"Hopen luksuriøst 5.1" i avnytt. Ser ut som $ men koster 6000? - Side 7

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  1
Side 7 av 38 FørsteFørste ... 3 4 5 6 7 8 9 10 11 17 27 37 ... SisteSiste
Viser resultater 121 til 140 av 755
    Intermediate Kimba sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2007
    Poster
    625
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Ja

Intermediate pesnp sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2006
    Poster
    934
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    hadde vært artig og se test av disse eller andre YH høytalere i f.eks hjemmekino eller l&b. Her bør noen av disse hjemmekino skribentene som frekventerer dette forum ta ansvar og gi oss en skikkelig test. Ikke det at jeg ikke liker tester fra dødelige forumbrukere, men det er noe mer tyngde i det disse gudeaktige skikkelsene skriver.

Jeg vil også poengtere at jeg likte godt Kimbas beskrivelse og bilder. Kult at noen tok "ansvar" og handlet in disse for så å gi oss andre tilbakemeldig. Heder tildeles herved Kimba.

Takk for meg, adieu

Intermediate Kimba sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2007
    Poster
    625
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Nå har høytalerne stått på siden jeg fikk disse. Har plaget naboene i ca 4 timer i strekk i dag. :razz:
    Mellomtonen er desverre for svak. Tror meste av mellomtone registret ligger i bassene :???:
    Diskanten er luftig å fin, men kan være litt dominerende i flekkene.
    Bassene begynner å løsne, enda litt romlete. Spiller meget bra trykk til prisen
    Men liker seg best på basser mellom 40-60Hz (ca gjettet).
    Parasound Halo A21 dro disse bra, litt kvass i toppen til tider.
    Nå blir høytalerne pakket ned og fraktet til han som skal ha disse (Jeg holder meg til AudioPro`ene enda en stund)
    Så jeg ser også frem til en skikkelig test......

Takk for meg!

Intermediate B&W'Eier sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    1,323
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Se her ja. Dette var jo fine høyttalere da, men var som forventet. Jeg regna ikke med at mellomtonen på disse var noe særlig. Er som regel mellomtone og diskant som er det svakeste pungtet. Men etter din beskrivelse, så var det langt ifra galt :-) Gleder meg til en skikkelig test av disse!

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2006
    Poster
    24
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av pesnp
    hadde vært artig og se test av disse eller andre YH høytalere i f.eks hjemmekino eller l&b. Her bør noen av disse hjemmekino skribentene som frekventerer dette forum ta ansvar og gi oss en skikkelig test. Ikke det at jeg ikke liker tester fra dødelige forumbrukere, men det er noe mer tyngde i det disse gudeaktige skikkelsene skriver.

Jeg vil også poengtere at jeg likte godt Kimbas beskrivelse og bilder. Kult at noen tok "ansvar" og handlet in disse for så å gi oss andre tilbakemeldig. Heder tildeles herved Kimba.

Takk for meg, adieu
    Heey, meg da :P

Har hørt litt på disse nå en liten stund. Liker at de går lett mer rørforsterker. Men det jeg ikke fatter og forstår er hvorfor de har 5 1/4" mellomtone i frontene (2x disse i senter) men har noen langt mellomtone sterkere 6,5" i bak/stativhøytalerene.

Den største svakheten med dette settet er, mellomtonen. Den er altfor svak å forsvinner i diskanten og bassene. Heldigvis så virker det som om de to 8" tar seg av endel mellomtone-register. Men senteren som har to av disse 5 1/4" sliter med å gjøre et troverdig lydbilde når en ser film, da sånn 70% av all lyden går gjennom senter.

Utenom det så er også subben ganske ubrukelig om man ikke har en dedikert forsterker til denne, og selv med det så krever subben modifikasjokner for å fungere. Trenger å tette og avbalansere kassen noe. Portingen er helt ræva, når den begynner å våkne litt skikkelig til liv blir der bare masing å mye ulyd. Noe som er synd.

Men på plussiden så får en noen skikkelig lekker og ekslusiv-looking høytalere. Alle som jeg kjenner som har sett på dem har trodd det har vært et sett til langt over 40-50 000,- (Men har hatt endel langt mindre penere høytalere i 20-30k klassen hjemme til testing i det siste da) Kassene har DIY potensial som sagt tidligere, eller så er det et godt kjøpt til den som vil ha fin men rimelig O.K hjemmekino sett. Men anbefales til de som ønsker å bygge di om med bedre element. Hvor en begynner med en skikkelig mellomtone.

Jeg får se om jeg betaler for disse, eller sender di tilbake. Lydmessig så er de ikke noe for meg, har bedre høytalere stående. Men liker den luftige diskanten. Ellers blir de for unøyaktige å mellomtone svake for min del. Men vuderer sterkt å få hjem noen Seas element å putte i de.

Vell det var alt for nå, hvis noen lure på noe annet ang. disse så er det bare å spør så skal jeg svare så godt jeg kan.

Intermediate B&W'Eier sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    1,323
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Om det er å få tak i seas 5 1/4" mellomtone hadde jeg vurdert sterkt å byttet til disse. Da kan plutselig alt falle på plass, og høyttalerne spiller mye bedre og penere med en gang(noe jeg tror). Hvorfor ikke prøve? Tror det er verdt forsøket og pengene.

Newcomer runarmoe sin avatar
    Medlem siden
    May 2004
    Poster
    196
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Cool Fronter

Da har jeg bestillt disse, og får dem etter all sannsynlighet imorgen.(bestillt søndags kveld,så kjapp levering vil jeg si!) har igrunn bestemt meg for å beholde de hvis finishen er bra. nye elementer og delefilter vil komme.. da jeg ser at de faktisk selv skriver at mellomtonen er svak på de. blir seas eller scanspeak mellomtone. så får en se om resten blir oppdatert og :-) mitt første "halvveis" DIY det her! syntes at frontene så ekstremt snacksy ut! sier sikkert litt om min egen smak da men :-)

Intermediate Gwandarion sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    4,126
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Spennende! Det hadde vært artig å se hva man får til. Et avforum upgrade kit og en makeover
    Flott profilbilde forresten.

Medlem siden
    May 2004
    Poster
    196
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

da har de kommet i hus

står nå og spiller seg inn,merker at det mangler noe mellomtone,det skal være sagt..
    men positivt overrasket over de aller meste :-) i særdeleshet prisen! mye eierglede i bare utseende her da!
    men sitter og vurderer toSeas alternativer til ny mellomtone. ene er Seas H1455 ER15RLY og Seas H1262 MCA15RCY
    men har ikke hørt noen av dem meg bekjent iallfall? men vil nok løfte høyttalerene uansett valg da? merker uansett godt at etter en helg m innspilling så åpner høyttalerne seg betraktelig! så med meg blir det uansett å beholde dem..
    se link for bilder AVforum.no - runarmoe's hjemmekino

Intermediate PiXeL sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2006
    Poster
    2,709
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av m4sta
    Ser ut akkurat som Cav høytalerene som også er fra jalla land.
    PC'n du sitter med er høyst sansynlig også i fra det stedet du kaller for jalla land..

Det er en viss forskjell på "Made in China", og produkter som har sitt faktiske opphav i fra Kina.

Moderator HåkonN sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    6,958
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av PiXeL
    Det er en viss forskjell på "Made in China", og produkter som har sitt faktiske opphav i fra Kina.
    Ikke for å blande meg inn i diskusjonen vedrørende Cav, for har jeg ikke mye erfaring med (annet enn at produktene ser flotte ut), men hva mener du egentlig denne forskjellen er?

Produkter som blir både designet og produsert i kina, er da vel også "Made in China"?

Intermediate PiXeL sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2006
    Poster
    2,709
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av HåkonN
    Ikke for å blande meg inn i diskusjonen vedrørende Cav, for har jeg ikke mye erfaring med (annet enn at produktene ser flotte ut), men hva mener du egentlig denne forskjellen er?

Produkter som blir både designet og produsert i kina, er da vel også "Made in
    China"?
    Joda,men "Made in China" stempelet tilsier ofte at et produkt er utviklet i et annet land,men produsert i Kina for å kutte produksjons kostnadene.

Produkter som har sitt opprinelse fra Kina har ikke dette "stempelet".

Moderator HåkonN sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    6,958
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av PiXeL
    Joda,men "Made in China" stempelet tilsier ofte at et produkt er utviklet i et annet land,men produsert i Kina for å kutte produksjons kostnadene.

Produkter som har sitt opprinelse fra Kina har ikke dette "stempelet".
    Der tar du nok feil. "Made in China" viser bare hvor de er produsert, og har ingenting med hvor det er designet å gjøre. På norskproduserte ting står det på samme måte "Made in Norway". Hvorvidt alle kinesiske hifi-produsenter gidder å skrive dette på produktet er en helt annen sak.

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2007
    Poster
    158
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget annonser
    1
    AVtorget feedback
    0
    Siden dette er et 5.1 sett. Oppveier ikke romkorreksjonen som er vanlig i selv de billigste surroundforsterkere litt av av den svake (bokstavelig talt) mellomtonen ?

Medlem siden
    May 2004
    Poster
    196
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

ja litt så gjør den det

jeg kjøpte kun frontene da,men merker godt at det mangler noe i mellomtonen,(kjører macc fra pioneeren,og ser at den kompenserer noe for mellomtonen) ellers så spiller de bedre og bedre nå da,særlig bassen har kommet seg betraktelig,har nå spillt mer eller mindre kontinuerlig i rundt regnet 45 timer. diskanten var relativt bra rett ut av boksen da. blir uansett seas mellomtoner i de for min del da. vurderer faktisk og kjøpe bakhøyttalerne med, for litt mer diy'ing :-) hvis finish og utseende holder samme standard som frontene ja! de ser virkelig ut som noe mye mye dyrere høyttalere!!

Expert antiloop sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2004
    Poster
    7,385
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hvilken pris ble det for kun front høyttalere?

Expert teddytusen sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2005
    Sted
    Nordfjord
    Poster
    8,659
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg er sikkert blind og elendig til å søke, men jeg finner bare ikke hjemmesiden til disse produktene igjen..... Anyone?
    Jeg HATER mobilversjoner av nettsider...

Expert Hellnoob sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2005
    Poster
    5,851
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av teddytusen
    Jeg er sikkert blind og elendig til å søke, men jeg finner bare ikke hjemmesiden til disse produktene igjen..... Anyone?
    Velkommen

Expert teddytusen sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2005
    Sted
    Nordfjord
    Poster
    8,659
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Takker Hellnoob.
    Jeg HATER mobilversjoner av nettsider...

Intermediate bjarne82 sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    1,566
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    ja hva ble totalprisen på bare frontene...?

Side 7 av 38 FørsteFørste ... 3 4 5 6 7 8 9 10 11 17 27 37 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •