen tvil om at det ser pent ut hvertfall.

Medlem siden
    Aug 2006
    Poster
    693
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har fått mail fra hopen

YH630 har blitt oppgradert til YH631. YH631 har 6,5" mellomtone, og et forbedret delefilter. De kommer inn om ca 4 uker. Introduksjonstilbud da vil være kr 4495 for ett par. Vi kan reservere ett par for deg, og så kan du heller bestemme deg når de er kommet inn på lager.

Medlem siden
    Dec 2005
    Sted
    Nordfjord
    Poster
    8,659
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ellers ser de like ut eller?

Medlem siden
    Aug 2006
    Poster
    693
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av teddytusen
    Ellers ser de like ut eller?
    Han sier så selv i alle fall forbedret mellomtone + nytt delefilter.
    Skal spørre han om det går å biampe disse nye

Medlem siden
    Dec 2005
    Sted
    Nordfjord
    Poster
    8,659
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg tenkte på finishen. Syns disse ser mer og mer spennende ut. Skulle det forandres noe på de andre ht-ene i serien?

Side 8 av 38 FørsteFørste ... 4 5 6 7 8 9 10 11 12 18 28 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •